Fct89 of Steijn die 17 goals gaat evenaren is natuurlijk ook geen garantie, maar in je spel kun je er met een andere 10 wel op voor uit gaan natuurlijk. Stel dat Rots naar 10 gaat, wat mijn voorkeur ook heeft, ga je er voetballend op vooruit, defensief, in snelheid en je kan de tegenstander veel makkelijk opjagen. Ook heb je meer bewegingsruimte aangezien Rots slimmer loopt en behoorlijk sneller is. Waarschijnlijk scoort Rots er geen 17, maar ook hij gaat daar zijn goals maken, zal meer directe assists hebben maar ook meer indirecte assists, aangezien je dan in de as eindelijk een aanvallend creatieve speler hebt. Sluit mij daar grotendeels bij de analyses van Rik aan, zoals hij die hier stelde.
Hoop zelf ook dat Eiting of Vlap daarnaast nog verkocht word, zodat je een snelle, fysieke, defensief ingestelde middenvelder er voor terug kan halen. Zeker tot Sadilek terug is ga je dat wel erg missen, Vlap & Eiting samen gaat tegen de meeste tegenstanders niet werken. Eiting/Vlap & Steijn verkopen en je kunt er een snelle, creatieve rechtsbuiten voor terug halen en dus dat soort middenvelder, dan ga je er op veel vlakken wel op voor uit imo. Heb overigens ook nog steeds sterk het gevoel dat ze Unuvar terug gaan halen, voor een paar ton zou ik het daar ook wel mee eens zijn.
Dat Hilgers nog een jaar blijft vind ik geen ramp, mits ze Mesbahi goed klaar stomen daar. Meer minuten, basisplekken krijgen en gewoon eens voor de leeuwen gegooid worden. Idem met Besselink, Rots en eventueel Kuster. Nu nog wat spelers verkopen zorgt ook voor een minder grote leegloop volgend jaar, zie er namelijk wel een stuk of 10 vertrekken volgende zomer. Deels kun je dat vervangen met jonge spelers en jeugdspelers, alleen hopen dat ze de kansen afdwingen, krijgen en blijven groeien.