Er zijn hier weinig afspraken over, vast wel een aantal afspraken. De club nodigt de jeugdspeler uit om te komen trainen of oefenwedstrijd mee te doen. Er is vaak genoeg voorgekomen dat een jeugdspeler een uitnodiging voor dezelfde dag krijgt van beide clubs, dan ligt de beslissing bij de speler zelf. Wel wordt deze speler geadviseerd door Bas van Baar en zijn trainer. Bas van Baar is namelijk de schakel tussen de jeugdspelers en de hoofdmachten. Hij weet precies welke club in welke speler interesse heeft en wat de kansen zijn die de clubs op dat moment aan die speler kunnen aanbieden.
In het geval van Kuster is dit duidelijk te zien. Twente zondag om 20:00 wedstrijd, dan is de selectie waarschijnlijk vrij maandag, dus kan Kuster ook geen uitnodiging krijgen van Twente. Heracles vrijdagavond wedstrijd, maandag een groepstraining gepland met jeugd. Tuurlijk neemt hij deze uitnodiging aan, maar ik denk dat hij deze week ook nog wel meedoet met Twente (verwacht ik met alle internationals).
Eerlijk gezegd hoop ik dat Yegoian, Sybrandy, Kuster, VOH, Nagel, Nijstad, (misschien zelfs Wijnreder en Geypens) deze periode de kans krijgen. Maar dat zal wel niet. Duldar mee met Turkije en Ribbers volgensmij geblesseerd.