Thai Tukker wat had bruggink anders moeten zeggen dat er geld is om te verbranden? Je kunt toch veel beter in de media zeggen dat er niet zoveel is. Dan qat kroes doet bij ajax wat je eige positie gewoon verslechterd. Ik heb deze pot op sofa score eens de vergelijking tussen vlap en kjolo erbij gepakt. Dat maakt jou punt zelfs NOG discutabeler en dan belicht ik enkel het defensieve aspect kjolo: luchtduels 7(3 gewonnen) ground duels 2 aangegaan 2 gewonnen, balbezit verloren 13 keer overtredingen 1, geblokkeerde schoten 0. Onderscheppingen en tackles 1. Nu vlap: lucht duels 0 aangegaan 0 verloren(gekke statistieken op voorhand, ook 1 die wel te verklaren is al zul jij daar wel over vallen) grond duels 7 aangegaan 5 gewonnen 11 keer de bal verloren 1 overtreding begaan, 1 geblokeerd schot 4 onderscheppingen en 2 tackles en beiden 0 keer voorbij geribbeld. Vlap was defensief dus zelfs beter dan kjolo en aan de bal is het verschil nog groter.
Maar luister ik ben ook 1 va z'n criticasters en als je hem kunt verkopen by all means graag maar ik zag dat zonder die statistieken al wel, maar ik ontken z'n waarde tegen nec niet waar jij hem de schuld in de schoenen schuift voor de onbalans op het middenveld. Maar ook kwa passing accuracy scoorde vlap 6 of 7 procent hoger dan kjolo deed. Conclusie is dat je vlap echt onterecht schuld in de schoenen schuift. Sterker nog als je door de statistieken heen kijkt is juist steijn diegene die voor de onbelangrijk op het middenveld zorgde , valt des te meer op als je de heatmaps van het middenveld erbij pakt.
Ik ben kritisch op vlap altijd al geweest, ik geloof niet dat hij dit vast kan houden daarom ook als ze hem kunnen verkopen doe maar. Maar je kunt vlap dat deze wedstrijd echt niet in de schoenen schuiven, ik ben echt van het slecht js slecht en goed is goed en vlap op 8 werkte in deze pot goed. Statistieken onderbouwen dit.