Individual Bastard kerel allemaal ee niet eu salaris en als je manhoef al vanuit se counter vind spelen hele Georgië speelse vanuit de counter. Yegoian duurde zolang (georigische jeugd international) vanwege z'n paspoort zodat we niet weet niet hoeveel betalen.
Manhoef
Volgens Kapteijns van de Telegraaf vraagt Vitesse tussen de 4 en 5 miljoen voor Manhoef. Lijkt me dus geen haalbare kaart en dat is hij ook niet waard naar mijn mening.
Icethee Lekker verder kijken. Snap de interesse ook absoluut niet. Speler voor een counter ploeg. Ben wel benieuwd waar we uiteindelijk uitkomen.
Thai Tukker dit is wel mooi. Nu MOETEN ze naar buitenlandse spelers kijken.
Fct89 Dat hebben ze natuurlijk met Limnios en Tsolis ook wel gedaan. Het is niet zo dat buitenlandse spelers helemaal niet gescout worden.
Thai Tukker en ugalde. Maar ik heb altijd het gevoel dat ze zich dermate blind Staren op Nederlandse spelers terwijl voor de bedragen die wij nu betalen zijn er ook hele goede misschien zelfs betere spelers te vinden in het noorden van Europa en het oostblok. Maar heb niet de indruk dat wij zie goed in kaart hebben.
Fct89 Ik denk dat er 2 dingen spelen. Streuer houd van Nederlandse spelers, maar ook onze scouting is door alle bezuinigingen nog niet op het niveau waar het zou moeten zijn. Daardoor scouten we minder breed dan dat we zouden moeten. Het niet op niveau zijn, speelt nog door de hele organisatie. Brama zij het goed. De prestatie van het eerste team lopen voor op de actuele stand van zaken bij de club.
Thai Tukker De prestaties van het eerste team lopen voor juist doordat we goede teams samenstellen.
Rik304 Wat ik bedoel, is dat het eerste team weer een stabiele subtopper is geweest de afgelopen 2 jaar. Onze jeugd echter zit nog lang niet stabiel op subtop niveau. O18 is zelfs gedegradeerd. Menig amateur club heeft een beter trainingsaccommodatie dan wij. En ook onze scouting zit nog niet op het niveau waar we moeten zijn, zowel kwalitatief als kwantitatief. We moeten nog megastappen zetten om op het niveau van bijvoorbeeld AZ te komen en dat is toch de club waar we ons op moeten richten. We lopen wel 5-7 jaar achter op AZ. Wij steken samen met Heracles 1,6 miljoen in de jeugd. AZ steekt er 5 in. Maar het eerste staat (stond) minder ver van AZ af. Het eerste loopt voor de troepen uit.
Thai Tukker Als we ondanks alle gebreken toch gelijke tred houden met AZ de afgelopen seizoen gaat er ergens in de organisatie toch iets hartstikke goed? Jans verdient een dikke pluim, maar Streuer en kompanen leveren ook goed werk. Je hoeft tegenwoordig ook niet zo nodig in elk land een scout te hebben om toch alle spelers in beeld te hebben. Dat zoveel NL clubs achter dezelfde spelers aan zitten heeft er ook mee te maken dat de data veelal door Sci Sports wordt geleverd en daaruit de conclusies worden getrokken. Streuer, Busby en co. hebben daar goed hun weg in gevonden.
Rik304 je ziet kennelijk echt niet in hoever we als club achterlopen bij AZ. En de club is meer dan het eerste elftal.
Thai Tukker Op het gebied van het samenstellen van de selectie doen we dat niet, dat is het enige wat ik zeg. Dat onze trainingsaccommodaties er niet uit zien weet ik. Dat we nog niet weer genoeg volk op kantoor hebben weet ik. Dat onze jeugdopleiding niet kan tippen aan die van AZ weet ik ook. Daarbij hebben ze ook een hoop meer geld in kas. Echter eindigen we het vorige seizoen voor ze en het afgelopen seizoen op 3 punten achter ze. Dan doe je bij het samenstellen van het team dus niet voor ze onder. Ook niet als je de spelers naast elkaar legt.
Ik denk dat zij graag onze keeper, rechtsback, centraal duo, Zerrouki en Cerny zouden hebben gehad afgelopen seizoen. Waar wij Karlsson, Mijnans, Reijnders en Pavlidis prima zouden kunnen gebruiken. Kerkez heeft denk ik meer groeimarge dan Smal, maar vond het een beetje lood om oud ijzer gedurende het seizoen. Waren beiden heel goed. Maar dan hebben we onze selectie dus prima samengesteld.
Dat we op tig dingen nog een eind van AZ af staan hoef je mij ook niet te vertellen, ik ben niet blind. Maar het ging mij puur om het samenstellen van de selectie, dat doen we prima.
Wordt weer geregeld aan FC Twente gelinked. Vitesse is op het moment hard geld nodig, wat hem niet per se goedkoper hoeft te maken.
Fct89 Zie ik ook niet gebeuren (gelukkig) want daar missen we nog de financiële slagkracht voor. Bovendien vooral rechtsbuiten terwijl ons probleem op linksbuiten is.
Thai Tukker ook dat nog eens inderdaad.
Thai Tukker Prima speler m.i., maar op linksbuiten raak je van 't zomer Ünuvar weer kwijt inderdaad. Rechtsbuiten erbij kan trouwens wel, en dan Taha op 10.
Vind Manhoef geen verkeerde speler, past met zijn snelheid en werklust wel prima bij het spel dat Twente wil spelen, en is fysiek goed onderlegd. Volgens de statistieken van ESPN is hij qua dribbelen 1 van de meest bedrijvige dit seizoen (84 pogingen, op plek 4 in Eredivsie) waarvan er 40 slaagden, staat daar mee op plek 5. Toont aan dat hij de 1 op 1 actie wel op zoekt, en het met regelmaat lukt. Andere interessante voor spelers in dat zelfde lijstje zijn Driouech (70 dribbel pogingen, 42 geslaagd) en Mattsson (56 pogingen, 35 geslaagd). In het aanvalsspel, voor al de opbouw er naar toe, heeft Twente nog veel te winnen denk ik. Vooral Driouech zou daar bij helpen, maar Manhoef kan hier ook wel zijn steentje bij dragen. Taha verschuiven naar 10, waar hij volgens KKD kenners van ESPN het best tot zijn recht komt, is voor na dit seizoen ook een flinke upgrade. Dit seizoen kun je dat stroperige aanvalsspel al deels oplossen door Taha en Unuvar vaker aan de zijkanten te zetten, mits ze fit zijn. Manhoef zou ik wel zien hier, alleen is hij natuurlijk geen 5 miljoen waard vind ik, met bonussen en percentages er bij zal max richting 2 miljoen zijn.
Ik snap niet zo goed dat men taha op 10 wil zetten. Ja hij speelde bij pec vanaf 10. Maar steijn eruit voor taha? Er is geen enkele trainer op de planeet die mits steijn fit is(en niet in de winter verkocht word) zijn topscoorder eruit gaat halen en al wisselt oosting soms wel zo tijdens de wedstrijd maar dan drukt hij rots in de 10 positie en taha op rechts. (Al 3x gedaan) en ookal zou steijn in de winter verkocht worden(ga ik niet vanuit) dan moet je daar mattson voor terug halen. Niet geld in de portemonnee houden want taha heeft ook geregeld fysiek nog ergens last van.