Icethee Ligt er geheel aan waar je Taha neer wilt zetten en hoe je verder wilt gaan spelen. Als ik kijk naar waar bij ons zowel de kwalitatief sterke spelers als de grote talenten zitten dan zou ik anders gaan spelen, Oosting zijnde.
Afgelopen weekend was het plan blijkbaar om 4-4-2 te spelen. Persoonlijk zou ik uiteindelijk na verkoop van een paar middenvelders juist graag een 5-3-2 zien. Oosting heeft al laten zien daarmee heel leuk voetbal te kunnen spelen en er komen een zooi centrale verdedigers door uit de jeugd. Het betekent ook dat je Mats Rots bijv. lekker vrij kunt laten op links of daar een Salah-Eddine o.i.d. aan zou kunnen trekken, zonder dat het je meteen verdedigend de kop kost. Op rechts zou je dan Jahanbaksh kunnen zetten. 2 spitsen, 10 erachter en dan een controleur+spelmaker daar weer echter. Zeg Regeer+Eiting met Taha in eenzelfde rol als Tannane bij Vitesse op het middenveld. Jahanbaksh kan dan de flank houden en ballen inbrengen, Rots ook. In het centrum zou je dan Ugalde met een ander hebben.
Centraal achterin zou je dan bijv. ook met Bruns kunnen gaan spelen die dan doorschuift bij momenten waardoor je wat meer variatie hebt en alsnog Pröpper en Hilgers om de ruimte dicht te lopen.