Gister naar Marveld geweest voor de O15 en vandaag naar ISR voor de O16. De O15 kwam simpelweg tekort tegen sterke tegenstanders. De O16 heeft echt prima spel laten zien, en ook nog redelijk resultaat. Ze hebben onnodig de wedstrijd tegen het team van Touzani verloren met 1-0 op intensiteit (erg jammer, wat een clowns). De wedstrijd tegen Dynamo Bucharest was de intensiteit er zeker wel. Na de 1-0 voorsprong dacht ik dat het 4-0 zou worden, maar 2 snelle tegendoelpunten gooiden roet in het eten. De gelijkmaker viel nog wel maar de wedstrijd werd zwaar onterecht verloren. Dat is al de hele seizoenshelft zo, dan is het natuurlijk ook niet alleen pech.
Tegen Helsingor werd ook prima gespeeld maar de kansen werden niet afgemaakt. De 0-0 was echt niet goed genoeg tegen een matige tegenstander. Des te knapper was de 1-0 overwinning op Benfica. Uit de 3 grote kansen werd er 1 verzilverd, zonder defensief in de problemen te komen. Mooi om dan toch weer die veerkracht te zien in het elftal. Zeker tegen de grote ploegen werd heel vaak gestunt. Juist tegen de kleintjes werd dan weer vaak puntverlies geleden. Tegen AZ mocht de ploeg weer tegen een heel sterk team spelen. De ploeg won 4 van de 5 wedstrijden, met alleen een gelijkspel tegen Benfica. In deze wedstrijd kwam de ploeg niet meer tot heel veel. Er waren geen groot gevaar voor de O16, maar de ene goal van AZ was genoeg voor een verlies in de laatste wedstrijd.
Jammer genoeg was de stand aan het eind van de dag niet genoeg voor plaatsing aan de goede kant van het schema. Plek 4/6 was net niet genoeg om in de poule te eindigen voor de eindzege. Het had er zeker in gezeten, en ik zou ook wel zeggen dat het had gemoeten. Volgend seizoen ligt voor deze groep de uitdaging daar om de potentie meer uit de ploeg te halen, en het spel te koppelen aan resultaat. Ik heb in ieder geval enorm genoten van deze lichting dit seizoen. Morgen nog even goed afsluiten en dan tijd voor een welverdiende vakantie.