Fct89 denk dat je het prima kunt combineren, al vind ik ook dat Slory en in mindere mate Speksneijder laten zien over meer talent te beschikken dan de meeste buitenspelers binnen de academie. Dat zijn wel kansen, al moet je ook altijd vertrouwen en kansen bieden aan je academie spelers. Je kunt profiteren dat al je selecties vrij jong zijn, meeste spelers van O18 zijn 15/16 jaar en bij de O21 17/19 jaar. Kun je ook makkelijker combineren tussen O21 en het 1ste, en je hebt een betere doorstroom want zeker aanvallend houd het niet over. Sybrandy is goed in vorm, Slagveer heeft zeker wat maar is nog jong en heel onervaren, houd hij dit vol? Martina zelfde verhaal eigenlijk, en bij de O18 zijn alle buitenspelers 16, dus daar kan je nog niet veel verwachten. Denk dat het belangrijk is dat je zo de aanvallende jeugdspelers wat meer concurrentie heeft, omdat het daar gewoonweg niet van het talent overloopt en zo kun je dat, transfervrij, oplossen en die 2 gasten bijvoorbeeld optrainen naar volwaardige eredivsie spelers.
Overigens ben ik ook beslist geen fan van Tavsan, haalt nauwelijks rendement en speelt veel verstoppertje maar het is wel een situatie die Twente, denk ik, met interesse volgt. Jong, eredivisie ervaring, jeugd international en nog voldoende trainbaar. Al hangt er in de zomer ook veel van af wie er blijven en wie vertrekken, en of huidige spelers voldoende stappen maken etc.