De transferwaarde zijn vandaag aangepast naar wat iemand ongeveer waard is. Op zich is het wel interessant.
Michel vlap is van 2 miljoen naar 4 miljoen gegaan, Daan Rots is naar 2 miljoen gegaan, Sampsted is naar 2,5 miljoen, Max bruns is 500k, kjolo 1,8 mil, Sadilek 5 mil, Regeer 3 miljoen, Steijn 3 mil. De rest is onveranderd gebleven. Op zich wel interessant om te zien dat sommige spelers meer dan het dubbele waard zijn geworden volgens transfermarkt.
Transferwaardes volgens transfermarkt
Twentefanrsd Waarde van de totale selectie is toch met zo'n 15% omhoog gegaan. Maar het blijft giswerk. Want Smal met een aflopend contract is onze meest waardevolle speler met 6 miljoen. Nou, dat krijgen we in nog geen 6 miljoen jaar voor hem.
Thai Tukker als hij bijtekend ga je dat sowieso wel krijgen. Nu niet inderdaad.
Transfermarkt bepaalt waardes door middel van hun community. Mensen met een account op Transfermarkt kunnen hun mening geven over de waarde die een speler volgens hen zou moeten hebben. Onder andere contractduur wordt niet meegenomen in deze schatting, en bij deze vorm van waardering vermoed ik dat 'publieksspelers' een hogere waardering krijgen dan dienende spelers. Wat ik hier vooral uit haal is dat spelers zich ontwikkelen bij onze FC en wellicht interessant worden voor andere clubs. Bijvoorbeeld Sadilek zou ik voor 5 mln zeker naar Duitsland of Italië laten gaan, met Regeer en Kjolo hebben we zijn vervangers al in huis.
AshatNakram Ik mag toch hopen dat je in het zinnetje over Sadílek het woordje NIET vergeten bent. We moeten eens ophouden onze spelers voor Action prijzen te verkopen. Wij vangen een volkomen idiote 7,2 miljoen voor Zerrouki terwijl AZ doodleuk 18 miljoen krijgt voor Reynders. Dat AZ meer krijgt, snap ik maar niet in die verhouding. En als je ook daarna kijkt waarvoor andere spelers bij clubs vertrekken dan zijn we er slecht afgekomen. Cerny idem dito. De eerste de beste club die met een bod komt en we gaan ermee akkoord. We kopen beter in dan dat we verkopen, maar met dit soort bedragen komen we nooit verder.
Thai Tukker Het wordt natuurlijk een stuk makkelijker om een keer nee te verkopen wanneer je als club goed in de slappe was zit. AZ kan daardoor vragen wat ze willen. Een hele mooie eindklassering voor FCT levert een poulefase op in Europa. Dan krijgt de club een gratis zak geld. Dan heeft AB ineens een prachtige onderhandelingspositie.
De transferwaardes zijn gisteren weer aangepast op transfermarkt. Sadilek is gestegen naar 6 miljoen, daan rots naar 3 miljoen, ugalde heeft ook een stijging naar 5 miljoen, hilgers ook naar 5 miljoen, Steijn is ook gestegen naar 5 miljoen, kjolo 2,8 miljoen. Is wel interessant om te zien dat na een goed half jaar de meeste wel waardevoller zijn geworden. Behalve een aantal bankzitters zoals eiting en brenet.
Twentefanrsd Het is een leuke indicatie, maar eigenlijk neem ik het totaal niet serieus. Smal met nog een halfjaar contract en net maanden geblesseerd geweest is natuurlijk geen 6 miljoen waard.
Thai Tukker Het is ook een indicatie. Vlap voor 4 miljoen is ook wel geinig om te zien. Als dat nou een club voor hem betaald.
Twentefanrsd Denk dat je daar nog versteld van gaat staan. Hoeft alleen wat meer van z'n kansen af te gaan maken en je vangt dat er makkelijk voor in de huidige transfermarkt.
Rik304 Hahaha en daar mankeert het dus al 2,5 jaar aan. 2 doelpunten en 2 assist zijn schandalige cijfers in een aanvallend team als Twente.
Het is leuk dat die waardes op papier stijgen, maar je hebt er alleen wat aan als een speler daadwerkelijk voor een mooi bedrag wordt verkocht. In dat geval moet je er alleen ook weer wat voor terug halen.