Pleem1 O16 blijft zoals het is, O18 gaat er van af en daar komen een O17 en O19 voor terug. Team extra, meer talenten en je hoeft minder talenten 'te verpesten' door ze al noodgedwongen te vroeg door te moeten schuiven. Uitstekende keuze natuurlijk, vooral voor jongens die fysiek nog net niet mee kunnen komen.
Was zelf bij O21 kijken, winnen onnodig moeizaam eigenlijk want de hele wedstrijd hadden ze wel controle. Mooie vrije trap laat in de wedstrijd van Sybrandy zorgde voor een verdiende overwinning, maar je ziet wel een elftal dat flink ingeleverd heeft. Mesbahi is geblesseerd en deed dus niet mee, maar je mist ook wel Driezen en vooral Haakmat achterin. De Wilde stond centraal achterin met Donald, waren voor hun doen (met alle respect) vrij stabiel maar komen beide wel zichtbaar te kort, zelfs voor dit niveau al. Besselink was er niet bij vanwege het 1ste, dat merkte je ook wel in het gemis van leiderschap en het gemis van een stabiele middenvelder. Sybrandy heeft een mooie, vaste trap die vooral bij dode spelmomenten tot uiting komt maar verder is het heel broos, vraag me steeds meer af of het hem gaat lukken. Yegoian had het wel lastig, kwam niet in zijn spel en raakte wat geïrriteerd, waardoor het vrij moeizaam ging. Positief vond ik Gijsbertha, imposant fysiek en bleef maar gaan op de rechterkant. Als hij iets comfortabel aan de bal weet te worden en ook gaat opkijken, kan hij best interessant worden. Wint zo eenvoudig zijn duels met zijn fysiek, is razendsnel en snoeihard, maar heeft ook goed gevoel wanneer wel en wanneer niet mee op te komen. Verder was Slagveer erg actief en de meest dreigende aanvaller, Martina bij vlagen goede acties maar veel te laconiek. Ilya was prima als opbouwende stofzuiger, wel een vechter en voetbalde prima mee.
O18 vind ik qua team echt te goed voor wat ze presteren, wellicht overschat ik ze licht maar ze zouden wedstrijden makkelijker moeten winnen naar mijn mening. Wellicht overschatting van mij, wellicht denken ze er te makkelijk over, wellicht is de trainer toch niet zo goed voor de groep. Anderzijds is het voor de O18 niet heel belangrijk meer, elftal gaat er toch van af. Iemand overigens enig idee in welke divisie de O17 en O19 gaan instromen? Geen idee hoe dat tegenwoordig geregeld is, wil nog wel eens veranderen bij de KNVB.
Jammer van de O16 maar die hebben een te groot gemis met Nijstad, lukt anderen dan toch niet om op te staan helaas. Zitten best wat getalenteerde spelers tussen, weet niet wie er mee deden maar Meilink, Blokhuis, Blankevoort, Oosterhof en Taouil zijn best aardige spelers. In de breedte komen de meesten wel tekort denk ik, zitten ook nog wel in leeftijd waar ze nog moeten leren om minder voor zichzelf moeten spelen. Maar op enkelen na, niet heel bijzonder vind ik. Hopelijk weten ze degradatie nog te voorkomen, maar ik vrees ervoor.