JENS97 denk niet dat dat gebeurt. Als hilgers gaat word bruns doorgeschoven. Is zeker in potentie beter dan hilgers. Opbouwend ook. Mesbahi daarachter. Het is alleen de vraag wat ze met Alec gaan doen. Maar Sandler speelt altijd op rechts. Dus ik denk niet dat ze dat doen. Mesbahi en mats rots zodra ze 18 zijn mogen se een langer contract tekenen en de club gaat dit ook doen. Veder los wat ze gaan doen met Alec is ook de vraag hoeveel interesse komt er voor Robin. Als hij zo blijft spelen als hij de laatste 2 potten speelt kan dat eigenlijk ook niet uit blijven en als zowel hilgers als propper en Alec alle 3 weg gaan dan zal een sandler wel in beeld komen. Maar als alleen hilgers weg gaat en twente gaat die 5 ton op tafel leggen voor Alec want dat is de optie op hem. Dan zie ik twente geen nieuwe cv halen. Of ze moeten bruns gaan verhuren.
Opstelling na de winterstop
JENS97 en met denk dat het niet gebeurt dan doel ik op Sandler halen. Maar net na podcast net bruggink geluisterd. Hij denkt soms erg lang na over vragen. Maar zowel hij en streuer verwachten dit jaar een drukke zomer. Dan kun je vast optekenen dat er veel geïnformeerd word naar spelers van ons. Je proeft wel dat het nodige gaat gebeuren in de zomer als zelfs Jan zegt dst het nog wel eens een drukke zomer kon worden. Daar was Jan eerder beduidend minder stellig van. Hij zei altijd ja dat zou kunnen maar verwacht ik eigenlijk niet. Het feit dat ze intern dus drukte verwachten deze zomer verklapt dus wel de nodige interesse.
Fct89
Sandler is een geweldige verdediger maar wel een ontzettend risico met al zijn blessures.
Onlyfctwente klopt. Maar een grotere vraag is wel is hij zo heel veel beter dan bruns? Vind ik nogal twijfelachtig eerlijk gezegd. De coaching bijvoorbeeld heeft bruns moeite mee maar Sandler doet dit eigenlijk ook niet. Nuytinck ofzo doet dit veel. Sandler zou een optie kunnen worden als propper weg gaat. Maar zolang dat niet gebeurt zie ik dat niet gebeuren eigenlijk.
Het middenveld is na de winterstop in 4 van de 6 wedstrijden finaal overlopen. Ik snap niet wat de gedachte is aan zoveel trage spelers bij elkaar te gooien. Toen er de tweede helft wat snellere spelers in kwamen kregen we Utrecht eindelijk onder druk, maar op dat moment kwamen we weer creativiteit tekort.
Rikkert Regeer heeft beide maar moet op t bankje toekijken, echt ongekend
JENS97 Het is ook de ideale leeftijd om in te zoeken. Een hoop jong talent in de selectie is hartstikke mooi, wil je stabiel presteren dan ben je ook gewoon je oude rotten(Weghorst, Pröpper, Ünnerstall) en je spelers van 24-28(Eiting, Sandler?, Sampsted? etc.) nodig. Daar kun je dan een talent of 3/4 rond opstellen.
Ik heb geen flauw idee of hij het fysiek aankan, voetballend heeft Sandler idd wel heel veel dat hem interessant maakt voor Twente. Als Pröpper of hij dan een keer niet meedoen kun je Bruns of Mesbahi erin gooien, staat er sowieso nog een sturende speler naast.
Ik noem trouwens Weghorst omdat we daar heel geïnteresseerd in lijken. Zou m.i. een paar problemen oplossen. Als v. Wolfswinkel vertrekt en bijv. Vlap ook weg gaat blijft er qua ervaring weinig over. Weghorst is straks 32 en is een speler die altijd voorop gaat in de strijd op trainingen en in wedstrijden.
Daarbij is hij onmeunig lang, wat ons vooral verdedigend zou moeten helpen bij corners tegen. Lengte is een heikel punt voor ons. Als je de beste 11 opstelt heb je er denk ik 2 lange spelers in lopen waarvan er 1(Vlap) niet kan koppen. Hilgers is vrij kort voor een centrale verdediger, Bruns en Mesbahi ook. Als je dan een Weghorst bij de eerste paal hebt staan waar die bal eerst overheen moet is dat wel lekker.
Ook in dat opzicht zou Sandler mits fit een fijne toevoeging zijn trouwens. Ook 1,90 schoon aan de haak en een aardige kopper.
JENS97 probleem bij Sandler hij ia zo breekbaar als was. Heb je die lijst met blessures gezien zodra die vaker 3x in de week gaat spelen weet niet of die heel blijft. Daarnaast is de speelstyle niet vergelijkbaar. Sandler met veel ruimte in de rug? Is sie zo snel dan? Zowel dan is mij dat nooit opgevallen. Opbouwend sterk eens. In de duels ook. Maar ik twijfel wel vanwege bovenstaande redenen. Z'n lijst met blessures is ook de reden waarom die bij nec speelt en niet hoger. Maar zo goedkoop als sommigen denken dat Sandler is, ik vraag me af of nec hem wel zo goedkoop laat gaan en kwa salaris zal die sowieso niet goedkoop zijn. Dat type spelers betaal je gewoon wat meer voor. Wat an sich prima is.
Fct89 Snelheid weet ik eerlijk niet. Qua blessures deel ik je zorgen. Qua profiel zou hij wel perfect passen verder, mits snel genoeg. Kan een defensie leiden, heeft opbouwende kwaliteiten en is ook vrij sterk in de lucht. Ik denk dat de grootste uitdaging op het moment is om een team samen te stellen dat qua kwaliteit en leeftijd klopt.
Talentvol is geregeld beschikbaar op de markt, maar dan heb je het wel over piepjonge spelers. Ervaren spelers hebben vaak een gebrek.
Rikkert we moeten eerst afwachten of hilgers propper en van hoorenbeeck blijven. We hebben nu eigenlijk al te veel cvs. Helemaal als je beseft dat je bruns ook een hele goede opbouwer hebt en eigenlijk (los van z'n rodekaart) veder altijd prima invalt of in de basis eigenlijk altijd 1 van de betere is en zelfs mesbahi viel al een paar keer in dees dit ook prima. Zolang er niet 2 vertrekken zie ik twente niet nog een cv aantrekken vraag me ook af of dit nodig is.
Rikkert er zal wel wat doorgeselecteerd worden. Maar dat zou een prima opstelling zijn. Maar ik wat er op de bank zit is ook belangrijk. Ik zou z'n davy ban de berg er wel bij willen zien als willunson te duur is. Ik denk dat regeer zich inderdaad beter op de backs kan focussen puur door z'n snelheid en dat hij ook wel sterk is, in de 1 tegen 1 Verdedigen en is veel sneller dan ik verwacht had. Op het middenveld heb je die absolute snelheid niet nodig. Ik denk niet dat als ze hilgers verkopen en propper blijft dat ze Sandler zullen halen. Maar dat ze bruns naar voren schuiven en mesbahi (en ook mats rots dus) die vanaf hun 18e een veel langer contract mogen tekenen(nu dus nog niet) dan door geschoven worden. Pas ze niet doorgaan met van hoorenbeeck en/of propper gaat. Zie ik ze wel voor Sandler ofzo gaan. Overigens krijgen mats en mesbahi ook een langer en verbeterd contract aangeboden zodra ze 18 worden. Ze zijn erg tevreden over de ontwikkeling over beiden.
Rikkert Om een aantal redenen denk ik niet dat het deze opstelling gaat en kan worden. Allereerst bet ik er voor 99% van overtuigd dat Twente Hilgers wil verkopen. En dat zou ook moeten, want we hebben geld nodig om het elftal op andere posities te versterken. Je moet ook spelers als Bruns en Meshabi perspectief bieden. Naast Propper nog een ervaren verdediger (als back-up) ergens transfervrij oppikken en dan de 2 jeugdproducten de kans geven. Sandler is onhaalbaar voor ons. Bij NEC worden betere salarissen betaald dan bij Twente en bovendien moet hij een transfersom kosten. SE op linksback geloof ik totaal niet in. Ik vind dit echt en bizarre aankoop. Zowel bij Twente als bij Ajax heeft hij laten zien geen linksback te zijn. Een middenveld Kjolo/Eiting/Taha is veel te licht. We ontberen kracht en lengte op ons middenveld. En de middenvelder met de grootste duelkracht vertrekt ook nog eens. Dat probleem hebben we nu al en dat moet opgelost worden. Weghorst weet ik niet. Ik ben daar heel dubbel over. Ik zie veel pluspunten, maar ook een aantal minpunten die vooral met zijn persoonlijkheid te maken hebben. Ook vind ik dat we spelers moeten halen waarmee we kapitaal kunnen opbouwen. De positie waar je dat het snelste kunt is de spitspositie. Uiteraard heb je ook ervaring nodig, maar juist op die positie zou ik kapitaal willen opbouwen. Hoe dan ook zal het een zenuwslopende zomer worden. Belangrijk zal zijn om ons zo snel mogelijk voor de Europa League te kwalificeren, want dat maakt ons interessanten voor spelers.
Thai Tukker Moeilijk om hier een antwoord op te geven zonder dit te laten verzanden in een financiën topic. In het kort. Twente gaat de komende jaren +/- 40 miljoen omzetten. Dit jaar zal er als ik goed schat zo'n 6 miljoen winst gemaakt worden transfer van Ugalde niet meegerekend. Twente betaalde vorig seizoen zo'n 5 miljoen aan aflossingen(deels versneld) en 7 ton aan rentelasten, ergens in de uitgaven zaten ook nog verbouwkosten van het stadion van een paar miljoen en er werd een winst voor transfers van 4 miljoen gemaakt. We gaan er bij derde worden dit seizoen waarschijnlijk 1,5 miljoen op vooruit aan tv-inkomsten en dan heb je ook nog eens een ca+ 15/20 miljoen aan Europese inkomsten.
Verkopen is kortom mooi, maar het is op zich geen vereiste meer. NEC kan misschien nu wat meer geld uitgeven aan salarissen maar daar gaat heel rap verandering in komen omdat de aflossingskosten significant gaan dalen, net als de stadionkosten en de rentelasten. Verder is er afgelopen seizoen geen gebruik gemaakt van de hele omzet. Normaal zal een club dichter bij break-even willen draaien dus als je 40 omzet zul je 39,5 willen uitgeven o.i.d. Dus daar zit ook nog rek voor de salarissen.
Toch een lang verhaal geworden dus op de andere argumenten ga ik in een andere post in.
Thai Tukker Het is dus geen noodzaak om Hilgers te verkopen, verder hoef je eigenlijk helemaal niemand perspectief te bieden. Het doel van Twente 1 is zo hoog mogelijk eindigen in de competitie. Als directeur moet je strategisch denken en spelers verkopen kan je helpen om hoger te eindigen. Spelers uit eigen jeugd door laten breken is bovendien goedkoper dan een Mesbahi kopen. Wat betreft Bruns weet ik dat niet zeker. Voor beide jongens geld dat als Twente het financieel aan kan om een betere speler te kopen ze in de wachtkamer komen. Wat niet meteen zegt dat hun ontwikkeling stil staat. Als je 3e wordt heb je volgend seizoen 10 extra wedstrijden waardoor er kansen komen. Het zijn ook 10 extra wedstrijden waar je volwaardige spelers voor nodig bent wil je blijven presteren.
De kracht en lengte op het door mij geopperde middenveld daar kun je over discussiëren. Er zit geen schopper als Sadilek bij maar m.i. zijn deze spelers prima in staat om door goed druk te zetten en te positioneren ballen te veroveren. Lengte is iets dat je in je selectie moet hebben maar niet per se in het middenveld hoeft te zitten. Staat er een kopsterke verdediger achter Kjolo dan gaat die gewoon de kopduels aan terwijl Kjolo de afvallende bal pakt. Vandaar dat ik wel gecharmeerd was van Sandler. Zoals al benoemd is z'n fysieke gesteldheid wel een groot vraagteken. Ik zie liever lange centrale verdedigers en wat kortere middenvelders dan andersom i.i.g.
Salah-Eddine heeft bij ons niet zo gek veel als back gespeeld. Alleen tegen Excelsior en Cambuur eigenlijk, daarna nog rechtsback tegen Sparta en dat ging allemaal wel prima. Smal heeft bij elkaar een keer 120 minuten gemist o.i.d., dus is ook niet zo gek dat Salah-Eddine zelden back stond. Alleen in oefenpotten kwam Salah-Eddine aan de bak. Het is net als Regeer en andere spelers van die lichting iemand die ik al langer volg. In de jeugd was het een prima linksback. Ook bij Oranje onder-17 dat het EK won en op het WK tot de kwartfinales kwam. Dat hij bij Ajax als relatief jonge speler niet uit de verf komt in een team dat voor geen meter draait en waar hij gecoached moet worden door een buitenlandse keeper en een 17-jarige centrale verdediger is op zich niet heel gek.
Weghorst zie ik alleen maar pluspunten, z'n mentaliteit heeft hem nergens in de weg gezeten in presteren dus dat is voor mij geen bezwaar. Het is een speler die meteen levert en door z'n specifieke kwaliteiten(bijna 2 meter, voorop in de strijd) ook nog eens dingen toevoegt die we missen. Kan dan prima een jongere spits achter al hoeft dat niet eens. Er lopen al een hoop jonge spelers waar je geld aan kunt verdienen, als je wilt presteren zullen daar oudere spelers omheen moeten.
Rikkert los van de financiële gedeelte waar je denk ik redelijk goed zit. Vergis je je wil in het type Sandler. Heeft hij zich laten zien met 30 meter in de rug? Nee. Bruns wel. Daarnaast en dit klinkt best gek maar bruns is in de lucht zelfs sterker dan hilgers opbouwend is bruns nu al beter. Zit meer risico in. Bruns is in bijna elk aspect en zeker in potentie beter dan hilgers. Ik snap de charme van Sandler wel. Maar dat is absoluut geen goedkope speler en het is echt de vraag (los van z'n blessure gevoeligheid) of sandler met grote ruimtes in de rug kan verdedigen. Dat hoeft hij bij nec niet. Dat lost proper bijna altijd wel op. Ik vind sandler geen gekke optie. Maar dan moet je bruns verhuren want nee jongen is 21. Hij moet nu gaan spelen vanaf de bank word hij niet meer beter. Ik zie persoonlijk liever dat we geld besteden aan posities die duurder zijn zoals voorin. Achterin valt het echt wel op te lossen. Maar als je ziet wat gemiddelde vleugel spitsen al niet kosten. Of spitsen zou ok dat eerder doen en ondanks dat ik niet per se van de lengte ben. Als sadilek gaat heb je wel duel kracht nodig op het middenveld. Kjolo en eiting heb en dat te weinig. Regeer moet eigenlijk naar de back positie om in zijn kracht te komen. Maar een davy van de berg of een willumson is bij vertrek van sadilek pertinent geen overbodige luxe. Besselink is bij vertrek van sadilek de enige "strijder" , die goed in z'n duel kleunt. Ik denk dat ricky gaat en een traject met weghoest en een talentvolle spits gekozen word. Maar unuvar gaat terug en vlap staat op de nominatie om door geselecteerd te worden, voor steijn zal de nodige interesse wel komen. De voorste linie gaat veel mutaties krijgen en dat is met afstand je duurste linie. Heb liever dat ze daarom het geld voor sandler in de tuk houden. In mijn berekening ziet je laatste lijn er zo uit. Unnerstall/tyton/El maach propper (en bij vertrek van mees) bruns mesbahi en 1 aankoop voor links cv als back up voor propper(ervan uitgaan datvan hoorenbeeck gaat) linksback heb je eddine en mats, daar zal er nog wel 1 bij komen en rechtsback heb je sampsted en regeer(bij vertrek brenet) genoeg
Fct89 Fct89, wat mij betreft speelt Bruns hoor ipv Hilgers, heb ik veel meer mee. Echter snap ik wel dat Hilgers speelt omdat hij gewoon verkocht moet worden voor een grote zak geld. Ik vind Bruns eigenlijk net zo blessuregevoelig als Sandler, en misschien nog wel erger. Naar mijn gevoel is hij er 1 op de 3/4 wedstrijden niet bij door blessure/ziekte. Ik weet ook niet aan wat voor een back-up jij zit te denken, maar dat moet naar mijn mening wel iemand zijn waarbij je weet wat jij krijgt. Ik zou bijvoorbeeld geen Europa League wedstrijd ingaan met enkel bruns/mesbahi voor een positie, wetende dat Bruns naar mijn mening dus erg vaak geblesseerd is. Is die Mbuyamba niet wat?
Fct89 Moet heel eerlijk zijn dat ik er pas laat op ben gaan laten maar hij is destijds door City gescout omdat ze verwachtten dat hij uiteindelijk goed in het spelletje zou passen. Of ze wilden hem gewoon doorverkopen na wat huurbeurten, ook goed mogelijk.
Was in de voorbereiding erg gecharmeerd van Bruns en vond hem tegen PSV eigenlijk ook de enige die initiatief nam aan de bal dus daar heb je wel een punt. Misschien is dat ook wel het ideaal, maar dan moet er ergens wel een ervaren speler bij achterin. Misschien zelfs 2, aangenomen dat Smal en Brenet beiden vertrekken.
Over het middenveld gaan we het oneens blijven denk ik. Het middenveld zoals dat tegen AZ voetbalde vond ik het beste van de tweede seizoenshelft tot nu toe. Als we ergens kwaliteit kunnen toevoegen moet je dat natuurlijk doen, maar dat zie ik niet in Willumsson of van de Berg.
Buitenspelers moeten er inderdaad bij. Zou fijn zijn als Driouech alsnog haalbaar was, we een rechtsbuiten erbij konden halen en dan misschien nog een jong talent als Faniel Tewelde erbij. 99% zeker dat ik die laatste naam verkeerd schrijf trouwens.