Topic om het over wedstrijden, coëfficienten, lotingen e.d. te hebben.
Europees Voetbal
We zijn dus geplaatst voor de laatste voorronde van de CL. Als we die door komen zitten we in de kwalificatieronde. Komen we die ook nog eens door zitten we in het hoofdtoernoi.
Bij verlies in een van deze rondes stromen we rechtstreeks in, in de groepsfase Europa League. Als iemand weet wie de mogelijke tegenstanders zijn houd ik me aanbevolen.
In de ronde waar we instromen zijn we al het laagst geplaatste team. Mogelijke tegenstanders Benfica, Slavia, Rangers en Club of Salzburg. De eerste drie ploegen zijn geplaatst. Kwalificeert Club zich niet dan is de vierde geplaatste club Salzburg.
Het word waarschijnlijk, lille, rangers, Sparta Praag of RB Salzburg. Benfica is voor 95% zeker van directe cl.
Twentefanrsd Alleen als Leverkusen wint schuift Benfica door. Bij winst van Atalanta schuift AS Roma door de Champions League in en speelt Benfica voorronde.
Pol! Volgens de Uefa website gaat Benfica de cl in als 1 van de 2 clubs de el wint. Er word op de website gemeld dat een club al vcl moet hebben gehaald. As Roma die gaat dan gewoon de El in. Ik heb ook een website voorbij zien komen die het weer andere meld. https://www.uefa.com/uefaeuropaleague/news/028b-1a727e52a04f-888b955358a4-1000--what-happens-if-the-uefa-europa-league-winners-have-also/
Twentefanrsd Ik ging uit van de info op de site van Bert Kassies, maar bij de UEFA zullen ze het waarschijnlijk wel goed hebben.
Pol! Blijft een enorm kutsysteem met die coëfficienten. Benfica krijgt nu dus de plek toegeschoven omdat ze de hogere clubcoëfficienten hebben. Andere landen moeten eerst maar zien dat ze 1 team in de CL krijgen. Alles om dezelfde clubs zoveel mogelijk in de toernooien te houden. Volg het buiten de wedstrijden van Twente eigenlijk ook nauwelijks meer. Het heeft voor mij weinig met competitie te maken als de voordelen al ver voor de start uitgedeeld worden.
Rikkert eens. Ook dat er 5 Italiaanse en 5 Duitse clubs bijzitten is al veel te veel. Ik vond 4 al veel. Je moet alleen de kampioenen erin hebben. Het heet niet voor niks Champions League.
https://kassiesa.net/uefa/calc.html
Wat betreft de punten. Je krijgt blijkbaar sowieso 3 punten voor meedoen aan de EL, die punten verdwijnen alleen als je meer dan 3 punten pakt uit wedstrijden.
Eindig je plek 1-8 in de poule dan krijg je 6 bonuspunten bovenop je wedstrijdpunten
Eindig je plek 9-16 in de poule dan krijg je 4 bonuspunten bovenop je wedstrijdpunten
Eindig je plek 17-24 in de poule dan krijg je 2 bonuspunten bovenop je wedstrijdpunten
Punten die je met wedstrijden kunt verdienen:
2 voor winst
1 bij gelijkspel
Punten die je kunt verdienen voor het halen van de 8e finales, kwartfinales, halve finale en finale.
1 bonuspunt per ronde.
In de voorronde krijg je 1 punt voor winst en 0,5 punt voor een gelijkspel.
In de Champions League krijg je 6 punten voor meedoen en die houd je ook.
Eindig je plek 1-8 in de poule dan krijg je 6 bonuspunten bovenop je wedstrijdpunten en startbonus
Eindig je plek 9-16 in de poule dan krijg je 4 bonuspunten bovenop je wedstrijdpunten en startbonus
Eindig je plek 17-24 in de poule dan krijg je 2 bonuspunten bovenop je wedstrijdpunten en startbonus
Punten die je met wedstrijden kunt verdienen:
2 voor winst
1 bij gelijkspel
Punten die je kunt verdienen voor het halen van de 8e finales, kwartfinales, halve finale en finale.
1,5 bonuspunt per ronde.
In de voorronde krijg je 1 punt voor winst en 0,5 punt voor een gelijkspel.
Atalanta staat met 2-0 voor tegen Torino. Als dat zo blijft is Benfica meteen geplaatst voor groepsfase CL en komen we die niet tegen bij de loting. Waarom? Geen idee.
Rikkert Atalanta heeft zich door de 3-0 overwinning via de competitie geplaatst voor de CL en maakt daardoor geen gebruik van de plek die gereserveerd is voor de winnaar van de EL. Hierdoor schuift de club met de hoogste clubcoefficient die voorronde moet spelen direct door naar de hoofdfase en schuiven diverse clubs wat op in de voorrondes.
Vandaag dus de loting. Sowieso een voorronde doorkomen zou wel lekker zijn, dus doe Cukaricki maar weer.
Hoeveel punten kunnen we pakken en tegen wie?
12 punten is mijn ogen wel mogelijk.
Mijn inschatting: 11
Lazio 1
Union 3
Malmö 3
Besiktas 3
Nice 1