een maand later

Zal Twente nog contact hebben/zoeken met Shurandy Sambo? Mag in de winter vertrekken bij PSV, net als linksback Frederik Oppegard. Denk dat Brenet zeker na dit seizoen wel zou vertrekken, en dat ze hem liever in de winter al kwijt zijn. Sampsted is een vrij steady rechtsback, maar vooral voetballend heb ik wel grote twijfels of hij mee kan komen als je als club en selectie straks stappen gaat zetten. Sambo laat toch meer flair en soepel voetbal zien, beschikt denk ik ook over meer power en bijt zich echt vast in zijn tegenstander, lijkt me een meer dan uitstekende speler voor Twente. Ook Oppegard zou een interessante speler kunnen zijn, zal niet veel kosten en heeft al best veel ervaring opgedaan bij (jong) Psv en Noorwegen O21. Zou voetballend en vooral aanvallend wat stappen moeten zetten, maar defensief erg goed en beschikt ook over een juiste snelheid en power, wel een gokje en een ander type dan bijvoorbeeld Smal maar denk dat hij in de subtop wel mee kan. Sambo in ieder geval zeker wel, hoop dat ze daar weer serieus mee aan de slag gaan.

Icethee Oppegard was altijd een groot talent maar heeft wel veel blessures gehad. Is dus een gok maar PSV doet vaker spelers goedkoop weg (Kjølo en Sadilek) dus misschien kun je die gok wel wagen.

• Pol! vindt dit leuk.

Ik zou een poging wagen voor kai wagner. Is een 26 jarige Duitse linksback. Als smal niet wil verlengen is hij een goede vervanger, als hij haalbaar is dan. Is transfervrij vanaf januari en speelt al jaren in de mls. Misschien wil hij terug naar Europa.

21 dagen later

Poe mensen die zagre van excelsior is ook 23l behendig met de bal. Maak er maar een dubbel deal van met drieouch speelt geweldig vanavond.

Fct89 eens, die Zagre kan je er heel prima bij hebben. Goed fysiek, enorme snelheid en inderdaad heel sterk aan de bal. Moet defensief wel groeien, maar met zijn andere kwaliteiten moet dat geen al te groot probleem zijn. Driouech vind ik echt een missing link voor Twente, zit veel in die jongen. Vind de middenvelder Baas ook wel een goede speler, fijne trap en veel loopvermogen. Waarschijnlijk niet heel nodig vanwege het drukke middenveld, maar wel een talentvolle, voetballende 6 die de duels niet schuwt. En een aflopend contract. Leuk elftal heeft Excelsior, lopen echt wat leuke spelers rond die wel potentie hebben, hulde voor Niels van Duinen, een jonge en zeer onervaren TD maar heeft iets heel moois neer gezet daar. Ook spits Troy Parrott is een heel talentvolle spits, maar die is wel moeilijk haalbaar vanaf Tottenham denk ik, anders wist ik wel wie volgend jaar de 2de spits moest gaan worden.

• Fct89 heeft hierop gereageerd.

Icethee eens icethee. Die gekke zagre heeft volgens sofa score ook een passing accuracy van 96 procent echt bizar hoog. Hij is ook nog maar 21. Als smal niet bijtekend dan zou ik die hier ook wel willen zien. Drieouch is absolute klasse apart. Zou voor twente de top prioriteit moeten zijn.

Fct89 Voor Driouech zou bruggink wel snel moeten schakelen anders is hij weg. Dan kan je zagre er idd ook goed bij hebben. Bruggink zou nu in gesprek moeten gaan en beide het seizoen af laten maken bij excelsior.

Twentefanrsd Driouech heeft geloof ik al belangstelling van meer clubs, dus ben je heel afhankelijk van hoe ver die clubs willen gaan en wat Driouech zelf wil. Eigenlijk ben je dan al te laat, maar ze hadden deze winter best kunnen gebruiken om vast door te selecteren richting de zomer, door inderdaad spelers nu te halen en tot het eind van het seizoen te verhuren. Zo'n Zagre is wel een speler die past in het spel van Oosting, fysiek goed onderlegd, vaardig aan de bal en explosief. Dan hoop je eigenlijk dat Bruggink dat ook gezien heeft en al gesprekken heeft gestart, al weten we dat nooit. Loopt voldoende rond in de eredivisie en KKD wat je kunt halen, ben benieuwd waar ze voor kiezen.

10 dagen later

Volgens VI staat Salah-Eddine op de radar als Smal deze winter nog vertrekt. Kun je ook vast in vullen wie ze in de zomer willen halen als Smal transfervrij vertrekt. Word je dan toch weer niet heel vrolijk van, vond hem vrij matig vorig seizoen, en zeker als linksback weinig indruk gemaakt.

Icethee Ik vond hem het vorig jaar best prima doen eigenlijk, vindt alleen achterlijk dat hij naar mijn mening vindt dat hij te groot is voor fct.

Icethee geheel met je eens Ice. Vorig jaar speelde hij een paar keer aardig op het middenveld. Maar het middenveld is op dit moment genoeg bezet. Als je dan toch een middenvelder wil hebben graag een creatieve

2 maanden later

Twente heeft volgens Nos journalist en commentator Mark Brasser interesse in linksback Thomas Ouwejan. Brasser komt ook uit Alkmaar, dus die zal wel wat korte lijntjes hebben met Ouwejan zelf of familie, vrienden of management. Allemaal afwachten natuurlijk, maar lijkt me een uitstekende back met de nodige ervaring.

Icethee Wel een beetje hetzelfde type als Smal. Aanvallend beter dan verdedigend. Heeft natuurlijk wel onder veel weerstand gespeeld in Duitsland wat positief is. Is ook nogal eens de man van standaardsituaties.

Thai Tukker Geen stap vooruit denk ik, maar wel een speler in de juiste leeftijdscategorie. Wie weet wat Oosting er nog extra uit kan halen.

7 dagen later

Mikkel Desler. Transfervrij. Zou een opvolger van Smal kunnen zijn. Kenny Tete voor Brenet?