Marvin Zeegelaar is volgens mij nu transfervrij, misschien een optie? Afgelopen jaar niet veel gespeeld, maar is wel een snelle ervaren speler die zowel linksback als centraal uit de voeten kan. Als back-up lijkt mij dit een prima optie.

6 dagen later

Met de blessure van Smal (hopelijk niet ernstig) en het gebrek aan een back-up (Sadilek te belangrijk op middenveld, Rots nog niet klaar voor helaas) lijkt Florian Kleinhansl mij wel wat. Gaat nu zijn 3de seizoen in bij VFL Osnabrück, en nu zijn 1ste seizoen in de 2. Bundesliga begonnen met 1 goal en 1 assist. Aanvallend ingestelde back, altijd wel goed geweest voor de nodige goals en assists, comfortabel aan de bal met een strakke pass. Vergelijkbaar met Smal, moet ook defensief wat stappen zetten maar dat is trainbaar. 22 jaar, nog 1 jaar contract, kan in de luwte zich verder ontwikkelen en volgend seizoen wellicht Smal vervangen. Nu nog redelijk onbekend en wellicht goedkoper (transferwaarde van 5 ton) dus op tijd er bij zijn kan lonen.

3 maanden later

Ik denk ook te weten waarom twebte in de winter concreet kijkt naar een linksback. Smal wil namelijk helemaal niet verlengen en als dat zo is moet je elke week regeer maar opstellen als linksback. Smal nu laten spelen os puur voor zijn eigen bonus en kapitaal vernietiging van onze kant. Smal wil dus niet. Prima regeer is niks minder op linksback. Zet regeer er maar in wat mij betreft.

Fct89 jammer dat Smal niet wil verlengen, ook niet voor een clausule of iets. Zo loop je toch wat potentiële miljoenen mis, al is het uiteraard zijn eigen keus. Tot de winter laten staan, en dan in januari pakken wat je pakken kan en bedanken voor bewezen diensten. Regeer kan het prima tijdelijk invullen, en kun je een vervangende linksback in de winter of zomer terug halen. Sambo zou ik nog altijd hier heel graag zien, ik denk dat hij in de subtop een erg goede speler kan zijn die voldoende kan doorgroeien. Kan je potentieel nog wat opleveren in de toekomst ook. Als Brenet of Twente niet wil verlengen, zou ik in de winter ook lekker afscheid nemen, al is het voor niets en bespaart het enkel salaris. Sampsted vult dat prima in, en Sambo kan in de winter of zomer prima concurreren, en ik denk ook winnen van Sampsted.

Icethee ik zou kijken of je er in de winter nog 1 a 2 miljoen voor Smal krijgt. Er zijn wel genoeg clubs die dat willen betalen.

Icethee eens icethee wat betreft smal. Gekke is wel dat ze brenet nog langer proberen te binden. Geen idee welke kamt dat op gaat. Maar het zou mij niet verbazen dat dat dan wel weer lukt im de zomer was hij op te halen voor een mil een niemand waagt zicht eraan. Wat op zich heel opmerkelijk is en tegelijk niet heel vreemd is. A omdat hij rare zakenwaarnemer heeft en b als jij zo verdedigt als brenet doet daar kom je bij ons mee weg. Hoef je bij de top 3 niet te doen. Ook in buitenland word je hierop afgerekend. Er was watsluimerende interesse en dat was het dan ook. Heb dat nu zeker al 2 of 3 keer gehoord en ergens blijf ik dat toch vreemd vinden. Helemaal voor ploegen sie 532 spelen waarbij zijn defensieve werk minder accenten vraagd zou je toch zeggen dat hij daar perfect zou kunnen passen. maar dat zegt tegelijkertijd ook wel veel dat men zelfs voor z'n bedrag brenet niet binnen halen.

Fct89 had niet verwacht dat Twente dat zou willen vanwege die prive zaken, maar Brenet is voor Twente, alles bij elkaar, een absolute meerwaarde vind ik. Hoe enorm comfortabel aan de bal hij is, met zijn snelheid en drang/neusje om naar voren te gaan en de ruimte te herkennen zie je niet vaak terug bij spelers, zeker niet bij een rechtsback. 1 op 1 dekken is hij wel echt bijzonder slecht in, als je daar op inspeelt (middenvelder zakt wat terug, zoals Zerrouki vorig jaar) heb je aan Brenet een échte en heel goede speler. Wat je terecht zegt, het is enigzins verrassend dat er geen 5-3-2 club uit het buitenland is gekomen, voor 1 miljoen heb je een ultieme rechtsback voor zo'n systeem. Dat moet wel aan zijn zaakwaarnemer liggen, maar het blijft me dan verbazen hoe enorm slecht zo'n zaakwaarnemer dan is in zijn speler verkopen, en waarom je als speler bij zo'n zaakwaarnemer blijft. Zou niet ontevreden zijn als Brenet verlengt en blijft, en als dit niet lukt/door gaat zou ik alsnog graag Sambo willen zien, die heeft ook wel veel potentie voor een hoog subtop team.

• Rik304 heeft hierop gereageerd.

Icethee Brenet komt van een club die voornamelijk 5-3-2 speelde en heeft het daar niet gemaakt. Hij is vorig seizoen disciplinair gestraft door Jans omdat ie dronken op het vliegtuig richting Costa Rica zat, daarvoor was er al het nodige voorgevallen dat gemanaged is. Oosting loopt weer tegen dezelfde problemen aan. We hebben vorig seizoen een paar maanden slecht gepresteerd o.a. omdat Brenet er even geen zin in had. Dat krijgen die buitenlandse clubs ook wel mee zo gauw ze navraag doen naar hem.

Proberen van Hoorbeecken vast te leggen. Bruns mist op alle facetten de kwaliteit voor en basisplek. Zal mogelijk al in de winterstop de verhuur ingaan. Jongen speelt altijd op safe, neemt nooit initiatief. Breien, breien.
          Er komen veel betere CV's aan. Bruns staat ze in de weg.

• Fct89 heeft hierop gereageerd.

Bennie is bomm hij mist niet de kwaliteit bennie. Maar z'n fysiek is het probleem. Daardoor twijfelt men. Is te vaak en te lang geblesseerd. Beetje gevalletje everink. De kans dat ze zijn contract niet gaan verlengen is inderdaad reëel. Mesbahi is jonger en zeker niet eens minder. Maar bruns met van hoorenbeeck vergelijken is onzin en zijn ook geen concurrenten. Van hoorenbeeck is een lcv en bruns een rcv

• JENS97 heeft hierop gereageerd.

Fct89 Ben het eigenlijk wel met Bennie eens, vind hem nou niet iemand die zo Hilgers of Propper kan vervangen. Tikkie breed en terug, van Hoorenbeeck mag van mij wel een contract krijgen. Kopsterk en viel goed in, zou hem eigenlijk nog wel een keer vanaf het begin willen zien, omdat ik hem ook niet wil beoordelen op Utrecht uit. Maar ja, Propper of Hilgers geblesseerd hoeft van mij ook niet.

JENS97 dat tikken breed doet hilgers ook te veel. Ik vind niet dat bruns de kwaliteit mist. Valt in die zin doorgaans goed in. Ook als hij basis moet staan omdat 1 van de 2 cvs geblesseerd is doet hij dit nagenoeg prima tot goed. Het gevalletje van dat tikken breed zou je als een kritiek punt kunnen gebruiken. Alleen doet hilgers precies hetzelfde. Dus in dat opzicht is het niet een kwalitatieve vermindering. Bruns grootste probleem is zijk fysiek. Heeft regelmatig wat en is er dan ook meteen structureel een maand of 2 uit. Dat terwijl een speler als mesbahi er gewoon aankomt en op de training ook stevig op de deur klopt. En mesbahi is zijn concurrent als back up van hilgers. Daarom denk ik wel dat ze bruns faan doorselecteren. En van hoorenbeeck zou zo maar eens een contract kunnen krijgen. Al heb ik daar nog niks over gehoord. Alleen dat die een hele goede indruk achterlaat. Voor volgend jaar zou je net mesbahi en eventueel haakmat eigenlijk hele goedkope en ideale back ups hebben. Propper rechts en van hoorenbeeck links. Haakmat achter van hoorenbeeck mesbahi achter propper. Het is alleen de vraag hoe goed haakmat nog terug komt na z'n blessure. Wat ik begrijp raakt hij steeds beter op niveau. Zat onder jans al dicht tegen het eerste aan. Hopen dat hij fit blijft.

• Rik304 heeft hierop gereageerd.

Fct89 Je komt op een gegeven moment ook gewoon met je leeftijdsopbouw te zitten. Bruns is best een speler met mogelijkheden maar je kunt geen 4 centrale verdedigers hebben waarvan er 3 net uit de baarmoeder gekropen zijn. Of er moet een leidersfiguur a la De Ligt tussen zitten. Zelfde met de backs. Van wat ik lees en gezien heb zijn Rots en Geypens beide heel behoorlijke talenten, maar het kan niet alles zijn wat je op die positie hebt straks als Smal weg is.

Geypens kan nog een paar jaar in Jong gelukkig, mocht hij dat zelf zien zitten. Er gaan straks wel talenten afvallen waar je over een jaar of 2/3 van zegt, waarom hebben we die weg gedaan? Maar je moet nou eenmaal keuzes maken.

een maand later

Zal Twente nog contact hebben/zoeken met Shurandy Sambo? Mag in de winter vertrekken bij PSV, net als linksback Frederik Oppegard. Denk dat Brenet zeker na dit seizoen wel zou vertrekken, en dat ze hem liever in de winter al kwijt zijn. Sampsted is een vrij steady rechtsback, maar vooral voetballend heb ik wel grote twijfels of hij mee kan komen als je als club en selectie straks stappen gaat zetten. Sambo laat toch meer flair en soepel voetbal zien, beschikt denk ik ook over meer power en bijt zich echt vast in zijn tegenstander, lijkt me een meer dan uitstekende speler voor Twente. Ook Oppegard zou een interessante speler kunnen zijn, zal niet veel kosten en heeft al best veel ervaring opgedaan bij (jong) Psv en Noorwegen O21. Zou voetballend en vooral aanvallend wat stappen moeten zetten, maar defensief erg goed en beschikt ook over een juiste snelheid en power, wel een gokje en een ander type dan bijvoorbeeld Smal maar denk dat hij in de subtop wel mee kan. Sambo in ieder geval zeker wel, hoop dat ze daar weer serieus mee aan de slag gaan.

Icethee Oppegard was altijd een groot talent maar heeft wel veel blessures gehad. Is dus een gok maar PSV doet vaker spelers goedkoop weg (Kjølo en Sadilek) dus misschien kun je die gok wel wagen.

• Pol! vindt dit leuk.

Ik zou een poging wagen voor kai wagner. Is een 26 jarige Duitse linksback. Als smal niet wil verlengen is hij een goede vervanger, als hij haalbaar is dan. Is transfervrij vanaf januari en speelt al jaren in de mls. Misschien wil hij terug naar Europa.

21 dagen later

Poe mensen die zagre van excelsior is ook 23l behendig met de bal. Maak er maar een dubbel deal van met drieouch speelt geweldig vanavond.

Fct89 eens, die Zagre kan je er heel prima bij hebben. Goed fysiek, enorme snelheid en inderdaad heel sterk aan de bal. Moet defensief wel groeien, maar met zijn andere kwaliteiten moet dat geen al te groot probleem zijn. Driouech vind ik echt een missing link voor Twente, zit veel in die jongen. Vind de middenvelder Baas ook wel een goede speler, fijne trap en veel loopvermogen. Waarschijnlijk niet heel nodig vanwege het drukke middenveld, maar wel een talentvolle, voetballende 6 die de duels niet schuwt. En een aflopend contract. Leuk elftal heeft Excelsior, lopen echt wat leuke spelers rond die wel potentie hebben, hulde voor Niels van Duinen, een jonge en zeer onervaren TD maar heeft iets heel moois neer gezet daar. Ook spits Troy Parrott is een heel talentvolle spits, maar die is wel moeilijk haalbaar vanaf Tottenham denk ik, anders wist ik wel wie volgend jaar de 2de spits moest gaan worden.

Icethee eens icethee. Die gekke zagre heeft volgens sofa score ook een passing accuracy van 96 procent echt bizar hoog. Hij is ook nog maar 21. Als smal niet bijtekend dan zou ik die hier ook wel willen zien. Drieouch is absolute klasse apart. Zou voor twente de top prioriteit moeten zijn.