Ik had besloten niet te reageren op de discussie n.a.v. de uitgebreide posts van Rikkert omdat ik ten eerste wil wachten tot de transferperiode voorbij is met het trekken van conclusie en omdat ik deze periode 2 van de 3 nieuwe spelers gewoon goed vindt. Hoogstens over Kuipers heb ik twijfels. Toch moet me nu iets van het hart. Op .net schrijft Tys dat ze niet gaan voor een fysiek sterke defensieve middenvelder en daar kan ik totaal met de kop niet bij. Dat we kwantitatief voldoende middenvelders hebben snap ik maar het ontbreekt bij die spelers allemaal aan pit en verdedigende duelkracht. Sadílek is echt nog lang niet terug en hoe kun je dan als technisch verantwoordelijken denken dat je met deze middenveldspelers voldoende kwaliteit hebt. Kjolo/Eiting/Vlap gaan nooit voldoende verdedigende stabiliteit brengen. We kunnen romantisch doen over Besselink en Kusters, maar die bieden ook geen zekerheid dat ze het probleem kunnen oplossen. Van Regeer denken we altijd dat hij het aankan op allerlei posities, maar in werkelijkheid valt dat tegen en SE heeft in ieder geval wel wat meer pit en strijdlust, maar zoekt nog te vaak de frivoliteit en dat is link. Rechtsback is absoluut de eerste prioriteit, maar ik zou op dit moment nog eerder voor een defensieve middenvelder gaan dan voor een centrale verdediger. We kunnen voor rechtsback Dumfries wel halen en centraal Virgil van Dijk, maar dan nog komen we in de problemen door de verdedigende zwakte op het middenveld. Zelfs tegen NEC en Sparta staken de tegenstanders ongehinderd het middenveld over en ook in alle oefenwedstrijden kregen we nooit vat op het middenveld van tegenstanders. Ieder balverlies is dodelijk.

Thai Tukker je hebt zeker wel een echte 6 nodig, 1 die de verdediging en middenveld kan verlichten zoals Sadilek dat doet. Het is voetballend geen hoogvlieger, maar waarom zou Twente Oscar Fraulo niet huren van Gladbach? Beetje een soortgelijk type speler als Sadilek, maar dan met een prima lengte (1.83) en scoorde vorig jaar ook nog wel eens, ook 4 assists. Utrecht kon zijn optie tot koop van zo'n 2,5 miljoen niet lichten, maar hij mag wederom (tijdelijk) weg. Kun je, lijkt mij, een soortgelijke deal van huur + optie van maken, voegt iets anders toe op het middenveld, kent de competitie en als hij bevalt heb je je vervanger voor Sadilek al binnen. Vind het wel duidelijk dat dit elftal, zowel middenveld als verdediging, bepaald niet zonder een pure mannetjesputter kan. Houd je nu ook nog wat knaken in de tas, en kun je dat nu besteden aan een broodnodige rechtsback en cv.

Icethee Is dat die vent die tegen Eagles in de finale van de play-offs die oliedomme overtreding maakte en rood pakte waardoor Eagles Europa inging? Zoja, opzouten. Die is dan namelijk nog dommer dan een garnaal.

JENS97 nu je het zegt, niet meer aan gedacht maar dat is hem inderdaad. Dat was oerdom, maar verder vind ik hem wel een geschikte optie. We zijn ook wel wat domme, gekke voetballers gewend dus dat kan prima. Liever 1 er tussen die af en toe een overtreding, dan een Eiting/Vlap/Kjolo die het maar laten gebeuren.

Maar goed, het is ook maar zo een naam. Lijkt me in ieder geval qua spel en gif wel een type dat je mist op vooral het middenveld, en hij lijkt me eenvoudig haalbaar. Zo zullen er nog tientallen zijn, hoop alleen dat ze er naar kijken.

• JENS97 heeft hierop gereageerd.

Icethee Ik ga niet eens aan namen beginnen, want waar het me vooral omgaat, is dat ik niet snap dat dit niet wordt ingezien dat het op deze manier niet kan. Dat was vorig jaar met de linksbuitenpositie, en dit seizoen ook al met de rechtsback positie waarbij eerst met droge ogen gezegd wordt dat er voldoende kwaliteit is om vervolgens 2 weken later de stormballen te hijsen dat er wat bij moet. Er is een TD met een zeer ervaren assistent, een trainer en een hoofd scout hoe kan het dan dat met zoveel kennis aan boord dit soort zaken gebeuren. Ik hoop dat Tys het fout heeft, maar gezien de linksbuiten en de rechtsback geschiedenis vrees ik.

Icethee Haha het is idd wel een speler met gif. Eentje die we enorm missen op het moment. Toch ben ik er bang voor dat dit soort spelers niet gaan komen, en dat we het dit seizoen met Eiting en Kjølo moeten doen totdat Sadilek terug is.

Tegen Nordsjaelland kregen we amper een kans tegen. Hadden we bijna continu onder druk. Stond Daan Rots op 10 met een hoop snelheid op beide flanken. Werd toen prima druk gezet en de counters haalden Salah-Edinne en Regeer eruit.

Fun fact: bij Oosting staat een buitenspeler die al 4 jaar niet gescoord heeft in de basis maar een nummer 10 die er 17 in een seizoen in legt moet de bank warm houden…

Iemand nog namen? Vind het spannend worden…. Wat mij betreft een lcb rb cm en lw er nog bij maar qua financiën zal dat lastig worden

Zou er nog een wc een tbc en een rtl bijnemen,zonder gekheid komen alleen nog een paar verdedigers bij,wij zijn geen fucking man city

Week inmiddels alweer bijna voorbij en nog steeds geen nieuwe versterkingen, behalve een geruchtje.

Shostakovich Nou Sho, ik denk dat er nog eerder spelers weg gaan dan bijkomen.En mocht er alsnog iets komen zal het wel een speler zijn die er niet direct staat, maar nog opgetraind moet worden