Twentefanrsd het zou kunnen dat ze dit doen. Vooralsnog hoor ik die geluiden niet. Optrainen van een nieuwe speler die je huurt ben je ook ongeveer een week of 6 mee bezig en dit is een gunstig senario waarbij se speler geen pijn krijgt en gewoon vrij rap kan invallen en minuten maken en op z'n minst wat minuten gespeelt heeft. Ik denk inderdaad dat iedereen het met je eens is. Al heb je wel te maken met dat het erg lastig is in de winter zonder een fatsoenlijk budget en men onderschat het ook wat nog een buitenspeler doet met bepaalde groeps processen. Ik snap je punt en deels deel ik die en aan de andere kant denk ik. Zelfs met de vleugels die we nu hebben doen we niks van az onder en als je met deze selectie gewoon 3e kunt worden misschien zelfs 2e. Al acht die kans klein. Dan denk ik je het zo beter kunt laten of je moet echt iemand kunen halen zoals karlson. Neemt niet weg dat ik zeker deels je mening deel. Al blijf ik het ook discutabel vinden want ik zou eigenlijk graag unuvar en taha vaker willen zien. Met nog een buitenspeler kun je dat wel vergeten.

Luisterend naar ten Voorde in de podcast van vandaag, kun je wel opmaken dat ze wel degelijk op zoek zijn naar een buitenspeler met extra kwaliteiten. Moet wel een meerwaarde zijn, ook logisch want je kunt beter niets doen i.p.v een twijfelgeval halen. Benieuwd of ze zo iets kunnen vinden, wel een lastige markt in de winter.

Fct89 Hebben in de winter 2x een rechtsback gehaald waar we uiteindelijk best blij mee waren. Ik zie het ook niet echt als noodreparaties maar als het door blijven bouwen aan de selectie. Als er een kans ligt om een positie te versterken van de winter en het kan financieel zou ik niet weten waarom je het niet zou doen.

Rik304 ik zie het eerder zo. Streuer en bruggink zijn goed in het halen van middenvelders en verdedigers. Maar aanvallers, vind ik het best wel broos. Streuer zit hier nu al een aantal jaar, maar heeft wel veel mislukte aanvallers binnen gehaald.

Rik304 rik winter transfers zijn ALTIJD noodreparaties. De enige reden waarom men nog een buitenspeler wil is omdat er daar kwalitatief twijfels over zijn. Unuvar heeft vaak wat pijntjes. Vlap is geen buitenspeler. Ook niet geheel pijn vrij. Van bergen idemdito en heeft 2 jaar niet gespeelt. Daan rots is eigenlijk je enige constant fitte "buitenspeler" taha is eigenlijk je enige andere alternatief op de vleugels. Zelfs als Twente een buitenspeler zal halen is dat niet omdat het zo goed loopt en daarmee gewoon een reparatie periode.

• Rik304 heeft hierop gereageerd.

Ik snap de roep om een extra buitenspeler wil en als z'n directe kwaliteits impuls op de markt komt zal twente daar echt wel naar kijken. Maar het maximaal haalbare is plek 3. We hebben nu al een selectie die niet onder doet van die van hun. Ook met deze selectie kun je 3e worden. Geld uitgeven in de hoop om 1 plek op de ranglijst te stijgen zou ik niet doen. Hou dat geld in de tuk zorg dat je in de zomer een beter budget hebt. Een speler doe ons laat concurreren met feyenoord komt niet op de markt. Als je ambitie 2e worden is dan zul je echt wat moeten halen. Maar om 3e te worden hoeft dit niet. Dat kan nu ook. De vraag is dus ook hoeveel geld is er nog? Wat komt er op de markt ? En wat is de ambitie van de club?

Fct89 @fct89 Dat optrainen van 6 weken is een typischt Twente ding en complete onzin. Het is net of er bij andere clubs niet getraind wordt en spelers zo van het strand gepikt worden. Bij anderen staan ze er gewoon direct. Goede voetballers kunnen altijd samen spelen. Natuurlijk moet er dan al spelend en trainend aan de afstemming gewerkt worden. Wanneer Ünüvar nu fit zou zijn kun je hem er zo inzetten en die kan onmiddellijk met iedereen uit de voeten zonder dat hij ook nog maar een minuut in de basis heeft gestaan.

• Fct89 heeft hierop gereageerd.

Fct89 Als ik zo ten voorde mag geloven, verwacht hij wel dat er een aanvaller bij komt. Ik denk dat ze ook wel kijken naar een linksback. Smal gaat niet verlengen. Dus gaan ze waarschijnlijk ook wel sorteren op zijn vertrek. Daarnaast heb ik het gevoel, dat ze weer bij sambo aan gaan kloppen.

Thai Tukker nee thai. Die 6 wedstrijd is niet alleen fit maar ook wedstrijdfit. 2 totaal verschillende dingen. Unuvar was fit. Maar absoluut en ver van wedstrijd fit toen die binnenkwam belastbaarheid is zou je ook wedstrijd fit kunnen noemen. Unuvar z'n belastbaarheid is een probleem. Dat probleem belastbaarheid heb je met spelers die niet of weinig gespeeld hebben. Precies het type dat in de winter op de markt komt. Je moet ze dus optrainen en hoelanger ze en hoe minder ze gespeelt hebben des te erger word het. Als je een huur speler wilt halen moet je die niet in de winter halen tenzij je die 1.5 jaar kunt krijgen want voordat je ze wedstrijd fit hebt ben je echt zo paar weken veder. De afstelling verschilt enorm. Kan super snel en langer duren. Het probleem zit hem oprecht in fysiek. Spelers die niks gespeelt hebben en de kwaliteit wldie je graag zou zien heb je niet op 7 januari. Vaak pas verderop in die periode het ding is voordat je ze fysiek klaar hebt ben je echt een tijd veder. Hoe langer je in die periode zit de beter de spelers weliswaar maar ook hoe minder tijd je gebruik van ze kunt maken want meestal willen ze maar een half jaar. Wat volstrekt nutteloos is. Brenet was echt bizar fit toen hij kwam. Is echt een zeldzaamheid. Niet alleen van Twente. Dit is het nadeel van die transferperiode of geen geld hebt om 5 mil te spenderen. Allemaal afvallers. 0 wedstrijd ritme of transfervrije spelers. Maar als je om dit probleem heen wil is er 1 markt waar ik altijd gezegd heb waar Twente moet kijken is Scandinavië. Daar kun je goedkoop of zelfs transfervrij spelers halen die ook nog veel gespeelt hebben omdat de competitie daar in januari op z'n gat ligt. Dat is de enige markt en daar moet Twente als allereerst gaan scouten.

Fct89 Sampsted werd in de winter gehaald toen we Brenet al hadden. Je ziet mij niet over de zeik gaan als er niks komt, maar als er in de winter een speler beschikbaar komt waar we meerdere seizoenen wat aan hebben, prima. Dat is wat er met Sampsted gebeurde en dat zou nu ook kunnen. Dat je voorin wat sneller op een basisplaats kunt rekenen is duidelijk. Dat niet elke aankoop er meteen staat snap ik ook.

Voor de toekomst. Bij hjk Helsinki loopt een Finse spits rond die 17 jaar is en heeft er in 33 wedstrijden 21 ingeschoten en 2 assist. Misschien proberen alvast te leggen. Naam is David Ezeh. Is ook wel een spits met aardig wat lengte.

De transfer van Lang heeft wel laten zien dat een wintertransfer weldegelijk het verschil kan maken. Dat was een echte wild card die met zijn creativiteit en karakter het team verder hielp. Hij stond er ook gelijk, in tegenstelling tot een voorbeeld van hoe je niet moet huren in de winterstop: Narsingh...

Plasperke en zonder de pandemie waren we er alsnog gewoon uitgevlogen. Maar doorgaans haal je ander soort spelers in de winter. Gewoon meestal afvallers en meestal zijn dat niet fitte speler. Je hebt heem voorbereiding zoals im de zomer en slechts 4 maand competitie te gaan. Dat is gewoon krap. Je hebt wel uitzonderingen uiteraard. Twente zal sowieso blijven kijken maar een kwalitatieve impuls zoals alle clubs dit doen. Persoonlijk denk ik dat ze eerder wat zullen halen om voor te sorteren voor de backs bijvoorbeeld dan dat ze een type karlson zullen gaan huren.

Fct89 kan dat we er nog uit waren gevlogen maar als we dat niet waren had het zomaar gekund dat dit door Lang was gekomen. Een half jaar later speelde hij geweldig voetbal

Plasperke lang was zichtbaar de beste speler op het veld. Op dat moment maar dat gaf ook weer wat voor rotzooi ted van leeuwen gehaald had.

Magnus mattson wil M contract niet verlengen. Nog een 1 jarig contract in de zomer. Iets voor ons? Als concurrentie voor steijn en als die weg gaat z'n vervanger?

Misschien een nieuwe poging wagen voor Halil Dervişoğlu. Heeft het in Turkije goed gedaan. Mag weg in de winter en is nog maar 23.

Twentefanrsd Wat heeft hij goed gedaan? Als ik naar z'n statistieken kijk zie ik het niet zo, maar ik kijk geen wedstrijden van Galatasaray dus geen idee.