FC Twente/Heracles Academie
Voor Mats Rots, Yegoian zou ik sowieso plek maken in de selectie. Mats Rots heb ik op het EK onder 17 aan het werk gezien, loopt zich soms nog vast maar was verder erg indrukwekkend. De spelers om hem heen gaven hem en Land continu de bal.
Yegoian zelf weinig gezien dus is op basis van verhalen van anderen. Wat betreft centrale verdedigers komt er zoveel aan dat het haast zonde is om een extra verdediger aan te trekken.
Nagel is nog wel even van het niveau van het eerste af, maar is volgens mij toegezegd dat hij mee traint. Sybrandy heb ik m'n twijfels bij. Als linksbuiten i.i.g. Denk dat een andere positie hem wellicht beter ligt.
Rik304 hier sluit ik me bij aan. Alleen welke andere optie zou er voor sybrandy zijn dan? Heeft vorig jaar in de voorbereiding en z'n debuut gemaakt en dus gespeelt op alle vleugels behalve links. Linksback rechtsback rn z'n debuut als rechtsbuiten. Overigens bij allemaal zeer verdienstelijk mag wel gezegd worden overigens. Ik denk ook dat mats die back up plek nog wel gaat verdienen.
Fct89 Ik vond het als rechtsback heel fijn ogen. Heb hem zelfs een keer als aanvallende mid gezien. Hij is redelijk snel, heeft een goede techniek en schuwt de duels ook niet. Ziet het spelletje ook wel aardig volgens. Ik zou hem om proberen turnen tot rechtsback, moet je bezig met z'n verdedigende taken en heeft hij aan de bal meerwaarde.
Mats is nog jong, je moet ook wat meer ervaren spelers achter de hand hebben. Een Rots zou je prima vlieguren kunnen laten maken en in de voorbereiding kunnen gebruiken. Maar je kan van een jongen van 17 niet verwachten dat die er gelijk staat. Zelfde geld voor Mesbahi.
Rik304 eens. Toen hij op 10 stond was tegen bologna. Zichtbaar niet zn favoriete positie. Maar hij gaf een geweldige assist op cerny. In de drukte de bal veroverd en gelijk cerny weg gestuurd. 1x gekeken en gelijk geven. Handelings snelheid is verassend hoog. Althans in de voorbereiding in het eerste viel me dat op en met verassend hoog bedoel ik dat het hoger was dan ik verwacht had.
Fct89 Was niet tegen Bologna, heb daar de samenvatting net van terug gekeken. Kan me ook niet meer herinneren welke het wel was en zou zo niet weten waar het te vinden is. Maar vind het allemaal vrij soepel ogen bij hem. Mooie stijl, maar m.i. niet helemaal de explosiviteit en actie van een linksbuiten.
Rik304 geen idee dan. Maar het was een geweldige pass van sybrandy op cerny. Snel gezien en snel gehandeld de diepte in. Goed op maat. Wat je eerder ook zei over de cvs. Ik denk ook dat je niks meer hoorde van amofa omdat ze eerst willen kijken tot welk niveau mesbahi en haakmat behoren. De basis word toch propper en hilgers en ze hebben nog gelijk ook als dat zo zou zijn. Waarom zou je geld uit geven helemaal 2 mil voor beelen als je zelfs een paar goede achter de hand hebt in je eigen acedemie.
Heb mij laten vertellen dat ze er binnen de academie wel van uit gaan dat Sybrandy, als de selectie van Twente eenmaal staat, hij als linksbuiten bij de O21 gaat spelen. Zijn nog 2 nieuwe linksbuitens bij gekomen, dus ze willen sowieso eerst afwachten of zij het niveau aan kunnen en wat de trainers er van kunnen maken. Mocht 1 van die 2, of allebei, indruk maken willen ze wel gaan kijken om Sybrandy eens in de as te testen. Hebben ze al eens eerder getest en ze waren wel positief. Destijds als aanvallende middenvelder bij een blessure van Ribbers, maar kan ook zo maar dat hij in de spits zal worden getest op den duur.
@"Fct89" klopt helemaal. Vergeten er bij te zeggen, als Oosting het echt ziet zitten of Bruggink vind dat er een jeugdspeler bij het 1ste moet zitten, dan gebeurd dat natuurlijk ook. Maar ik bedoelde meer, dat dat wel het idee is van Twente om dat zo te doen met Sybrandy. Alles onder voorbehoud van de zomer uiteraard.
Er wordt hier nogal hoog opgegeven over Sybrandy. Nu heb ik van de volgers van de academie begrepen dat hij in de onder 18 een heel zwak seizoen heeft gespeeld. Worden de verwachtingen niet veel te hoog gelegd? Gebaseerd op wat hier door Icethee en qui qui jaspers gemeld is mag hij al blij zijn dat hij in de O21 mag uitkomen.
Thai Tukker dat heeft ook meer te maken met de kwaliteiten die hij heeft thai. Daarnaast heeft hij gewoon een prima voorbereiding bij het eerste gedraaid. Op basis van zijn individuele kwaliteiten heb ik best een hoge pet van hem op. Maar icethee heeft wel een punt de kans is groter dat hij bij o21 aansluit en een matig seizoen hoort ook bij dat soort speler. Maar wat dan opvalt als je ziet hoe hij de voorbereiding bij ons draait met betere spelers om zich heen en dan speelde die nog niet eens op "zijn" positie. Je ziet dan wel kwaliteiten boven komen die eerste schijnbaar in de acedemie niet uit kwamen.
Laten wij iedereen eraan herinneren dat het voor Wieffer exact hetzelfde is geweest. Ik ga ervan uit dat ze er bij Twente ook goed naar hebben gekeken en leer hebben getrokken uit die situatie. Nu wordt een speler uiteraard beoordeeld op het presteren in het NU maar de potentie erachter zal toch ook naar voren moeten komen. Het is niet zo dat Wieffer op een dag wakker geworden is en 3 klasses beter is gaan voetballen, wel?
- Bijgewerkt
Thai Tukker 2 seizoenen geleden had Sybrandy een geweldig jaar bij de O18, samen met spits Marhoum schoten zij alles er in. Sybrandy had in 25 wedstrijden 25 goals en 10 assists, Marhoum maakte er toen ook 25. Zij werden uiteindelijk ook kampioen, echter was dit in de 2de divisie. Sybrandy mocht mee in de voorbereiding bij Twente en Marhoum bij Heracles, Sybrandy speelde voornamelijk als back of middenvelder en deed wel goed mee. Vind, en dat zei ik destijds ook al, dat ze hem te vroeg een contract aangeboden hebben omdat je wel vaker ziet dat de stap van O18 naar O21 heel groot is, maar van Divisie 2 naar Divisie 1 is ook heel groot. Gevolg is dat beide eigenlijk niet mee kwamen bij de O21, vanwege concurrentie is Sybrandy toen naar O18 geplaatst maar heeft het daar ook heel zwaar gehad. Bij de O18 speel je in Divisie 1 ook ineens tegen Ajax, AZ, Psv etc die er echt veel geld tegen aangooien en zeer grote talenten hebben, waardoor Sybrandy er echt niet door kwam en zich eigenlijk helemaal niet ontwikkeld heeft. Denk zeker wel dat hij op den duur een aardige speler kan gaan worden, maar betwijfel ook zeer of linksbuiten voor hem dé plek is. Rechtsback of rechtsmid geef ik hem de grootste kans, hij mist als buitenspeler net dat beetje snelheid en explosiviteit wat je nodig hebt om kansen af te dwingen.
Icethee de kans dat hij nog eerst de acedemie weer in gaat is groter inderdaad en ik geloof niet dat bruggink daar tussen gaat zitten. Oosting gaat bepalen wie er kwaliteit genoeg heeft dat ze mee gaan of niet aangezien oosting ermee moet werken. Bruggink zal wel de eis hebben gesteld dat oosting in de eugd blijft kijken en daarin investeerd door oa ze mee tw laten trainen en kijken wie eraan komt en hoe ze zich ontwikkelen enzo enzo. Maar oosting lijkt mij ook het type die dit alleen maar logisch vind.
Icethee Duidelijke uitleg en met wat je nu zegt, bevestig je eigenlijk wat ik zeg, namelijk dat we er echt nog niet op moeten rekenen dat hij komend seizoen definitief aansluit bij het eerste. Dat is ook helemaal niet erg want hij is nog erg jong.
Ik moet wel zeggen dat ik de spoeling vrij dun vindt met spelers die het op de korte termijn al zouden kunnen maken als vaste kracht. Dat is wel erg jammer. Hoe dat zit met de jongere generatie weet ik niet.
FCT11 Verdedigend komt er best wel veel talent aan. Ook op het middenveld loopt er best wel aardig wat talent rond. Aanvallend heb je alleen sysbrandy. Daarachter komt er niks. Dus daar zijn nog veel stappen te zetten. Maar vooral verdedigend zit er in de jeugd aardig goed.
Twentefanrsd ik denk ook dat er 3 zijn die over gaan hemelen mesbahi rots en yegoian. Alle 3 totaal andere categorie talent in verhouding met sybrandy. En ja 2 van de 3 zijn nog maar 17. Maar die 2 zijn echt dermate goed dat ik dat oprecht zie gebeuren ook kijkend naar de posities waar wij nog spelers nodig hebben.