Fct89 interessant, maar vaak lastig in te schatten. Heb Boadu bij Monaco nauwelijks gevolgd, dus heb geen zicht over zijn blessures daar, hoe die zijn ontstaan bijvoorbeeld. Heb op Transfermarkt zijn blessure historie bekeken, en daar zie je veel verschillende blessures, maar wel een paar lange blessures.
https://www.transfermarkt.nl/myron-boadu/verletzungen/spieler/412932
Blessures komen in verschillende categorieën. Een speler kan pech hebben met zijn lichaam, krijgt onvoldoende begeleiding of gaat te agressief de duels in. Meestal is het geval, dat een speler onregelmatig speelt (4 wedstrijden bank, dan ineens 70 min, dan weer 2 bank, inval 5 min etc etc.) en denk dat dat ook bij Boadu veel het geval is geweest. Onregelmatig spelen, op een te hoog niveau (helpt ook niet mee), en vanwege zijn speelstijl al meer vatbaar voor blessures. Net als Cerny eigenlijk, grootste wapens zijn explosiviteit, enorme start snelheid en alles in de hoogste versnelling willen doen.
Of een speler echt blessure gevoelig is en zo een man van glas is, vind ik erg lastig in te schatten. Dat merk je eigenlijk pas als een speler op of onder zijn kwalitatieve niveau speelt, want Boadu zou bij Monaco waarschijnlijk meer op zijn tenen hebben gelopen. Met de juiste training, rust pakken, begeleiding van bekwame trainers kun je al veel af tikken. Voor Boadu gaat het ook al veel schelen om op zijn eigen niveau te spelen & regelmatiger minuten te maken, vooral de wisseling tussen bank, invallen en basis spelen, daar zal een lichaam snel aan wennen.
Alles bij elkaar denk ik wel dat veel zal weg vallen als hij hier vaker speelt, belangrijker word en meer van zelf gaat. Daarom zou ik de gok wel wagen, mits de prijs te overbruggen is. Kwalitatief is het een speler van buitencategorie, maar daar zal de discussie ook niet gauw over gaan. Al zal Boadu ook iets in zijn speelstijl moeten aanpassen, en meer geremd moeten spelen met momenten. Daar moeten trainers en eventueel teamgenoten hem goed in begeleiden, want voor hem zal dat waarschijnlijk erg tegen zijn natuur in zijn, aangezien dat hem gedeeltelijk tot hier heeft gebracht.