Geen Weghorst volgens Telegraaf en wat insiders, toch jammer maar het moet ook allemaal maar passen. Waar het op spaak loopt zullen we niet gauw weten, dus gaan we maar gewoon door. Denk dat de nieuwe spits uit dit lijstje zal komen:
Tobias Lauritsen
Myron Boadu
Sam Lammers
Troy Parrot
Lauritsen vroeg Sparta geloof ik al 5 miljoen voor, betwijfel of Twente dat er voor over heeft. Komt wel het meest in de buurt van de speelstijl van Weghorst, als ze daar naar keken.
Boadu heeft het hier met wisselend succes gedaan natuurlijk, door een blessure en weinig wedstrijdritme weinig gespeeld, maar wel een paar zeer belangrijke goals gemaakt en was voetballend groeiende. Zal een dure jongen zijn vrees ik, voordeel is wel dat hij hier graag wil spelen en daar in de winter ook al voor inleverde, vraag is of hij dat überhaupt weer wil doen.
Sam Lammers is, denk ik, de nummer 1 op de lijst. Past goed in de speelstijl van Twente, staat al jaren op de lijst (aldus Ron Jans), en zal het meest betaalbaar zijn. 3 miljoen word gezegd, maar zal nog wel iets van af te snoepen zijn. Jongen met lengte, duelkracht, voetballend vermogen, tweebenig en een garantie op goals. Grootste twijfel is of hij Europees potten gaat breken, iets wat hem de afgelopen jaren telkens niet lukte. En salaris, volgens de verhalen nu rond 1,5 miljoen en dat zal hij niet gauw meer krijgen, zeker bij Twente niet. Vraag is dan of hij dat er voor over heeft.
Troy Parrott heeft natuurlijk furore gemaakt bij Excelsior het afgelopen seizoen, was naar mijn mening hun beste speler. Fysiek in orde, tweebenig, voetballend sterk en een neusje voor de goal. Nadeel zal zijn dat Tottenham hoog in de boom zal zitten, en dat hij een Engels salaris gewend is. Een aflopend contract kan dan wel een voordeel zijn, maar er zal in binnen en buitenland meer interesse zijn en de vraag is of hij wil inleveren. Alles bij elkaar zou hij mijn favoriet zijn, maar word ook nog een heel karwij hem te halen.
Natuurlijk heb je ook voldoende spitsen in de Balkan, Scandinavië en Alpen landen maar ik denk niet dat Twente hier gauw voor kiest. De visie zal wel zijn dat in de as zo veel mogelijk Nederlandse jongens staan, of spelers die de competitie al kennen in geval van Parrott.
Los staand van dit hele verhaal, mag Patrik Walemark vertrekken bij Feyenoord. Nog altijd pas 22, was in de jeugd bij Zweedse nationale elftallen altijd 1 van de blikvangers en stond bekend als 1 van de grotere talenten. Op zijn 19de de beste man van Hacken, bepaald geen kleine club in Zweden en nog kampioen geworden in 2022. Met zijn spel daar ook de transfer van Feyenoord afgedwongen, maar om verschillende redenen niet geslaagd daar en bij Heerenveen. Denk dat als je zo'n jongen vertrouwen, geloof en vastigheid bied hij dat zal gaan uit betalen, en is nu relatief goedkoop op te pikken. Lijkt me een prima back-up voor rechtsbuiten, met voldoende kansen op meer.