Nieuwe spelers (aanvallers)
Magnus mattson wil M contract niet verlengen. Nog een 1 jarig contract in de zomer. Iets voor ons? Als concurrentie voor steijn en als die weg gaat z'n vervanger?
Misschien een nieuwe poging wagen voor Halil Dervişoğlu. Heeft het in Turkije goed gedaan. Mag weg in de winter en is nog maar 23.
Twentefanrsd Wat heeft hij goed gedaan? Als ik naar z'n statistieken kijk zie ik het niet zo, maar ik kijk geen wedstrijden van Galatasaray dus geen idee.
Rik304 dit seizoen krijgt hij weinig minuten. Maar de concurrentie is daar erg hoog. Vorig seizoen was hij gewoon basisspeler due wel aardige dingen liet zien.
- Bijgewerkt
Twentefanrsd Wat voor positie zou hij hier moeten bekleden en wat kan hij specifiek goed? Zie dat hij Icardi voor zich heeft trouwens, die speel je er ook zo niet uit idd.
Hij brengt Turkse kracht met zich mee lan
Onlyfctwente De kral van het land begreep ik. Ik denk wat het halen van spelers voor de lange termijn zo moeilijk maakt is dat je hele situatie van 't zomer op de kop kan staan. Dus je denkt een aantal leuke talenten binnen te halen om richting subtop te ontwikkelen en je wordt ineens 2e einde seizoen. Dan kun je ineens weer een heel ander kaliber binnenhalen.
Rik304 Daar zou ik nog niet te veel rekening mee houden. Ten eerste is het nog lang niet zeker dat je richting CL gaat. Ten tweede heb je het over incidentele baten die echt niet allemaal richting de selectie gaan. Het zal misschien wat makkelijker worden om goede spelers op te pikken, maar de grote winst zit op de langere termijn. Dit geeft je de mogelijkheid om bijvoorbeeld in 1 keer de schulden af te lossen, zodat het salarisbudget structureel naar een ander niveau kan.
Ik blijf het opperen. Afscheid nemen van vlap linksbuiten halen en mattson als concurrentie voor steijn.
Fct89 mattson is echt een goede speler inderdaad, wil niet verlengen bij NEC dus heeft straks nog 1 jaar contract, wil graag een stap maken. Echte 10, pure voetballer mét rendement. Soort Vlap en Steijn in 1 speler, die kan je wel verder brengen. Tavsan blijft ook wel een heerlijke voetballer, maar zo inconsistent als de pest en weinig goals & assists. Verdonk heeft ook wel een aardige ontwikkeling doorgemaakt overigens, vond hem in zijn tijd bij Twente wel degelijk maar is nu gewoon een sterke eredivisie linksback. Toch ook maar eens in de gaten houden voor aankomende zomer eventueel. En Proper is eigenlijk ook wel te goed voor niveau NEC, maar is minder nodig vanwege de concurrentie hier denk ik.
Pol! Je zegt min of meer hetzelfde met een andere invalshoek. Er zijn nu een flink aantal spelers die uit hun contract lopen voor het nieuwe seizoen. Je kunt dan wellicht een Speksnijder of Tavsan halen als je het hebt over aanvallers. Met het oog op doorontwikkelen. Plotseling haal je Europa League of Champions League en het budget krijgt op alle vlakken een flinke boost, waarmee je ook hogere eisen wilt stellen. Dan blijkt het achteraf misschien een fout om 1 van die jongens aan te trekken, maar betaal je ze toch een aantal ton aan salaris.
Fct89 Met jouw verhaal is 1 ding mis. Niemand wil Vlap. Daar zitten we nog 1,5 jaar aan vast.
Thai Tukker Verkoop Steijn, koop Mattson. Simpeler dan dat wordt het niet.
Om nog maar eens buitenspeler te droppen, wiens naam ik niet vaak voorbij heb zien komen: Alireza Jahanbakhsh. Volgens het immer betrouwbare 1908.nl wil Feyenoord zijn optie tot een extra seizoen niet lichten, waardoor hij in de zomer transfervrij is en Feyenoord in de winter met hem mee wil denken over een volgende stap. Een andere site, gericht op data en statistieken, zeggen dat hij een ideale speler zou moeten zijn voor voor het spel dat Twente wil spelen. Het is beslist geen spectaculaire speler, maar wel een speler met ervaring, slimmigheid en vrij stabiel niveau met een goede trap. Weet niet zo goed wat ik er van zou moeten vinden, ben wel benieuwd naar de mening van anderen.
Icethee Ligt er geheel aan waar je Taha neer wilt zetten en hoe je verder wilt gaan spelen. Als ik kijk naar waar bij ons zowel de kwalitatief sterke spelers als de grote talenten zitten dan zou ik anders gaan spelen, Oosting zijnde.
Afgelopen weekend was het plan blijkbaar om 4-4-2 te spelen. Persoonlijk zou ik uiteindelijk na verkoop van een paar middenvelders juist graag een 5-3-2 zien. Oosting heeft al laten zien daarmee heel leuk voetbal te kunnen spelen en er komen een zooi centrale verdedigers door uit de jeugd. Het betekent ook dat je Mats Rots bijv. lekker vrij kunt laten op links of daar een Salah-Eddine o.i.d. aan zou kunnen trekken, zonder dat het je meteen verdedigend de kop kost. Op rechts zou je dan Jahanbaksh kunnen zetten. 2 spitsen, 10 erachter en dan een controleur+spelmaker daar weer echter. Zeg Regeer+Eiting met Taha in eenzelfde rol als Tannane bij Vitesse op het middenveld. Jahanbaksh kan dan de flank houden en ballen inbrengen, Rots ook. In het centrum zou je dan Ugalde met een ander hebben.
Centraal achterin zou je dan bijv. ook met Bruns kunnen gaan spelen die dan doorschuift bij momenten waardoor je wat meer variatie hebt en alsnog Pröpper en Hilgers om de ruimte dicht te lopen.
Speksnijder viel trouwens prima in bij Jong Ajax. Was maar heel kort maar zette meteen een aantal gevaarlijke aanvallen op.
Rik304 leuke voetballer inderdaad, ben benieuwd of Twente nog een serieuze poging gaat wagen voor zulke talenten met aflopende contracten. Speksnijder is wel een type voetballer die iets extra's brengen, denk wel dat er meer clubs zullen zijn die interesse zullen hebben, al zal het niet zo groot zijn als bij Slory of Misehouy.
- Bijgewerkt
Icethee Jahanbakhsh is wel een dure speler, ook omdat hij van buiten de EU komt. Ben wel fan van hem, werkt altijd keihard en speelt met passie. Zou hem graag zien komen en zie in hem wel een potentiële publiekslieveling. Vraag me wel af of hij haalbaar is, er zullen veel meer clubs die veel meer salaris kunnen betalen een poging wagen aangezien hij ook veel heeft gespeeld in Europa.