Thai Tukker Het is dus geen noodzaak om Hilgers te verkopen, verder hoef je eigenlijk helemaal niemand perspectief te bieden. Het doel van Twente 1 is zo hoog mogelijk eindigen in de competitie. Als directeur moet je strategisch denken en spelers verkopen kan je helpen om hoger te eindigen. Spelers uit eigen jeugd door laten breken is bovendien goedkoper dan een Mesbahi kopen. Wat betreft Bruns weet ik dat niet zeker. Voor beide jongens geld dat als Twente het financieel aan kan om een betere speler te kopen ze in de wachtkamer komen. Wat niet meteen zegt dat hun ontwikkeling stil staat. Als je 3e wordt heb je volgend seizoen 10 extra wedstrijden waardoor er kansen komen. Het zijn ook 10 extra wedstrijden waar je volwaardige spelers voor nodig bent wil je blijven presteren.
De kracht en lengte op het door mij geopperde middenveld daar kun je over discussiëren. Er zit geen schopper als Sadilek bij maar m.i. zijn deze spelers prima in staat om door goed druk te zetten en te positioneren ballen te veroveren. Lengte is iets dat je in je selectie moet hebben maar niet per se in het middenveld hoeft te zitten. Staat er een kopsterke verdediger achter Kjolo dan gaat die gewoon de kopduels aan terwijl Kjolo de afvallende bal pakt. Vandaar dat ik wel gecharmeerd was van Sandler. Zoals al benoemd is z'n fysieke gesteldheid wel een groot vraagteken. Ik zie liever lange centrale verdedigers en wat kortere middenvelders dan andersom i.i.g.
Salah-Eddine heeft bij ons niet zo gek veel als back gespeeld. Alleen tegen Excelsior en Cambuur eigenlijk, daarna nog rechtsback tegen Sparta en dat ging allemaal wel prima. Smal heeft bij elkaar een keer 120 minuten gemist o.i.d., dus is ook niet zo gek dat Salah-Eddine zelden back stond. Alleen in oefenpotten kwam Salah-Eddine aan de bak. Het is net als Regeer en andere spelers van die lichting iemand die ik al langer volg. In de jeugd was het een prima linksback. Ook bij Oranje onder-17 dat het EK won en op het WK tot de kwartfinales kwam. Dat hij bij Ajax als relatief jonge speler niet uit de verf komt in een team dat voor geen meter draait en waar hij gecoached moet worden door een buitenlandse keeper en een 17-jarige centrale verdediger is op zich niet heel gek.
Weghorst zie ik alleen maar pluspunten, z'n mentaliteit heeft hem nergens in de weg gezeten in presteren dus dat is voor mij geen bezwaar. Het is een speler die meteen levert en door z'n specifieke kwaliteiten(bijna 2 meter, voorop in de strijd) ook nog eens dingen toevoegt die we missen. Kan dan prima een jongere spits achter al hoeft dat niet eens. Er lopen al een hoop jonge spelers waar je geld aan kunt verdienen, als je wilt presteren zullen daar oudere spelers omheen moeten.