In tegenstelling tot de meeste Turken houd ik mijn hart vast vanavond. 95% van de Turken moet je zo ie zo niet serieus nemen, want volgens hun wordt Fener met twee vingers in de neus de winnaar. Die gasten moet je negeren. Ik heb mijn twijfels bij onze keeper en verdediging. De keeper is de tweede keeper, en 90% van de verdediging is/was geblesseerd. Maandag heeft Fener nog een wedstrijd gespeeld en het was heel duidelijk dat de spelers vermoeid waren, vooral de achterste linie + onze nummer 6. Die konden niet rouleren.
Tevens speelt Fener in Turkije 8 van de 10 keer tegen teams die niet willen spelenen vanuit de verdediging willen counteren. Ik gok dat Twente komt om te spelen, dus dat wordt tactisch wennen voor Fener. In Nederland spelen de meeste teams toch echt voetbal, wat in Turkije simpelweg niet gebeurd. Tactisch heeft Twente daarom een kans.
En om heel eerlijk te zijn, de supporters in de stadion is ook niet wat het 10 jaar geleden was. De tickets zijn nu zo belachelijk duur, dat de die hard Fener supports simpelweg geen geld hebben om tickets te kunnen kopen, waardoor de stadion voor 95% vol zit met de wat rijkere supporters. Die komen om te kijken en niet te supporten. Je hoeft geen heksenketel te verwachten als 10 jaar terug.
Al bij al verwacht ik dat het 50/50 wordt. Hopen op mooi voetbal in ieder geval en veel plezier aan de Twente supporters die in Istanbul zijn.