Fct89 Fct89, wat mij betreft speelt Bruns hoor ipv Hilgers, heb ik veel meer mee. Echter snap ik wel dat Hilgers speelt omdat hij gewoon verkocht moet worden voor een grote zak geld. Ik vind Bruns eigenlijk net zo blessuregevoelig als Sandler, en misschien nog wel erger. Naar mijn gevoel is hij er 1 op de 3/4 wedstrijden niet bij door blessure/ziekte. Ik weet ook niet aan wat voor een back-up jij zit te denken, maar dat moet naar mijn mening wel iemand zijn waarbij je weet wat jij krijgt. Ik zou bijvoorbeeld geen Europa League wedstrijd ingaan met enkel bruns/mesbahi voor een positie, wetende dat Bruns naar mijn mening dus erg vaak geblesseerd is. Is die Mbuyamba niet wat?

Fct89 Moet heel eerlijk zijn dat ik er pas laat op ben gaan laten maar hij is destijds door City gescout omdat ze verwachtten dat hij uiteindelijk goed in het spelletje zou passen. Of ze wilden hem gewoon doorverkopen na wat huurbeurten, ook goed mogelijk.

Was in de voorbereiding erg gecharmeerd van Bruns en vond hem tegen PSV eigenlijk ook de enige die initiatief nam aan de bal dus daar heb je wel een punt. Misschien is dat ook wel het ideaal, maar dan moet er ergens wel een ervaren speler bij achterin. Misschien zelfs 2, aangenomen dat Smal en Brenet beiden vertrekken.

Over het middenveld gaan we het oneens blijven denk ik. Het middenveld zoals dat tegen AZ voetbalde vond ik het beste van de tweede seizoenshelft tot nu toe. Als we ergens kwaliteit kunnen toevoegen moet je dat natuurlijk doen, maar dat zie ik niet in Willumsson of van de Berg.

Buitenspelers moeten er inderdaad bij. Zou fijn zijn als Driouech alsnog haalbaar was, we een rechtsbuiten erbij konden halen en dan misschien nog een jong talent als Faniel Tewelde erbij. 99% zeker dat ik die laatste naam verkeerd schrijf trouwens.

JENS97 Bruns heeft einde vorig seizoen een enkelblessure gehad en is er dit seizoen een keer langdurig uit geweest. Volgens mij valt het wel mee hoe blessuregevoelig hij is. Het zijn alleen 2 vrij langdurige blessures geweest.

• Fct89 heeft hierop gereageerd.

JENS97 mbuyamba zit de hele Nederlandse top en buitenlandse clubs achteraan. Volstrekt kansloos maar dat zou een goede optie kunnen zijn. En bruns is absoluut niet meer blessures gevoelig dan sandler. Sandler heeft het nergens gered door al die blessures. Bruns staat op het begin. Zit wel een verschil in. Maar z'n mbuyamba zou ik toe juichen. Maar die word wel heel lastig.

Rikkert waarom moet er een ervaren speler achterin bij? Op linksback misschien wel ja. Maar heb je gezien hoeveel wedstrijden ook Europees sampsted gespeeld heeft ? Meer dan meesten in onze selectie namelijk. Links een ouwejan ofzo erbij iets in die trand zou niet zo gek zijn. Al blijf ik wel heel erg fan van zagre maar dat is niet handig kwa leeftijdsopbouw alleen al. Overigens een proper voor het middenveld zou ook meerwaarde zijn. Maar die is veel te duur. Als je naar de bekende spelers kijkt die wat zouden toevoegen op ons middenveld en die heb ik echt vaak zien spelen. Z'n davy of willunson(helemaal op 10 zoals hij nu vaak speelt bij vertrek van steijn eventueel) wel een goede optie zijn. Europees kun je niet aankomen met kjolo en eiting, ja in de conference niet in de EL en helemaal niet in de voorrondes van de CL. wat betreft de blessures van bruns richting Jens is 100% accuraat. Daardoor lijkt het veel maar het zijn 2 langere slepende blessures geweest(met een terugslag hier en daar) ook wat drieouch betreft als je ziet hoe psv en feyenoord na de deadline Day reageren op het mislopen van hem zou ik daar niet eens meer heen willen. Vond het echt belachelijk wat bosz en slot zeiden en kan me niet voorstellen dat drieouch niet pissig was of misschien juist wel blij want als de trainer zo over je denkt moet je daar niet heen gaan.

Fct89 Sampsted is bij mijn weten geen leider. Bij een blessure van Pröpper voetbal je al snel met Regeer, Bruns, Mesbahi en Salah-Eddine zoals het er nu dan voor zou staan bij een evt. vertrek van Hilgers. Heb zelf m'n twijfels bij v. Hoorenbeeck maar die kan i.i.g. nog wat neerzetten. Maar waarom je ervaring nodig hebt is omdat je niet de competitie in wilt gaan met 6 spelers die het allemaal nog moeten leren en 2 spelers die dat niet hoeven achterin.

Davy en Willumsson vind ik maar lompe spelers. Ze zullen er vast wat van de benen kunnen beuken, kan Sadilek ook. Wat mij betreft ligt de lat hoger. Kjolo fysiek niet goed genoeg vinden en dan met Proper op de proppen komen is gewoon raar. Ik vind het een heerlijke speler, maar ik heb bredere panlatten in de schuur liggen.

Rikkert A willumson een lompe speler dan ben je echt wel af. B propper wint meer duels dan eiting en kjolo samen. Overigens zou hij niet mijn voorkeur hebben. Maar is wel het type waar twente graag naar kijkt. Je hebt het over panlatten heb je het fysiek van kjolo eiting of regeer wel eens bekeken of naast gestaan? Kom nou. Statistieken wijzen ook gewoon uit dat met grote afstand sadilek op het middenveld de meeste duels wint. Als die gaat kun je niet aankomen met z'n zwak fysiek middenveld helemaal als je wat in Europa wilt betekenen.

Rode kaart was wel enorm lomp van Willumsson, maar verder is hij geloof ik geen lompe speler. Heeft wel de bijzondere combinatie van techniek en fysiek, wat hem heel interessant maakt natuurlijk. Proper van NEC vind ik een iets betere Kjolo, maar lijkt mij overbodig. Kitolano zou logischer zijn omdat hij iets dichter bij het spel van Sadilek komt (hard werken, fel in duels) en Kitolano komt veel voor de goal. Goede speler, maar wel te duur denk ik met ook nog een 2 jarig contract. Zou het voor Twente ook geen gekke optie vinden om te kijken of je Davy Propper of Marco van Ginkel kan halen uit Arnhem. Allebei ontzettend veel ervaring (ga je nodig hebben met Europees voetbal), kennen de klappen van de zweep, hebben zich ruim bewezen als uitstekende eredivisie spelers en allebei een aflopend contract. Qua leeftijd zullen ze competitief willen zijn, maar ook vrede hebben bij een sturende rol voor de jonkies van af de bank. Voor van Ginkel heb ik een zwak, vind/vond dat een hele goede speler met ongekend veel pech. Kan goed van 8 en 10, scoort je waarschijnlijk nog gemakkelijk 8 per seizoen met wat assists. Pröpper kan goed van 6 en 8, geweldige pass maar al wel meer kwaliteiten die je al hebt, dus van Ginkel zou logischer zijn. Zijn beide voor de breedte van je selectie dikke prima denk ik, rekening houd met het waarschijnlijke vertrek van Sadilek. Ligt er ook wel meteen of hij echt gaat, maar vooral wat ze van plan zijn met Regeer. Denk dat Regeer in je selectie nu al de beste rechtsback is, maar als ze hem perse als middenvelder willen gebruiken is een nieuwe middenvelder al redelijk overbodig.

Icethee Ik vind Willumsson gewoon traag in zijn bewegingen, vandaar dat ik hem lomp noemde. Misschien had ik een ander woord moeten gebruiken, maar de paar keer dat ik hem heb gezien viel me dat vooral aan hem op. Wisselt goede momenten ook af met veel slechte momenten.

Begreep van .net dat we wel naar Kitolano aan het kijken waren trouwens. Dat vind ik wel een hele goeie. Dirk Proper trouwens ook. Maar bij beiden zou je m.i. eerst Kjolo moeten verkopen omdat ze dezelfde rol hebben(jaja ze vullen het anders in) en Proper en Eiting vind ik iets teveel van hetzelfde om ze samen te laten spelen.

• Fct89 heeft hierop gereageerd.

Rikkert kitalano zou een hele goede zijn. Was ik even vergeten. Als regeer na de rechtsback gaat samen met sampsted volgend jaar zien ik niet zo waarom we eerst kjolo moeten verkopen. Besselink kan mooi in de luwte door ontwikkelen en kjolo en kitalano als concurrentie van elkaar. Eiting en Besselink als 4e middenvelder. Die overigens bijna altijd los van uit bij fener ook fel en goed invalt.

Fct89 Statistieken zijn best mooi, zolang je ze in context plaatst. Everton is bijv. de ploeg in Engeland die de meeste tackles maakt, City maakt er de minste. City is daarentegen wel een van de ploegen die het snelst de bal terugverovert, Everton niet.

Heeft te maken met de manier van spelen en met kwaliteit. Everton speelt defensiever, City wint juist vaak de bal terug door hem te onderscheppen doordat ze passlijnen afgedicht hebben. Komt bij dat City de bal ook gewoon veel beter vasthoudt wat betekent dat de tegenstander minder de bal heeft en je dus minder duels uitvecht om de bal terug te veroveren.

Als ik dan weer terug ga naar Twente. Tegen AZ waren we enorm dominant met Kjolo en Eiting als duo voor de verdediging. Het aantal kansen tegen stak er niet bovenuit in vergelijking met de rest van het seizoen. We hadden wel veel de bal tegen een relatief goede tegenstander. Het is het enige vergelijkingsmateriaal dat ik op het moment heb want normaal spelen ze niet samen. Maar in die pot ging het i.i.g. niet slecht met die beiden als defensief duo.

Dat Sadilek veel duels aangaat vind ik ook niet per se een statistiek in zijn voordeel, zie hem vaak te laat komen om de bal gewoon te onderscheppen dus knalt hij het duel in.

Fct89 Je gaf aan dat Bruns klaar was voor een basisplaats elders. Ik denk dat Besselink klaar is om een volwaardige optie te zijn in het team. Ik zou Kjolo dus verkopen om Besselink meer kansen te geven.

Kjolo, Kitolano en Besselink zijn m.i. spelers voor de Brama-rol. Net als Sadilek overigens. Eiting voor de Janssen-rol. Regeer zou de Janssen-rol ook kunnen trouwens. Stel we maken Regeer geen rechtsback maar zetten hem op het middenveld dan zou ik bij aankoop van Kitolano dus eerder op deze koppeltjes komen:

Kitolano/Besselink met Eiting/Regeer. Als je weer 2 Brama's naast elkaar gaat opstellen creëer je vanuit het middenveld te weinig zoals dat met Sadilek en Kjolo samen het geval is.

Schiet me zo te binnen dit… Voor op links/rechtsvoor werd hier vorig jaar door velen een speler genoemd van een club dat toendertijd laatste drinkt in Ligue 2. Iemand enig idee of hij nog haalbaar zal zijn, of hoe het daarmee goed.

10 dagen later

Ik zag een post op de frontpage van @Icethee waar hij het had over het halen van Weghorst, Chery, v. Aanholt en Sambo. Dit om te zorgen voor meer stabiliteit en kwaliteit in de selectie. Ik ben het met hem eens en zou daar zelfs het behouden van v. Wolfswinkel aan toevoegen.

De door Icethee genoemde Driouech is trouwens financieel prima haalbaar voor ons als we directe plaatsing voor de groepsfase van de EL binnen hebben. De vraag is of de prijs/kwaliteit verhouding naar wens is daar.

Rikkert in het kader van de volgende stap, namelijk een rol van betekenis in Europa spelen en volgend seizoen weer in de top 4 eindigen, lijkt het mij geen overbodige luxe om wat extra ervaring en mentaliteit te halen. Zo'n Sambo vind ik echt een goede rechtsback, die heeft een goede kop en zit veel restwaarde aan. Chery, van Aanholt en Weghorst zijn gigantisch ervaren en tikken nog altijd een hoog niveau aan, kunnen het relatief jonge elftal van nu makkelijker bij de hand nemen dan Smal, Brenet en Vlap dat bijvoorbeeld kunnen. Laatste 3 moeten te veel naar zichzelf kijken en daardoor minder naar ander, terwijl ik van de eerste 3 verwacht dat het precies andersom zal zijn. En Europees enorm ervaren die 3, net als van Wolfswinkel. Als die een reserverol accepteert met geregeld een basisplaats vanwege het waarschijnlijke drukke schema, kan je hem er prima bij houden.

Driouech zal duur worden verwacht ik, maar denk dat hij vooral graag naar PSV wil. Als die zich niet meer melden maak je kans, maar denk dat hij zelf PSV boven Twente verkiest. Financieel kun je als Twente zijnde wel meer doen, maar ben je afhankelijk van wat zulke jongens willen en tegen wie je moet concurreren. Lijkt me een erg goede linksbuiten voor Twente, in Nederland zie ik ook verder geen optie die interessant is.

Icethee Ik verwacht dat PSV inderdaad niet terug komt voor Driouech, Feyenoord ook niet. Met dat in het achterhoofd denk ik dat hij haalbaar is voor ons. Verder ben ik met je eens dat ervaring enorm belangrijk gaat zijn in Europa en de competitie.

We hebben met Hilgers, Bruns, Mesbahi, Salah-Eddine, Rots, Regeer, Kjolo, Besselink, Steijn, Taha en de andere Rots een hoop jong spul. In de categorie 23-28 hebben we ook nog wel wat, maar buiten Sampsted en Eiting zou ik daar persoonlijk niemand van houden.

Dan wordt ervaring aantrekken wel belangrijk, precies om de reden die jij noemt. Stel je hebt Weghorst en v. Wolfswinkel lopen dan kun je altijd iemand voorin opstellen die de leiding neemt. Zet daar een Chery en/of evt. Eiting achter en je hebt hetzelfde. Achterin heb je natuurlijk Pröpper en Unnerstall al, maar v. Aanholt heeft gewoon een hoop kwaliteit en zou een Driouech of wie er ook komt natuurlijk goed kunnen helpen. Zouden goede aanwinsten zijn, allemaal. Sambo kun je ook prima om een boodschap sturen.

Fct89 Je moet in een soort Efteling zitten met je kanis als je een kleurloze meeloper als Max Bruns durft te vergelijken met Philip Sandler die hoog aangeschreven staatbij Pep Guardiola. Sandler zou een basisplaats bij Man City hebben gehad ware hij niet zo vaak ernstig heblesserd geweest zijn...
                        Werkelijk. Je blijft lachen van het niveau op dit platform.

Max Bruns beter vinden dan Philip Sandler. Dan gaat er iets mis in je eikel en flink ook.

Taha op 10 gisteren, past hij beter dan op rechtsbuiten.