De langlopende schulden(zonder transferschulden), stonden voor ongeveer 29 miljoen op de balans bij de laatste jaarrekening. 12.4 achtergesteld, 7,2 en 9,2 en 0,6 langlopend in verschillende vormen.
Op het moment los je ongeveer 2 miljoen af op jaarbasis op die schuld via reguliere aflossingen.
Als de achtergestelde leningen niet geherfinancieerd worden verwacht ik dat daar ook nog een fors deel vanaf gaat vanuit de transfers van Cerny en Zerrouki. Al is me niet helemaal duidelijk hoe dat in elkaar steekt. Het meest logische lijkt me dat als je de termijnen binnen krijgt je een deel aflost i.p.v. het bij het overeenkomen van de transfer ineens over te moeten maken.
Bij de transfer van Zerrouki werd door een insider elders vermeld dat er 3 miljoen afgelost zou worden op de achtergestelde leningen. Bij de transfer van Cerny zal het eerder tussen 2-2,5 miljoen totaal liggen, waarvan een deel al betaald is aan de schuldeisers.
Dan zou je qua achtergestelde leningen na het betalen van alle termijnen nog op 8 miljoen o.i.d. moeten zitten. Dat is nog even nieuwe transfers daargelaten. Als er volgende zomer weer voor een soortgelijk bedrag verkocht wordt ga je snel richting 2 miljoen.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik verwacht dat de achtergestelde lening omgezet wordt of anders vrij snel afgelost. Zeg 2/3 jaar. Nog sneller als je een paar echte klappers maakt op de transfermarkt. De gewone langlopende leningen stonden voor ca. 17 miljoen in de boeken. Dat wordt ook vlot minder met 2 miljoen aan aflossing per seizoen voor de komende jaren.
Meest gunstige zou denk ik zijn als je iemand vindt die zo gek is om het hele pakket om te zetten in 1 langlopende lening van 40/45 miljoen(incl. verbouw Diekman en Veste) tegen een redelijk rentepercentage. Dat zou je op de korte termijn een hoop meer liquide middelen geven voor het vervangen van spelers.