Op een rijtje waar voor ons nog winst te behalen valt:
-TV-gelden, zoals genoemd kun je daar komende seizoenen een plek of 3 pakken. Levert je bij huidige verdeling 2,4 miljoen op
-Aflossen leningen uit incidentele baten. Levert je ongeveer 2,5 miljoen op jaarbasis op als je alles aflost.
-Omzet uit sponsoring etc. vorig seizoen haalden we een omzet voor transfers van 39 miljoen, maar daar zat geld voor de Nations League bij. Ik verwacht dit seizoen eenzelfde bedrag m.n. mogelijk gemaakt door een continu vol stadion en stijgende sponsorinkomsten.
-Volledig benutten van de omzet voor transfers. Clubs willen doorgaans graag break-even draaien omdat het weinig nut heeft om winst te maken. Je keert immers niet uit aan aandeelhouders. Vorig seizoen draaiden we 4 miljoen winst voor transfers. Dat is 4 miljoen die je hopelijk in de toekomst in je salarisbudget gaat steken.
-Transferpot opbouwen. Dat doe je uit je incidentele inkomsten(Europees, uitgaande transfers). Je kunt ook in de reguliere begroting een faciliteit hebben waar je transfers uit betaald maar dat gaat altijd ten koste van wat anders, zoals bijv. je salarisbegroting. Mooier is om goed te verkopen en daaruit nieuwe transfers te betalen.
Op de wat langere termijn kun je denken aan een uitbreiding van het stadion. Maar we staan er voor nu goed voor met alle kans om er in vrij rap tempo veel beter voor te komen staan.
Met het Diekman gaan we waarschijnlijk wel weer wat meer huur betalen trouwens. Lijkt me sterk dat dat boven het miljoen uitkomt, maar hoeveel het precies wordt is voor mij koffiedik kijken.