Pol! Vlap zakte tegen Salzburg tussen Hilgers en Rots in en deed dat prima. Ik gooi het nu trouwens steeds op Steijn, maar snelheid in z'n algemeen is gewoon belangrijk bij hoog druk zetten en hoog voetballen. En inzicht.
Pak de samenvatting tegen Salzburg er eens bij en zie hun 3de goal. Kjolo verneukt de bal, toegegeven. Daarna wordt die buitenspeler weggestoken en heeft alle ruimte voor te zetten omdat Kuipers zonder bal trager is dan hij met bal. Salah-Eddine en Mats hadden beiden de druk er vol op gekregen bij die vent(Nene?).
Idem dito met de 0-2 trouwens. Gaat zat mis natuurlijk, maar een snelle back jaagt Nene daar i.i.g. op.
Toen Mats erin kwam was alle dreiging van Salzburg weg, want die kan op snelheid mee met Nene en Daghim. Vlap zakte dan ook in, maar onderschepte ook een hoop ballen. v. Hoorenbeeck miste je niet eens doordat er gewoon 4 spelers stonden achterin en op 6.
Ik denk dat je 1 tragere speler best kunt dragen met druk zetten en misschien 2 ook nog wel. Maar op een gegeven moment stapelt het op. Steijn is te laat bij z'n man, Eiting is ook niet erg snel, v. Hoorenbeeck domweg traag en Kuipers voor een back eigenlijk ook. Als je achterin meer snelheid hebt is het al minder erg als een 6 van de tegenstander wat meer ruimte krijgt, want dan kun je achterin nog een keer wat onderscheppen. Idem dito voor het dubbele blok.
Vorig seizoen had je echter die stapeling van Steijn die gewoon niks dekt. Sadilek die traag is, Smal die traag is en Pröpper die traag is, dus kwamen ze vaker dan normaal van Unnerstall. Nu heb je dat in principe weer, maar zou je het prima kunnen ondervangen door altijd met een snelle linksback te spelen. Ik gok dat die Kierkegaard ook sneller is dan Pröpper en als je dan met Vlap in het blok speelt heb je daar ook meer snelheid. Druk zetten blijft dan nog steeds moeilijk vanwege Steijn maar het is minder direct schadelijk. Wil je er echter bovenop knallen dan moet daar een speler die meer doet. En ik zie dat persoonlijk wel graag.
Rots zou ik gewoon heel graag op 10 zien omdat ik denk dat die positie ideaal voor hem is, maar een Regeer of whatever kan ook. Gewoon iemand die de 6 van de tegenstander vol onder druk krijgt. Dan jast die krabber van Sparta hem 7 van de 10 keer zo de tribunes in.