Pol! Als we allemaal onze gemiddelden doortrekken is er wat de derde plek betreft natuurlijk niks aan de hand.

• Pol! vindt dit leuk.
20 dagen later

Onmeunige zaadpot. Buiten elkaar irritant van de poten tikken is er echt nauwelijks wat gebeurt. Samenvatting van 3 minuten vanavond.

Woensdag 3 april, 21.00 uur: sc Heerenveen – FC Twente
Zaterdag 6 april, 21.00 uur: FC Twente – Fortuna Sittard
Zondag 14 april, 16.45 uur: Ajax – FC Twente
Woensdag 24 april, 20.00 uur: FC Twente – Almere City FC
Zondag 5 mei, 16.45 uur: AZ – FC Twente
Zondag 12 mei, 16.45 uur: FC Twente – FC Volendam
Zondag 19 mei, 14.30 uur: PEC Zwolle – FC Twente

Programma AZ:
Woensdag 3 april, 18.45 uur: Heracles Almelo – AZ
Zaterdag 6 april, 18.45 uur: PSV – AZ
Zaterdag 13 april, 18.45 uur: AZ – RKC Waalwijk
Zondag 28 april, 12.15 uur: NEC – AZ
Zondag 12 mei, 16.45 uur: Go Ahead Eagles – AZ
Zondag 19 mei, 14.30 uur: AZ – FC Utrecht

We hebben beiden 3 thuiswedstrijden. Die van ons moeten alle drie gewoon gewonnen worden gezien de tegenstand. AZ heeft met ons en Utrecht 2 lastige potten thuis.

Uit dus 4 potten. Bij ons zijn Heerenveen en AZ denk ik de lastigste. Ajax is maar net hoe de wind waait. PEC is de laagst geplaatste ploeg van het rijtje. Spelen volgens mij vrij open, wat ons wel ligt.

AZ ook 4 potten uit. PSV en NEC zijn heel pittig. Go Ahead is maar net hoe de wind waait. Heracles is ook vrij laag geplaatst.

Ik denk dat op papier AZ nu het moeilijkste programma heeft eerlijk gezegd.

• Pol! heeft hierop gereageerd.
  • Pol! vindt dit leuk.

Rikkert Ik zie AZ nog winnen thuis tegen RKC en misschien uit bij Heracles. De rest allemaal vrij lastig tot erg lastig.

Pol! Blok van de laatste 4 wedstrijden doorkomen met een voorsprong was heel belangrijk. Twente moet het nu enorm verneuken om geen 3e te eindigen denk ik. Ik zie AZ hier geen 21 punten halen.

Rikkert Uiteraard hoop ik het, maar ik ben nog niet zo zeker. AZ heeft vertrouwen getankt in een aantal makkelijke wedstrijden en is weer wat beter in vorm met als belangrijkste schakel Pavlides die weer makkelijk scoort. Ik hoop niet dat de slechte prestatie tegen Heracles een reactie is de Brenet situatie. Het is duidelijk dat de spelersgroep en de Technische staf lijnrecht tegenover de directie staan. Ik hoop niet dat dit gaat doorwerken in de prestaties, maar ik ben er niet gerust op.

Thai Tukker ben benieuwd hoe AZ reageert op tegenstand, Heracles zal thuis wel alles geven want die zijn ook nog verre van veilig. AZ heeft individueel wel een veel beter elftal als Twente, hogere pieken en diepere dalen terwijl Twente vrij stabiel het seizoen door gaat. Beide krijgen nog lastige potjes, Heerenveen uit voor ons staat gelijk aan Eagles uit voor AZ. Nec uit is erg lastig, PSV uit acht ik kansloos voor AZ ondanks de mindere vorm. Verder is de onderlinge wedstrijd natuurlijk cruciaal, en moet je afwachten in welke stemming je een tegenstander treft.

Thai Tukker Dat de staf en spelers lijnrecht tegenover de directie staan is mij helemaal niet duidelijk. Ik verwacht ook niet dat het invloed heeft op de prestaties, buiten dat je beste rechtsback de rest van het seizoen niet beschikbaar is.

Zo heracles slacht in een helft az even af. Tot zover al het vertrouwen van az goeie genade zeg.

Fct89 Als supporter van het Overijsselse voetbal hoop ik dat AZ iig niet wint. Dat moet met deze tussenstand wel kunnen lukken. Hopelijk is het straks doping voor ons.

• Fct89 heeft hierop gereageerd.

Pol! gezien de basis bij ons veel pijntjes heeft vlap en sampsted die toch spelen zie ik net. Word dat lastig. Maar dit heereveen zou te kloppen moeten zijn.

Leuke pot, helaas nog niet helemaal los van AZ. Van 't weekend een nieuwe kans. Rots en v. Wolfswinkel wel heel lekker aan het voetballen.

Zaterdag 6 april, 21.00 uur: FC Twente – Fortuna Sittard
              Zondag 14 april, 16.45 uur: Ajax – FC Twente
              Woensdag 24 april, 20.00 uur: FC Twente – Almere City FC
              Zondag 12 mei, 16.45 uur: FC Twente – FC Volendam
              Zondag 19 mei, 14.30 uur: PEC Zwolle – FC Twente

Programma AZ:
              Zaterdag 6 april, 18.45 uur: PSV – AZ
              Zaterdag 13 april, 18.45 uur: AZ – RKC Waalwijk
              Zondag 28 april, 12.15 uur: NEC – AZ
              Zondag 12 mei, 16.45 uur: Go Ahead Eagles – AZ
              Zondag 19 mei, 14.30 uur: AZ – FC Utrecht

Verschil is inmiddels 5 punten, met 6 wedstrijden te gaan.

Rikkert te hopen dat het gat dit weekend naar minimaal 7, en liever 8 punten gaat en dan zie ik het wel goed komen. Beiden zullen niet 6 wedstrijden winnen, maar Twente is te stabiel om helemaal weg te zakken, AZ heeft meer kwaliteit maar is enorm wisselvallig, op papier ook een lastiger schema. Belangrijk voor Twente is het fit blijven van Boadu, al is het enkel als invaller maar hij brengt wat extra, vooral tegen AZ en Ajax uit gaat hij een grote rol spelen verwacht ik.

Bekerfinale over 2 weken is wel een belangrijke voor de druk van plek 3. Wint favoriet Feyenoord, zal er wat druk van de ketel zijn bij vooral Twente, en dan is het maar net hoe ze daar op reageren. Wint NEC, dan zul je 3de moeten worden om direct gekwalificeerd te zijn voor Europa League. Op meerdere vlakken is een Europese campagne wel belangrijk voor Twente.

Icethee Je hebt ook kans dat over 2 weken het verschil al gemaakt is en de bekerfinale een bijzaak is voor ons.

Icethee Thuiswedstrijden winnen en je bent er, verwacht ik.

Rikkert AZ 1,86x34=63. Kan natuurlijk altijd iets meer of minder worden.

PSV vrij soepel op 2-0, had wel 4/5-1 kunnen en moeten staan. Lijken wel af te stevenen op een makkelijke overwinning, goed nieuws voor Twente dus. Kan een leuk weekend worden, moet je alleen zelf nog 'even' winnen..