Voor Twente is het natuurlijk verstandig om z.s.m te verlengen met gasten als Sadilek, Steijn & Rots. Van Wolfswinkel verlengen was ook al een verstandige zet, dit is gewoon de goedkoopste vorm van een selectie creëren. Als een international en straks EK-ganger als Sadilek er voor open staat, direct doen. Twente moet er juist voor zorgen om dit middenveld te behouden, maar ook te versterken waar nodig. Creatieve middenvelders heb je eigenlijk ook al, Regeer in zijn acties, Eiting met zijn strakke passes en Kjolo die dat laatste goed aan het oppakken is. Komt dan alsnog een club met de bekende zak geld (rond de 12 mil), kun je alsnog over gaan tot verkoop maar word een vervanger halen wat eenvoudiger, maar het word hoe dan ook al een drukke zomer.
Iedere verkoop moet Twente natuurlijk overwegen, maar er is niets mis mee om de huidige selectie grotendeels intact te houden en te versterken met meer smaken. Jongens met pit, leiderschap, aanvallende impulsen, snelheid, creativiteit etc. Dat gaat geld kosten, want om dat alles fatsoenlijk aan te tikken heb je al gauw nog 4 spelers nodig. Eerste stap is dan al gezet met die Tunesische jongen, die lijkt erg creatief, snel en zorgt voor aanvallende impulsen.
Momenteel zie ik eigenlijk 1 speler waar je een zakje geld voor kan vangen en die ook te vervangen is, en dat is Mees Hilgers. Aangezien die al eerder verlengd heeft kun je rustig afwachten wat er gaat komen, maar ik zou wel in gesprek gaan met clubs. Voordeel daar is dat je met Bruns al een prima vervanger hebt, en je dus kan investeren in een extra talent die daar achter kan groeien. Meest ideale speler zou ik dan Mbuyamba vinden, die zorgt ook voor de nodige lengte, fysiek en vechtlust. Dit alles mits hij zich goed blijven omtrent zijn hart natuurlijk, iets wat ik sowieso hoop voor die jongen.
Verder 1 of 2 linksbacks (Salah-Edinne naar het middenveld halen), 1 rechtsback en bij eventueel vertrek Sampsted 2, naast Ltaief nog een extra linksbuiten voor de toekomst, spits (Weghorst), een creatieve 10 (kan door Taha daar naar toe te halen, heeft mijn voorkeur), indien dat laatste gebeurd moet je nog een extra rechtsbuiten halen. Verder is dus vervangen van spelers bij vertrekken, maar aangezien het al een zeer drukke en dure zomer gaat worden moet je als club eigenlijk meer uitgeven aan salaris met contractverlengingen, dat is (veel) goedkoper, houd je elftal intact en zorgt dat je volgend jaar weer om Europees voetbal kan strijden.