Ben benieuwd of ze nog gaan kijken of er wat mogelijk is bij spelers met contracten die aflopen in december. Gebruikelijk in Scandinaviƫ, Noord en Zuid Amerika bijvoorbeeld. Contract van Alexander Aravena loopt bijvoorbeeld ook af. 20 jaar, linksbuiten, 11 goals en 3 assists in de Chileense competitie. Verdient een niet-eu salaris, maar transfervrij bespaart je altijd kosten en word gezien als 1 van de grootste talenten van Chili, potentieel goudmijntje, al vrees ik wel dat er meer kapers op de kust zullen zijn. Je kan hem natuurlijk nu al warm maken, en Twente presenteren als een ideale springplank om verder te gaan in Europa. Iets minder interessant vind ik: Roemeen Andrei Ivan heeft ook een aflopend contract. Linksbuiten van 1.85, fysiek sterk en scoort makkelijk, kan ook prima aangeven, soort el Ghazi light. Is wel 'al' 26 en is sterk de vraag hoe groot de stap van Roemeniƫ naar Nederland is, een gokje wellicht. Verder kun je kijken naar door selecteren bij bepaalde spelers, wat als Smal niet wil verlengen, zou ik hem in de winter alsnog van de hand doen. Kai Wagner is een Duitser uit de jeugd van Schalke, heeft nu jaren in de MLS gespeeld en loopt eind dit jaar uit zijn contract. 1 van de beste linksbacks daar, aanvallend zeer sterk en kan Smal prima vervangen. Tot slot, neem ik aan dat dit het laatste jaar word van Ricky in een Twente shirt, en zou je kunnen kijken naar een ervaren stormram bijvoorbeeld: Ole Saeter uit Noorwegen loopt ook uit zijn contract eind dit jaar. Typische stormram, 1.93 meter lang en een neusje voor de goal. Vorig jaar 14 goals en 5 assists voor Rosenborg, dit jaar staat de teller op 4 goals en 1 assist in 8 wedstrijden. 27 jaar, geen briljante voetballer maar wel een garantie voor goals en vanaf de bank zeker altijd gevaarlijk.