Nou Ajax gaat ook lekker. 2-1 verliezen van NAC Zo zie je wat een slechte TD kan aanrichten. 2 jaar geleden nog niets aan de hand.

Je kunt gelijk spelen tegen sparta als je zo speelt en zoveel fysieke problemen binnen je selectie hebt. Durf rustig te zeggen dat Twente 1 van de frustrerende dingen in mijn weekend is. Problemen met de auto, elektra in huis, rekening krijgen waar je meermaals voor gebeld hebt en uiteindelijk alsnog moet betalen enzo enzo. Maar dan ga je van ellende met een biertje nac ajax kijken en dan word je toch een stukje vrolijker. Conclusie: is geen beter vermaak dan leed vermaak. Hahaha

• JENS97 heeft hierop gereageerd.

Fct89 Ik had erom kunnen lachen als we zelf van Sparta hadden gewonnen. Nu vind ik het alsnog een kut weekend. Je wint uit van NEC, hartstikke knap vind ik. Om vervolgens thuis tegen Sparta gelijk te spelen, echt totaal onnodig. Gewoon 2 weggegooide punten, want dat Sparta kan er helemaal niks van eigenlijk hè. Ik heb ze vorig week tegen Almelo zien spelen, toen moesten ze zelf het spel maken. Slecht dat het was, niet te geloven. Met een complete selectie, waarin we Salah Eddine en Regeer niet op 3 verschillende posities hoeven te zetten win je hier gewoon makkelijk van.

• Fct89 heeft hierop gereageerd.

JENS97 ik snap niet dat je daar nu al niet om kan lachen. Alleen 2 spelers van hun zijn akkoord voor bedragen gehaald die de hele club nac nuet waard zijn en dan vervolgens verlies je er(en niet eens onterecht ook) nog van.

Fct89 Ja ik vind het natuurlijk wel mooi dat Ajax (uit) onderuit gaat tegen NAC. Maar zij zullen ook lachen dat wij (thuis) niet winnen van Sparta.

JENS97 mag ook. Als je kunt uitdelen moet je ook kunne incasseren. Zag allerlei plaatjes met de eindstand van Twente en bij ajaxcieden met "twente gaat de eredivisie heet maken" vet sarcastisch natuurlijk. Die kregen ze stuk voor stuk in veelvoud terug na hun hoofd een kleine 24 uur later haha

Fct89 haha vind eigenlijk dat die lui sowieso niks mogen zeggen. Die smijten met miljoenen en halen stuk voor stuk prutsers.

JENS97 haha eens. Maar verliezen van nac is wel echt een diepte punt voor ze. Zelfs de helft wat bij ajax op de bank zit is meer geld aan besteed dan de hele club nac waard is. Bizar dat je het voor elkaar krijgt dan te verliezen ervan.

5 dagen later

Net naar de eerste helft van NEC-PEC zitten kijken. Verbazingwekkend hoe kinderlijk eenvoudig PEC de zaak onder controle had terwijl wij tegen NEC de grootste moeite hadden.

Cherrion Valerius van NAC gaat er ook wel 1 worden, 18 jaar maar staat er alsof ie al 10 jaar speelt. Was tegen Ajax ook al erg sterk, vanavond weer. Staat rechtsback maar in de jeugd ook wel eens centraal zien spelen, groot talent dat nu ook richting eredivisie niveau lijkt te groeien. Zou je nu eigenlijk al moeten halen en nog een jaar bij NAC laten, dan ben je sowieso op tijd. Janosek ook wel een prima speler, creatief maar met de pit zoals we van Tsjechen gewend zijn. Interessant om te kijken hoe die zich ontwikkelt, heeft wel iets weg van Steijn maar dan voetballend wat sterker.

Icethee Ik hoop dat we ooit weer zo ver komen dat we dit soort spelers kunnen halen. Maar zolang de "versterkingen" van de eerste selectie nog uit 1 miljoen Euro knallers bestaan en we niet eens in staat zijn om die zo dringend nodige 6 te halen kunnen we hier nog niet aan denken.

Gisteren weer een typische Utrechtse wedstrijd gezien. Hun middenveld verloor echt op alle facetten van due van fucking nac. De laatste 10 minuten geven ze het zelf wel. Maar wat een middelmaat voetbald daar zeg. Holy shit. Ohio loopt er 2 nagenoeg intikkertjes in. Maar utrecht is geen maat staf voor ons. 11 aankopen en een discutabel niveau.

Als je daar een mindere trainer had dan Ron jans gaan ze echt onderkant rechterrijtje halen maximaal.

De opleiding van Groningen heeft ook wel weer een paar pareltjes voortgebracht, Thom van Bergen werd hier al eens eerder genoemd maar dat is wel een talentvolle speler. Vraag me wel af wat zijn beste positie zou zijn, maar hij heeft wel kwaliteiten. Goed overzicht, enorm fanatiek en voetballend in alle facetten vrij prima.

Bij Valente gaat nog wel eens wat mis maar brengt erg veel voetbal mee en eist veel op, ook een prima kwaliteit. Beetje een leider zodra Groningen aan aanvallen begint te denken. Technisch erg sterk in ieder geval, en wil ook best werken voor zijn team. Beide zijn natuurlijk enorm interessant voor Twente, al denk ik dat je met Valente al te laat bent want die kon eerder ook al richting Italië geloof ik.

Jorg Schreuders vind ik vandaag wat minder spelen maar was de potjes hiervoor erg sterk, beide ook man van de wedstrijd. Tika de Jonge idem, vandaag hebben ze iets lastiger vanwege meer tegenstand, maar vallen ook niet door de mand oid. Zijn ook wel jongens die duels in willen gaan en veel vuile meters willen af leggen, wat opzich altijd een goede kwaliteit is.

Het is allemaal nog vroeg en afwachten hoe zij zich in een seizoen ontwikkelen, maar het is wel opvallend dat de talenten trein van Groningen maar blijft door denderen. Hoop dat Twente de vaste kern van jonkies ook geleidelijk eens voor de leeuwen gooit en wat potjes basis laat staan (bijv. Mesbahi, Besselink, Rots, Kuster) want bij zowel AZ als Groningen vandaag zie je dat het een prima werkend beleid is.

Icethee is wel een vrij povere wedstrijd te noemen. Gebeurt echt helemaal niks. Vind az zowiezo tegenvallen aanvallend. In de voorbereiding schoten ze de ene naar de andere bal erin. Maar in de competitie tot nu toe nog maar 2 goals in 3 wedstrijden.

Twentefanrsd dat sowieso, bizar laag niveau. Ergens ook de verdienste van Groningen dat AZ echt goed onder druk houd en ze terug drukt, maar AZ mist ook wel kwaliteit hoor. Buitenspelers weten geen medespeler bereiken, Parrott loopt op een eiland en het middenveld is erg traag. Hebben ook wel moeite met het fysieke spel van Groningen, maar ik denk dat Twente daar ook wel vaker tegen aan gaan lopen.

Twentefanrsd smal heeft buitenspel op en wellenreuther is niet sterk in de lucht, maar feyenoord speelt zeer pover idd