Thai Tukker Dat snap ik op zich wel, was bij mij ook de angst.
https://www.youtube.com/watch?v=5NiPdp7YI94&t=803s
Dat is een filmpje uit een seizoen bij Huddersfield waar je kunt zien dat hij gewoon uitstekend is in de passing, z'n handelingssnelheid hoog zat is en hij slim speelt, de Championship is ook redelijk vergelijkbaar met de Eredivisie. Filmpje duurt 20 minuten, wat meer is dan bij de meeste filmpjes en het toont echt een hoop van wat hij kan.
Volendam speelt een bepaald spelletje dat niet het onze is. Ze hebben voor Eredivisie-niveau geen ploeg die goed kan combineren en ook geen spitsen die kansen afmaken. Als je de highlights van Eiting bij Volendam kijkt dan zijn ze bezaaid met goede passes die verhaspelt worden door Mühren en Veerman.
Dat weet Jonk ook, dus heeft hij het team verder teruggetrokken(achterhoede is ook traag), meer defensieve zekerheid ingebouwd en is hij gaan gokken op de counter en op standaardsituaties. De man met de beste trap werd verantwoordelijk voor die standaardsituaties wat logisch is. Dat Volendam op die manier speelt zegt echter niet dat dat alles is dat Eiting kan. Bij Jong Ajax was hij spelmaker in een verschrikkelijk dominant team, bij Huddersfield heeft hij het ook een tijd lang goed gedaan in die rol. Bij Twente zou hij weer de spelmaker kunnen zijn. Geef Ugalde de passes die Veerman en Mühren verneuken en hij neemt ze niet alleen goed aan maar werkt ze ook af. Bovendien komt hij bij ons veel vaker aan de bal, wat in zijn voordeel werkt. Ik ben eigenlijk wel om.