Manhoef is wel een speler met duidelijke kwaliteiten, maar betwijfel bij hem wel heel erg of hij het aan kan om in een team te spelen met weinig ruimte, en dus alles meer voetballend op te lossen. Die twijfels heb ik bij Driouch veel minder, bij hem zie je dat hij die kwaliteiten bezit en gaat met betere spelers om zich heen waarschijnlijk zelf ook beter spelen, daarom is hij ook de beste, en misschien wel de enige, optie in de eredivisie. Verder hoop ik dat Twente de interesse in Rico Speksneijder van jong Ajax door zet, in het kader van talent en vermogen binnen je club verhogen. Ook hoop ik dat Twente bij de lange lijst van geïnteresseerde clubs zit voor Jaden Slory van Feyenoord en dat ze de stoute schoenen aantrekken, en informeren bij Babadi van psv. Allen aflopende contracten, aanvallend ingesteld en daar heeft Twente voor de toekomst ook een enorme impuls nodig, iets dat al verder gaat dan alleen de 1ste selectie eigenlijk. In de winter kun je voor het 1ste niet veel oplossen qua kopen, tenzij je nog een potje over hebt en de verkopende club het nodig heeft om te verkopen, zoals wellicht Driouch. Lukt dat niet, zou ik als Twente zijnde een half jaartje huren met een speler die zich ook al bewezen heeft op een goed niveau (Karlsson, wellicht Vertessen) of een groot talent van een topclub (Oscar Bobb van Man City bijvoorbeeld, of alsnog Pellistri).
Jesper Karlsson
Icethee maar wat denk je dat drieouch moet kosten in de winter. In de zomer zal het zeker een optie zijn. Babidi komen veel meer clubs voor en kunnen wij al snel niet meer betalen. Al zou je er wel een telefoontje aan moeten wagen. In se winter zal het of alleen voorsorteren worden of een directe kwaliteits impuls worden. In de zomer ben ik wel benieuwd wat er dan gaat gebeuren.
Icethee Achter Babadi zit de hele Europese top achteraan, dus dat kun je wel vergeten. Manhoef niet aan beginnen. Karlsson of Vertessen huren zou ik wel goede opties vinden, omdat die voornamelijk op links goed uit de voeten kunnen. Weet alleen niet of die eerste wel echt haalbaar is. Vertessen was voor mij lange tijd ook een blind renpaard, maar als ik die nu zie spelen in een dominant PSV dan heeft hij zich ontwikkeld. Als we wat doen in de winterstop dan moet het een directe kwaliteitsimpuls zijn, anders lekker de centen in de zak houden.
Fct89 in de winter denk ik zo'n 2 miljoen, omdat Excelsior logischerwijs niet wil verkopen vanwege de degradatie strijd en hij hun belangrijkste speler is. In de zomer verwacht ik rond een miljoen, ook omdat zijn contract in 2025 afloopt zal hij iets minder kosten. Babadi verwacht ik ook te hoog gegrepen, maar hoop toch ontzettend dat ze het minimaal proberen. Speksneijder van Ajax hebben ze al wel contact mee gehad, hopelijk ook met Slory al las ik al wel dat die jongen bij 'tientallen' clubs in de belangstelling stond. Zijn prima buitenspelers voor de toekomst, Driouech is voor nu al goed en kan zeker een paar miljoen opleveren straks, als ze hem weten binnen te halen. Ben wel met je eens, dat er verder qua buitenspelers in Nederland weinig rond loopt. Houdt toch wel een beetje op bij Driouech, al lijkt Tavsan komende zomer gratis op halen ook wel een optie die Bruggink bestudeerd.
Icethee klopt. Ik vind alleen wel dat als je in de zomer echt wat wil doen moet er voorin wat weg want ik vind ook niet dst je sybrandy kunt negeren in de vorm waarin hij verkeerd. Daarnaast blijf ik slagveer een hele interessante optie vinden. Kerl wat is die gast sterk en snel. Heb liever dat ze kwa talent eerst naar binnen kijken voordat ze nawr buiten kijken voordat ze bij jong ajax wat halen. Heb nu een paar wedstrijden gezien en ik word allerminst warm van die spelers. Het niveau is echt bijzonder matig voor hun standaards. Ik twijfel echt of daar spelers bij zitten waar wij beter van worden. Dat maakt eigenlijk dat ik vind dst je eerst maar eens moet kijken in de acedemie. En wat gaat er aan spelers weg? En dus ook wat daarvoor terug moet komen. Het is jammer dat die van duiven heeft verlengt bij psv want dat gaat echt een waanzinnige spits worden.
Icethee Maar Tavsan heeft toch wederom hetzelfde probleem als van Bergen en Manhoef. Ook een counterspits.
Fct89 denk dat je het prima kunt combineren, al vind ik ook dat Slory en in mindere mate Speksneijder laten zien over meer talent te beschikken dan de meeste buitenspelers binnen de academie. Dat zijn wel kansen, al moet je ook altijd vertrouwen en kansen bieden aan je academie spelers. Je kunt profiteren dat al je selecties vrij jong zijn, meeste spelers van O18 zijn 15/16 jaar en bij de O21 17/19 jaar. Kun je ook makkelijker combineren tussen O21 en het 1ste, en je hebt een betere doorstroom want zeker aanvallend houd het niet over. Sybrandy is goed in vorm, Slagveer heeft zeker wat maar is nog jong en heel onervaren, houd hij dit vol? Martina zelfde verhaal eigenlijk, en bij de O18 zijn alle buitenspelers 16, dus daar kan je nog niet veel verwachten. Denk dat het belangrijk is dat je zo de aanvallende jeugdspelers wat meer concurrentie heeft, omdat het daar gewoonweg niet van het talent overloopt en zo kun je dat, transfervrij, oplossen en die 2 gasten bijvoorbeeld optrainen naar volwaardige eredivsie spelers.
Overigens ben ik ook beslist geen fan van Tavsan, haalt nauwelijks rendement en speelt veel verstoppertje maar het is wel een situatie die Twente, denk ik, met interesse volgt. Jong, eredivisie ervaring, jeugd international en nog voldoende trainbaar. Al hangt er in de zomer ook veel van af wie er blijven en wie vertrekken, en of huidige spelers voldoende stappen maken etc.
Icethee Ik denk dat er aanvallend niet veel verdwijnt. Misschien alleen Steyn (die overigens beter nog een jaar kan blijven want die is nog niet klaar voor een stap). Kan me niet voorstellen dat er voor Rots, Taha, van Bergen of Vlap belangstelling komt. Gezien het feit dat Ünüvar zal vertrekken zou ik in eerste instantie alleen voor een linksbuiten gaan, maar wel iemand waarbij de kans groot is dat hij er direct staat.
Icethee maar icethee. Het meeste talent is de grootste dooddoener die er is want je hebt dezelfde garantie als met een sybrandy. Het aanvallende talent is sowieso een probleem van alle acedemies in Nederland. Gevalletje Sam shit different Day. Ik denk dar twente beter kan kijken naar afvallers bij az. Ja die zijn duurder. Maar z'n poku die nu niet speelt op links zou relatief makkelijk in te passen gezien de vergelijkbare speelspeel style. Die hebben wat? 7 of 8 buitenspelers met jong az die eigenlijk zo mee kunnen of talent genoeg hebben dat de eredivisie er sterker op word. Die zijn ook goedkoper dan manhoef. Tavsan js inderdaad wel z'n type waar twente wel naar kijkt inderdaad. Maar iets zegt mij dat twebte alsnog sambo gaat proberen en brenet proberen te slijten in de winter. Om er toch nog wat aan te verdienen en met en met sambo heb je een goedkoop alternatief in huis.. pure aanname dit hoor.
Fct89 voetbal loopt bol van dooddoeners, dit was er zeker 1 haha. Ik denk echter wel serieus dat zeker Slory uiteindelijk verder kán komen dan Sybrandy, maar heb eigenlijk Slory en Speksneijder enkel genoemd omdat ik dat prima talenten vind en voornamelijk omdat ze een aflopend contract hebben. Zou graag zien dat Twente aanvallend zich versterkt met iets meer jeugdige, talentvolle spelers die diepgang en voetbal brengen, zoals deze 2 kunnen doen. Poku kan dat ook zeker zijn, en zo zijn er nog meer. Met Taha hebben ze al een startschot gegeven, maar ben van mening dat Twente dit vaker mag doen. Kan en moet ook prima samen kunnen gaan met huidige jeugdspelers, defensief hoef je van buitenaf eigenlijk minder te halen omdat je daar veel talentvolle gasten hebt rond lopen binnen de academie.
Thai Tukker zeg nooit nooit. Er zouden best wel eens clubs kunnen komen voor een rots of vlap. Ik heb spelers van andere clubs zien vertrekken, die toch echt slechter zijn. Waar ze toch aardig nog wat aan verdiend hebben.
- Bijgewerkt
Icethee Slory was uitblinker bij Oranje onder 17 en is een hele complete aanvaller, daar mag je je handen echt mee dichtknijpen als je die kunt krijgen, heb ik ook hoger zitten dan Poku en Daal bijv. Addai is andere koek, maar die gaat zijn contract verlengen bij AZ.
Speksnijder heb ik een paar keer kort wat van gezien, was toen nog een iel aanvallertje met een heel fijn linkerbeen. Kreeg niet echt poot aan de grond leek het echter. Weet niet hoeveel hij inmiddels gegroeid is.
Twentefanrsd Slechter dan Rots ? Waar moet die jongen naar toe dan ? Duitsland ? Championship ? Antwerp ? AZ ?
Voor jou is Rots een idool, maar verderop in de wereld lachen ze erom. Totaal niet interessant. Thai heeft groot gelijk. Twente heeft maar drie of vier verkoopbare spelers. Voor weinig, want grote transfersommen trekt Bruggink er so wie so noot uit. We komen geen stap verder.
Icethee Degradatiestrijd ? Excelsior ? Die mensen staan 5e en ik zie Twente er niet winnen. Excelsior gaat gewoon meedoen voor de playoffs dit bizarre seizoen.
Twente gaat noks halen. Oosting denkt dat hij met deze groep nog veel verder kan komen. Vreemd. Ze lopen aanvallend nu al op hun tenen, kan alleen maar minder worden. Een kind ziet het aankomen.
Rik304 ze hebben een tijd geleden wel geïnformeerd naar hem heb ik me laten vertellen, maar of ze concreet doordrukken of dat gaan doen heb ik geen idee van. Geloof dat er nog een paar andere eredivsie clubs en buitenlandse clubs zich ook gemeld hadden, en dat Ajax ook nog wel een gesprek wou hebben met hem. Wel een fijne voetballer, wisselt dit seizoen veel af tussen rechtsbuiten en 10, ook nog wat minuten gemaakt voor jong Ajax in de KKD.
Icethee Vond hem op Berghuis lijken die paar keer dat ik hem zag. Qua stijl. Niet supersnel maar wel een gave techniek en prima trap. Ook zeker niet traag trouwens. Slory zou geweldig zijn maar lijkt me eigenlijk een kansloos verhaal. Speksnijder wil misschien wel.
Zag Tys elders Florinel Coman noemen, ken hem verder niet maar denk wel handig om er ook iemand in die leeftijd(25) bij te hebben. Of er serieuze interesse is ook geen idee verder.
Rik304 denk ook dat Speksneijder iets realistischer zou zijn, las al dat Slory bij tientallen andere clubs op de radar zou staan maar dat is bij Speksneijder wel minder. Twente zal ongetwijfeld navraag doen bij Slory, je bent gek als je het niet doet, maar word wel erg lastig. Speksneijder kun je wel perspectief bieden, die ziet Regeer nu ook doorbreken en zal wel even nadenken. Denk ook niet dat Ajax hem als het grootste talent ziet en er daarom minder rauwig om zou zijn, plus dat het binnen de opleiding veelal langs elkaar heen werkt, ideaal om als goede subtopper eens te melden bij dit soort jongens. Speksneijder is inderdaad een verfijnde speler, mooie techniek en is vrij productief. Die Coman lijkt op papier en op de filmpjes wel interessant, international van Roemenië word je ook niet zomaar, daar is dat land met te goed voor. Feit is wel dat er aanvallend wat bij wil als je nu echt wat wil, strijd met AZ zou je denk ik prima aan kunnen, psv en Feyenoord zijn wel een stap verder.