De opleiding van Groningen heeft ook wel weer een paar pareltjes voortgebracht, Thom van Bergen werd hier al eens eerder genoemd maar dat is wel een talentvolle speler. Vraag me wel af wat zijn beste positie zou zijn, maar hij heeft wel kwaliteiten. Goed overzicht, enorm fanatiek en voetballend in alle facetten vrij prima.
Bij Valente gaat nog wel eens wat mis maar brengt erg veel voetbal mee en eist veel op, ook een prima kwaliteit. Beetje een leider zodra Groningen aan aanvallen begint te denken. Technisch erg sterk in ieder geval, en wil ook best werken voor zijn team. Beide zijn natuurlijk enorm interessant voor Twente, al denk ik dat je met Valente al te laat bent want die kon eerder ook al richting Italië geloof ik.
Jorg Schreuders vind ik vandaag wat minder spelen maar was de potjes hiervoor erg sterk, beide ook man van de wedstrijd. Tika de Jonge idem, vandaag hebben ze iets lastiger vanwege meer tegenstand, maar vallen ook niet door de mand oid. Zijn ook wel jongens die duels in willen gaan en veel vuile meters willen af leggen, wat opzich altijd een goede kwaliteit is.
Het is allemaal nog vroeg en afwachten hoe zij zich in een seizoen ontwikkelen, maar het is wel opvallend dat de talenten trein van Groningen maar blijft door denderen. Hoop dat Twente de vaste kern van jonkies ook geleidelijk eens voor de leeuwen gooit en wat potjes basis laat staan (bijv. Mesbahi, Besselink, Rots, Kuster) want bij zowel AZ als Groningen vandaag zie je dat het een prima werkend beleid is.