https://x.com/fctwente/status/1815779656299172179

Was al een tijdje zeker, maar nu officieel: Yannick Gerritsen tekent zijn 1ste contract bij Twente. 4 jaar, dat is vrij lang voor een speler die in de jeugd speelt maar tekent ook wel het vertrouwen dat ze in hem hebben. En terecht, een uitstekende lijnkeeper die rustig aan de bal is, ook een goede lengte (ruim 1.90).

Icethee komt ook een stuk sympathieker over dan Karsies en is ook een erg goede keeper. Een contract van 4 jaar is lang, maar logisch voor een keeper aangezien deze pas op latere leeftijd doorbreken in vergelijking met andere posities.

Dit seizoen minuten maken tegen de grote clubs met O19, volgend seizoen als Karsies weg is trainen met het 1e en wedstrijden met O21. Vanuit daar langzaam 3e, 2e en misschien ooit wel 1e keeper worden.

9 dagen later

Morgen speelt Jong FCT drieluik tegen HHC en Rohda Raalte!

Sysbrandy is weer terug bij de academie. Ik dacht dat hij bij Vitesse aan de slag zou gaan.

Twentefanrsd niet goed genoeg bevonden aldaar, of in ieder geval niet beter dan de jeugdspelers die daar rond lopen. Mag nog steeds weg, maar als je het al bij het huidige Vitesse niet red worden je mogelijkheden niet groter.

Meen dat Sybrandy in de voorbereiding 2 jaar geleden niet onaardig als linksback speelde mischien proberen, maar het is natuurlijk ook zo dat Twente de laatste jaren behoorlijk gegroeit is,het niveau word steets hoger

Heb het al gezegt, maar ik vind het wel knap dat we ondanks alle middenvelders harrie kuster meenemen dinsdag. Daar spreekt dan toch vertrouwen in uit. Aangezien onze defensie niet het best is en nijstad er niet bij staat. Zegt dat wel iets over wat ze zien in harrie. Dat is knap.

Tijink getekend bin Almelo. Geen speler voor ons, dus erg goed voor die jongen. Ik weet niet of hij de kwaliteiten heeft om door te breken in de Eredivisie, maar daar komen we vanzelf achter.

Volgens de insiders van .net heeft Vitesse Twente benaderd om wat spelers te huren, zodat ze een selectie kunnen samenstellen. Heel interessant en voor beide partijen een goede zaak. Yegoian word sowieso voor een jaar gehuurd, maar ik denk dat dit ook heel interessant is voor Karssies of el Maach, M. Rots, Kuster, Ribbers en eventueel nog Mesbahi, maar bij laatstgenoemde ligt het er aan wat er defensief nog bij komt en weg gaat. Vennegoor noem ik bewust niet, omdat ik denk dat hij hier meer kan leren bij de O21 en vooral van Lammers & Ricky. Besselink is te ver, die zullen ze hier meer gaan gebruiken.

Icethee Een dergelijke constructie pleit ik al enige tijd voor dus ik zou dit toejuichen. Geld voor een eigen KKD team hebben we toch niet. Alleen jammer dat het Vitesse is. Er zijn in Nederland 2 clubs waar ik een bloedhekel aan heb en dat zijn Feyenoord en Vitesse.

Icethee Ik zou kijken bij andere clubs om jonge spelers voor weinig geld weg te halen en dan bij Vitesse te stallen. Dat doet Feyenoord tegenwoordig ook bij Dordrecht.

Twentefanrsd ook een goede optie inderdaad, maar zou eerst kijken hoe veel spelers Vitesse überhaupt nodig heeft of wil. Dordrecht heeft vrij weinig ambitie om zelf ooit nog iets op te zetten en huren er zo 10, zal bij Vitesse iets anders zijn lijkt me.

Icethee spelers als Yegoian, M.Rots, Kuster gelijk verhuren naar Vitesse. Misschien ook wel VOH, ligt eraan of hij bij ons met 1 mee zou trainen. Als hij bij O21 traint\speelt en sporadisch met 1 meedoet in oefenwedstrijden. Dan lijkt een verhuur naar Vitesse waardevoller. Mesbahi zou ik erbij houden. Hilgers heeft vaak blessures en als Mesbahi in de training tegenover Ricky en Lammers staat, leer je extreem veel van. Hij traint namelijk wel 100% zeker met het 1 mee.

Al wel een maand geleden hoorde ik ook van een insider dat het niet om verhuur ging bij Yegoian, maar om een definitieve overname. Aangezien hij geen toekomst heeft onder Oosting, hetzelfde geldt voor Sybrandy.

Pleem1 wellicht dat ze Yegoian laten gaan tegenover een stevig doorverkoop %. Zou zelf kijken of je misschien als tegenprestatie zelf wat talenten van Vitesse kan overnemen en die daar nog een jaar verhuren, bijvoorbeeld Jim Koller (contract tot 2025) & Mats Egbring (contract tot 2026. In ruil stuur je Yegoian er transfervrij heen, en verhuur je M. Rots, Kuster en eventueel el Maach of Karssies nog. Zo heb je als Twente zijnde de beschikking over 2 zeer grote talenten die je daar nog een jaar, wellicht 2 kan stellen en worden je eigen talenten beter door speelminuten op een hoger niveau. Zou wel wishful thinking zijn, maar lijkt me voor Twente het meest interessant, en je helpt Vitesse voorlopig ook flink uit de brand, want je kan er naast die namen uiteraard nog wel meer heen sturen.

Pleem1 ik zou karsies yegoian wel verhuren. Mats misschien niet met dit schema wat we gaan krijgen. 1 blessures veder an mats is ditecte back up. Ik zou nog niet te veel verhuren van deze jongens vennegoor wel. Maar ook kuster doe dat nog maar even niet, die gaan nog wel speelminuten krijgen. Ik sie overigens besselink vanavond nog wel aan de aftrap verschijnen. Leon zei dit ook al.

Yegoian gaat gehuurd worden door Vitesse, die insider hoef ik dus ook niet meer om informatie te vragen...

• Pleem1 heeft hierop gereageerd.

Pleem1 Gaat vandaag waarschijnlijk al tekenen, geen idee of de presentatie ook vandaag zal zijn.

Pleem1 haha, kan soms alle kanten nog op vallen. Opzich voor alle partijen een prima deal om te huren, heb wel sterk mijn twijfels of hij het hier gaat redden (denk het niet, zeker niet onder Oosting) maar dat kun je altijd nog na dit seizoen bekijken.

Icethee hij heeft het erg goed gedaan in de wedstrijden die ik van hem heb gezien in de voorbereiding.

Toch een definitieve overstap voor Yegoian, je insider zat als enige tóch goed Pleem haha. Contract tot 2026 + optie. Benieuwd naar de deal die Twente er van gemaakt heeft, hoop toch niet dat ze hem zomaar laten gaan.