Fct89 ervaren kun je op verschillende manieren interpreteren, je kunt bijvoorbeeld een 28 jarige buitenspeler halen die enkel in de eredivisie heeft gespeeld, of een 21 jarige speler die WK, Copa Libertadores, LaLiga, Premier League en FA Cup heeft gespeeld. 28 jarige heeft meer seizoenen gespeeld, waarschijnlijk meer bewezen. 21 jarige heeft op veel hogere niveaus gespeeld. Dan zou ik zelf zeggen dat de 21 jarige meer ervaring heeft. Waar we het wel over eens zijn, is of je in de positie bent om deze gok te wagen. Filmpjes geven een heel vertekenend beeld, de maker kan een speler zo goed of slecht maken zoals die gene wil. Deze jongen kan heel goed voetballen klaarblijkelijk, aldus trainers van Alaves, Man United & Uruguay die er, mogen we van uit gaan, meer verstand van hebben dan ons allemaal. Enige dat dan overblijft is of het er hier wel gaat uitkomen en dat hij hier de dubbele cijfers gaat halen, dat is een grote gok en twijfelachtig of je die gok in deze positie kan nemen als Twente zijnde. Dat word een verschil van mening, is maar net hoe je er tegen aan kijkt.

Fct89 Ik zie ook liever een meer ervaren speler erbij, maar dat kan natuurlijk altijd nog erbij komen, naast Pellistri. Statistieken zeggen veel inderdaad, maar niet alles. Wat had bijvoorbeeld Nkufo gepresteerd voor hij bij Twente kwam. Dat was dan wel geen huur, maar wat een geweldige spits werd dat, toch?

• Fct89 heeft hierop gereageerd.

Fct89 Allereerst ben ik het met je eens dat het raar is dat er deze week nog uitgesproken wordt dat ze meer ervaren spelers willen hebben en ze dan nu met Pellistri aan komen zetten (als het waar is). Wat wij natuurlijk allemaal niet weten wat ze op hun lijstje hebben staan en wat ondertussen misschien niet meer haalbaar is. Ook wordt het dan inderdaad allemaal wel erg jong. Als ik naar zijn statistieken kijk dan zeg ik niet aan beginnen. Maar ook ik heb naar filmpjes van hem zitten kijken en ben niet zo negatief als jij. Razendsnel, goede passeerbeweging, maar wat me het meest opviel was iets wat Ugalde ook heeft namelijk hij s niet zo groot, maar zet toch tegenstanders gemakkelijk weg. Waar het aan ontbreekt is de zuiverheid in de laatste pass, want in de filmpjes die ik heb gezien zie ik hem regelmatig doorkomen en niet alleen maar terugpassen en de vergelijking met Limnios vind ik dan ook nogal bizar. Maar ik zie nog liever deze speler komen dan dat we 3,5 miljoen aan Manhoef uitgeven. We moeten gewoon, maar vertrouwen op het inzicht van Arnold en Jan. Hij zou niet de eerste speler zijn die nog te licht is voor de top, maar ondertussen de eredivisie volledig aan gort speelt. Verder moet je jezelf wel realiseren dat Taha echt een 10 is. Die is net zo min rechtsbuiten als dat Daan Rots dat is. Hij heeft daar 2 keer gespeeld. Verwacht dat er een hevige strijd rondom de 10 positie gaat ontstaan, zeker wanneer ik ook gisteren Steyn bezig zag. Die is op een missie. Laten we vooral hopen dat er de komende week weer wat meer puzzelstukjes op hun plaats vallen.

Thai Tukker taha gaat op rechts spelen die illusie van de 10 kan echt de ijskast in. Zonder blessures van zowel vlap als steijn gaat taha niet op 10 spelen. Zet dat maar dat maar uit je hoofd. Al deel je mening dat ik hij daar beter uit de verf komt. Maar dat stoort me sowieso enorm we halen spelers die helemaal geen voorkeur hebben voor de positie waar ze uiteindelijk komen te spelen. Unavar heeft de voorkeur voor 10 taha ook beiden komen op de vleugels te spelen. Regeer heeft de voorkeur voor het middenveld en die is back up voor sampsted. Deze jongen ook ik wil mezelf in deze niet negatief noemen wel kritisch. Ik vind namelijk dat je hier een hele grote gok neemt en met hou verhaal in het achterhoofd des te meer. Stel hij rendeert hier niet laat je dus afhangen van taha. En die kans is gewoon veel reëler. Rendeert nergens en toch loopt iedereen ermee weg wat mij dus zegt ideale 12e man en in die positie zitten we helemaal niet nu. Tzolis is ook z'n prachtig voorbeeld van een speler die heel erg opgehypt word net als deze jongen nu. Maar dit is gewoon niet de speler die enige vorm van zekerheid bied. Nou is dat sowieso lastig uiteraard en heb je die garantie sowieso niet op voorhand. Maar er word nu te veel gegokt voor mijn optiek en helemaal in deze. Jongen mag geliefd zijn dus hij doet iets goed. Maar z'n leeftijd z'n rendement. Überhaupt zijn kwaliteiten. Hier mag rustig iets met kritische ogen naar gekeken worden. Voor hetzelfde heb je overigens gelijk en blijkt hij het niveau wel te kunnen hebben hoor. Kan. Maar mijn discussie punt is eigenlijk dat ik vind datber te veel gokje genomen worden welke bewezen spelers is er binnen? 1 waarvan je gewoon weet dat hijbse kwaliteiten heeft om er te direct te staan? Er word gegokt op regeer op unavar op taha(allemaal op een positie die ze minder fijn vinden ook nog eens) nu eventueel deze jongen. Snap je wat ik bedoel? Ze krijgen allemaal de voordeel van de twijfel bij mij hoor. Het is me alleen net wat teveel gokken voor mij.

terugnaardetop dat zei ik ook hé? Statistieken zijn niet alles zeggend. Maar wel een graad meter. Mijn punt is dat net wat ik tegen thai ook zei. Het is wel erg veel gokken op dit moment. Tel ik deze jongen mee maar dan hebben we 4 spelers gehaald en geen idee of ze het niveau van de subtop hebben. Talent hebben ze wel. Je hebt straks op de buitentent kanten 3 spelers met een kww gehalte. Risico is dat het veel meer zal schommelen en het kan geweldig uit pakken of gewoon kut. Balans is het sleutel woord die ik zocht.

Fct89 Ik denk dat het soort speler wat jij graag wil nog niet te betalen is door Twente.
        Gearriveerde buitenspeler, pakweg 25 jaar of iets ouder en ook nog goede statistieken.
        Dan kom je snel terecht bij een huur speler of een speler die een geschiedenis heeft met blessures, zoals Cerny zeg maar. Maar die lopen er niet voor 5 miljoen of minder. Of ken jij iemand?

terugnaardetop dat is natuurlijk pure onzin en ik mag toch hopen dat je dat zelf ook weet. Maar ik ga ook niet meer reageren totdat we de eerste potten officiële voetbal gehad hebben zodat ik echt een beeld heb van de selectie. Kan ik ook beoordelen of ik te kritisch.

Laten we eerlijk zijn.. Als we alleen af gaan op statistiek en niet kijken naar de speler, de competitie waarin deze speelt, de speelwijze die hij hanteert enzovoorts dan zul je altijd achter de feiten aanlopen en dus gaan voor bewezen spelers welke logischerwijs weer een behoorlijk prijskaartje met zich meebrengen. Scouting is meer dan signaleren wie zich reeds bewezen heeft maar vooral het vinden van spelers met potentie. M.a.w. relatief veilig met betrekking tot het financiële plaatje en met geluk een behoorlijke winst in de toekomst (als gevolg van de goede prestaties). Het mooiste voorbeeld op dit moment is Arda Guler wie zich bewezen heeft als jonge jongen van 17, nu 18. Soms is het de kans geven, mee laten draaien in een goed elftal en zien of hij zijn draai kan vinden binnen het elftal, zijn kwaliteiten kwijt kan etc.

Onlyfctwente vind het geen gek idee, hij heeft wel de ideale leeftijd en kent de Eredivisie... vorig seizoen betrokken bij 10 goals (6 doelpunten, 4 assists) en dat kan in een beter team met aanvallender voetbal natuurlijk alleen maar meer worden 🙂 het voordeel is dat hij relatief goedkoop is ten opzichte van een Manhoef en dat hij een ander type is dan Taha op de vleugel

Fct89 We halen eigenlijk uitsluitend KWW-spelers want dat is het niveau van onze club. Cerny was ook KWW want kwam er bij Utrecht totaal niet uit. Misidjan was KWW, in Nederland nog geen topseizoen gedraaid. v. Wolfswinkel wist je wat je aan had maar daar groei je ook niet mee door. Ugalde KWW. Vlap KWW, 2 seizoenen van de 6(?) een hoop gescoord. Sadilek KWW, in Tsjechië aardig gedaan, gaat dat in Nederland ook? Kjolo KWW. Hilgers KWW. Brenet een hele tijd heel weinig gespeeld, KWW. Kunnen Pröpper en Smal de stap naar hogerop aan? KWW. Salah-Eddine, KWW. Zerrouki was bij z'n debuut ook heel erg KWW. De enige waarvan als een paal boven water stond dat het een topper was, was Unnerstall.

Die Pellistri heeft Europees gespeeld, mag bij Uruguay meedoen op het WK en die zou Taha niet uit de basis kunnen spelen? Vind dat een straffe uitspraak. Niet omdat ik denk dat Taha niks kan, maar dat is voor mij volledig KWW. Heb hem alleen als invaller op de jeugd AFCON gezien. Gewoon op basis van dat gegeven, hij is invaller op een jeugd AFCON en de ander speelt uiteindelijk basis op het volwassen WK zou je vermoeden dat Pellistri verder was overigens.

Kan ook heel anders uitpakken, maar om die jongen nou af te zagen op wat youtube highlights en een periode bij Alaves, mwah...

Het is trouwens niet dat wanneer je deze jongen huurt je geen ervaren speler erbij kunt halen. Dat van Nkoudou zal wel een bullshit gerucht zijn, maar die is al 28 bijv. Je kunt het ook zoeken in het elders in de selectie ervaring toevoegen.

niekh89 En ook als je kijkt hoe hij die goals heeft gemaakt. Veel mooie en zelf gecreëerde goals. Was ooit een heel groot talent en misschien kan hij bij ons een Cerny traject volgen.

Zijn dus serieuze gesprekken bezig om hem te huren als je het Twitter verkeer van Leon mag geloven, en nog een ander die ook wel eens met nieuwtjes komt over Twente. Zou snel rond kunnen komen allemaal.

Hoop alleen dat hij niet te overhyped is. Zijn laatste competitie goal was in december 2020 voor U21 van Manchester. Wel een groot talent, ben benieuwd.