Individual Bastard het is juist Scholten die het trainingscomplex heeft afgerond, aangezien het bij van der Kraan stil lag. Ook is onder Scholten de regeling omtrent het afstaan van een x % per uitgaande transfer er van af gegaan, zodat er vanaf nu meer geld kan gaan naar de selectie.
Doesburg zit er nu ongeveer een half jaar, en volgens de verhalen heeft hij er voor gezorgd dat Boadu over de streep kwam (oude bekende, is hij persoonlijk heen geweest), via Doesburg zijn netwerk kwam ook de totaal onbekende Ltaief binnen. Hem kun je pas echt beoordelen over een jaar, als de selectie vermoedelijk meer mutaties gaat krijgen en Bruggink/Streuer meer afhankelijk van hem is. Nu is er weinig te vernieuwen aangezien er niet veel weg is.
Bruggink heeft door zeer intensief contact met spelers/trainers hen het gevoel gegeven dat het beste is om voor Twente te kiezen, voorbeelden daar van zijn uit mijn hoofd: Oosting & staf, Hilgers, Boadu, Lammers, Regeer, Unnerstall, Propper, Kuipers, van Wolfswinkel. Van uit de jeugd heeft hij grote talenten overtuigd voor Twente te kiezen, terwijl al deze namen ook voldoende andere opties hadden van grotere, beter betalende clubs: Gerritsen, Nijstad, Nagel, Kuster, M. Rots, Mesbahi.
Verder heeft Bruggink met zijn nu bekritiseerde '1 miljoen aankopen' er voor gezorgd dat dit Twente is de breedte, naar mijn mening, sterker is dan de afgelopen jaren. Aangezien je Europees speelt is dit erg belangrijk natuurlijk, en vind ik persoonlijk dat sommige aankopen wel erg snel afgeschreven worden, beste voorbeeld vind ik Salah-Eddine. Mag natuurlijk en iedereen heeft recht op zijn/haar mening en dat is alleen maar goed, maar ben persoonlijk meer voorstander om zulke jonge gasten wat langer de tijd te geven. Neemt zeker niet weg overigens dat ik niet alle aankopen kan volgen hoor, bij een handvol heb ik meer het idee dat er tijdsdruk was en dat ze op de gok zijn gekocht, kopen om het kopen dus.
Ik vind Bruggink ook niet de juiste 'klassieke' TD, zoals een Streuer dat wel is. Wel vind ik dat Bruggink heel veel zaken heel goed doet, en is hij ontzettend waardevol voor Twente voor heel veel zaken. Wel heeft hij een harde onderhandelaar naast zich nodig, type Streuer/Bosvelt. Uiteindelijk is het maar een titel. Tot slot denk ik dat de huidige selectie zeker top 5 waardig is, en dat je met een kwalitatieve lcv en rb een flinke klap kunt maken. Kwantitatief kun je nog een extra buitenspeler (Unuvar?) gebruiken, extra rechtsback en fysieke, snelle middenvelder (Rosier?). Maar laten we maar beginnen bij de 2 kwaliteitsspelers en daarna verder kijken.