Icethee Bijna volledig met je eens. Alleen zou ik nog even wachten met het wisselen van Smal. Smal in de eerste helft was een compleet andere Smal dan die in de 2e helft toen hij Ünüvar voor zich had. Joseph moet echt ophouden met zo stronteigenwijs vast te houden aan Vlap op links. Ik was een groot voorstander van zijn aanstelling, maar ik begin langzaam twijfels te krijgen. Er is een tijd geweest dat hij weinig keuze had, maar die heeft hij nu wel. Rots en Steyn moeten oppassen want die zijn niet in beste doen. Taha komt eraan en als ik zie hoe Regeer gisteren bezig was dan zou ik die nog eerder op 10 zetten als back-up van Steyn als Vlap. Helemaal eens dat we van Vlap af moeten alleen het probleem is dat niemand hem wil hebben. Nog 1 seizoen hierna en hopelijk maakt Arnold dan niet de fout om de optie te lichten. Een keer flink ademen en ons verlies nemen.

Thai Tukker Smal vond ik gister in het geheel weer onvoldoende, al was de 2de helft iets minder slecht inderdaad. Hij, en vooral Brenet, zijn wel gebaat bij spelers met een actie en explosiviteit, zoals Taha en Unuvar dat wel hebben dus dat is nog enigzins hoopgevend. Zou er zelf niet rouwig om zijn als Smal straks vertrekt, en zie zelf wel liever Regeer als noodverband dit half jaar. Wellicht Salah-Eddine, maar wil even afwachten wat zijn vorm is.

Eigenlijk zou je als Twente zijnde moeten kijken of je Vlap en van Bergen kan betrekken bij een middenmotor, in ruil voor een goede speler daar. Denk dat die 2 voor clubs als NEC, Heerenveen, Excelsior of Eagles wel interessant zijn. Eerste spelers die mij te binnen schieten zouden dan Driouech, Proper, Willumsson, spelers van dat kaliber in ieder geval. Vlap en van Bergen zullen voor veel clubs geen transferbedrag waard zijn, maar wel voor een ruildeal, of van Bergen voor een huur o.i.d. Zo zou je er het best van af komen denk ik, scheelt je ook weer salaris en ruimte in je selectie.

Icethee Helemaal mee eens, maar helaas niet reëel. Teams als Excelsior kunnen hun salaris niet eens betalen al laat je ze voor niks gaan

Fct89 Kan je je wel bij aansluiten, maar in wat voor een wereld gaat Vlap tekenen bij fucking Excelsior Rotterdam 😂

JENS97 kans dat Vlap in Nederland blijft acht ik sowieso klein, tenzij Heerenveen nog toe hapt. Komt te kort voor Twente en alles daar onder is niet interessant, Excelsior was slecht een voorbeeld van een club wat voor Twente zelf nog een interessante gesprekspartner zou zijn, vanwege Driouech. Vlap zou zijn geluk wel in het buitenland willen beproeven, als er überhaupt al iets voor bij komt en Twente er niet aan vast blijft zitten.

JENS97 doelde meer op dat je die jn een ruil deal kunt betrekken met nec voor proper. Die betalen zelfs meer dan wij. Maar net wat icethee zegt denk dat hij eerder naar het buitenland verkast. Feit is dat wij er vanaf moeten of door moeten selecteren.

• JENS97 heeft hierop gereageerd.

Fct89 Eens, als we kunnen doorselecteren op Vlap zou dat perfect zijn. Keek net naar NEC, Sandler mag wel komen als vervanger van Hilgers. Dan de buitenkanten doorselecteren en je hebt er volgend jaar een prachtig team staan.

• Fct89 heeft hierop gereageerd.

JENS97 denk niet dat dat gebeurt. Als hilgers gaat word bruns doorgeschoven. Is zeker in potentie beter dan hilgers. Opbouwend ook. Mesbahi daarachter. Het is alleen de vraag wat ze met Alec gaan doen. Maar Sandler speelt altijd op rechts. Dus ik denk niet dat ze dat doen. Mesbahi en mats rots zodra ze 18 zijn mogen se een langer contract tekenen en de club gaat dit ook doen. Veder los wat ze gaan doen met Alec is ook de vraag hoeveel interesse komt er voor Robin. Als hij zo blijft spelen als hij de laatste 2 potten speelt kan dat eigenlijk ook niet uit blijven en als zowel hilgers als propper en Alec alle 3 weg gaan dan zal een sandler wel in beeld komen. Maar als alleen hilgers weg gaat en twente gaat die 5 ton op tafel leggen voor Alec want dat is de optie op hem. Dan zie ik twente geen nieuwe cv halen. Of ze moeten bruns gaan verhuren.

JENS97 en met denk dat het niet gebeurt dan doel ik op Sandler halen. Maar net na podcast net bruggink geluisterd. Hij denkt soms erg lang na over vragen. Maar zowel hij en streuer verwachten dit jaar een drukke zomer. Dan kun je vast optekenen dat er veel geïnformeerd word naar spelers van ons. Je proeft wel dat het nodige gaat gebeuren in de zomer als zelfs Jan zegt dst het nog wel eens een drukke zomer kon worden. Daar was Jan eerder beduidend minder stellig van. Hij zei altijd ja dat zou kunnen maar verwacht ik eigenlijk niet. Het feit dat ze intern dus drukte verwachten deze zomer verklapt dus wel de nodige interesse.

Fct89
              Sandler is een geweldige verdediger maar wel een ontzettend risico met al zijn blessures.

Onlyfctwente klopt. Maar een grotere vraag is wel is hij zo heel veel beter dan bruns? Vind ik nogal twijfelachtig eerlijk gezegd. De coaching bijvoorbeeld heeft bruns moeite mee maar Sandler doet dit eigenlijk ook niet. Nuytinck ofzo doet dit veel. Sandler zou een optie kunnen worden als propper weg gaat. Maar zolang dat niet gebeurt zie ik dat niet gebeuren eigenlijk.

• JENS97 heeft hierop gereageerd.
                  11 dagen later

Het middenveld is na de winterstop in 4 van de 6 wedstrijden finaal overlopen. Ik snap niet wat de gedachte is aan zoveel trage spelers bij elkaar te gooien. Toen er de tweede helft wat snellere spelers in kwamen kregen we Utrecht eindelijk onder druk, maar op dat moment kwamen we weer creativiteit tekort.

Fct89 Ik vind hem de beste centrale verdediger in de Eredivisie samen met Hancko. Die vent kan echt ongekend goed opbouwen, is snel en er staat met zijn lengte een kracht ook wel wat.

JENS97 Het is ook de ideale leeftijd om in te zoeken. Een hoop jong talent in de selectie is hartstikke mooi, wil je stabiel presteren dan ben je ook gewoon je oude rotten(Weghorst, Pröpper, Ünnerstall) en je spelers van 24-28(Eiting, Sandler?, Sampsted? etc.) nodig. Daar kun je dan een talent of 3/4 rond opstellen.

Ik heb geen flauw idee of hij het fysiek aankan, voetballend heeft Sandler idd wel heel veel dat hem interessant maakt voor Twente. Als Pröpper of hij dan een keer niet meedoen kun je Bruns of Mesbahi erin gooien, staat er sowieso nog een sturende speler naast.

Ik noem trouwens Weghorst omdat we daar heel geïnteresseerd in lijken. Zou m.i. een paar problemen oplossen. Als v. Wolfswinkel vertrekt en bijv. Vlap ook weg gaat blijft er qua ervaring weinig over. Weghorst is straks 32 en is een speler die altijd voorop gaat in de strijd op trainingen en in wedstrijden.

Daarbij is hij onmeunig lang, wat ons vooral verdedigend zou moeten helpen bij corners tegen. Lengte is een heikel punt voor ons. Als je de beste 11 opstelt heb je er denk ik 2 lange spelers in lopen waarvan er 1(Vlap) niet kan koppen. Hilgers is vrij kort voor een centrale verdediger, Bruns en Mesbahi ook. Als je dan een Weghorst bij de eerste paal hebt staan waar die bal eerst overheen moet is dat wel lekker.

Ook in dat opzicht zou Sandler mits fit een fijne toevoeging zijn trouwens. Ook 1,90 schoon aan de haak en een aardige kopper.

JENS97 probleem bij Sandler hij ia zo breekbaar als was. Heb je die lijst met blessures gezien zodra die vaker 3x in de week gaat spelen weet niet of die heel blijft. Daarnaast is de speelstyle niet vergelijkbaar. Sandler met veel ruimte in de rug? Is sie zo snel dan? Zowel dan is mij dat nooit opgevallen. Opbouwend sterk eens. In de duels ook. Maar ik twijfel wel vanwege bovenstaande redenen. Z'n lijst met blessures is ook de reden waarom die bij nec speelt en niet hoger. Maar zo goedkoop als sommigen denken dat Sandler is, ik vraag me af of nec hem wel zo goedkoop laat gaan en kwa salaris zal die sowieso niet goedkoop zijn. Dat type spelers betaal je gewoon wat meer voor. Wat an sich prima is.

Fct89 Snelheid weet ik eerlijk niet. Qua blessures deel ik je zorgen. Qua profiel zou hij wel perfect passen verder, mits snel genoeg. Kan een defensie leiden, heeft opbouwende kwaliteiten en is ook vrij sterk in de lucht. Ik denk dat de grootste uitdaging op het moment is om een team samen te stellen dat qua kwaliteit en leeftijd klopt.

Talentvol is geregeld beschikbaar op de markt, maar dan heb je het wel over piepjonge spelers. Ervaren spelers hebben vaak een gebrek.

Rikkert we moeten eerst afwachten of hilgers propper en van hoorenbeeck blijven. We hebben nu eigenlijk al te veel cvs. Helemaal als je beseft dat je bruns ook een hele goede opbouwer hebt en eigenlijk (los van z'n rodekaart) veder altijd prima invalt of in de basis eigenlijk altijd 1 van de betere is en zelfs mesbahi viel al een paar keer in dees dit ook prima. Zolang er niet 2 vertrekken zie ik twente niet nog een cv aantrekken vraag me ook af of dit nodig is.