Ik vind de O21 idd leuk voetbal spelen op het moment. In de voorbereiding hebben ze alles gewonnen, alleen tegen de Graafschap - uit verloren ze. Zelfs zonder (mogelijk) hun beste spelers, of op zijn minst basisspelers, (Rots, Mesbahi, Besselink enz) die naar 1 van de eerste elftallen was hebben ze Cambuur vooral in de eerste helft echt kapot gespeeld. Knap, vooral van de jongens die normaal niet in actie zouden komen. Zoals Icethee al zegt zijn er een aantal spelers die een andere rol hebben gekregen, zoals Landkroon die terug is gegaan naar zijn favoriete positie als spits en een aantal vleugelspelers die op back gezet zijn. Gijsbertha heeft daar al ervaring mee, net als Ozturk die over kwam van Go Ahead. Driezen stond rechtsback door blessures en een overvol centrum. Dat deed hij overigens naar behoren, á la Pleguezuelo.
Wat betreft de vleugelspelers, Sybrandy doet het inderdaad een heel stuk beter dan afgelopen seizoen. In de voorbereiding heeft hij het al goed gedaan, en dat trekt hij gedurende het seizoen door. Hopelijk is hij er doorheen en pakt hij de draad weer op. Hij heeft destijds niet voor niks een contract gekregen.
Shi-Jon is inderdaad heel snel en onvoorspelbaar. Vorig seizoen viel hij mij vooral op door zijn gebrek aan rendement en tactische discipline. Op zich niet heel gek voor een speler die zo jong is in een team dat tegen degradatie speelt. Dit seizoen vind ik hem een prima start hebben, en wat mij betreft was hij tegen Cambuur de MOTM. Er kwam veel dreiging en creativiteit van hem uit, en ik vond het vooral goed om te zien dat hij elke keer wat anders deed als hij aan de bal kwam. Een leuke speler om dit seizoen te gaan volgen.
Slagveer is een totaal ander type dan welke vleugelspeler in de Academie dan ook, hij is een typische oud-speler van Alphense Boys. Hij is niet alleen belachelijk snel op de eerste 30 meter, maar ook nog eens enorm sterk en hij heeft een grote sprongkracht. Ik dacht ergens te hebben gelezen dat hij bijna 21 is, maar hij blijkt nog maar 18 te zijn. Dat is echt bizar als je hem ziet, want als je had gezegd dat hij 27 jaar oud is en 3 kinderen heeft zou ik het ook geloven. Hij moet technisch en tactisch nog wel aanhaken, maar ik moet zeggen dat hij al vrij snel impact heeft onder andere met zijn goal en de manier hoe hij zijn fysiek kan inzetten in de slotfase. Zo zou hij ook als counterspits gebruikt kunnen worden als een voorsprong moet worden verdedigd of als er veel ruimte achter de centrale verdedigers ligt.