Ben wel heel benieuwd of er al een en ander gebeurd rondom uitgaande transfers, je hoort niets eigenlijk. Had wel concrete interesse verwacht voor gasten als Steijn, Rots & Hilgers. Sadilek kon daar ook bij horen, maar die heeft zijn eigen glazen ingegooid voor een eventuele transfer. Nou is de markt nu pas langzaam open aan het gaan, maar voor de gemiddelde middenmotor in de Bundesliga, Serie A of Championship club had dat financieel niet veel te lijden gehad, denk ik.
Vind zelf dat het een mooi moment is om Hilgers te verkopen, hanteert een prima waarde, is nog jong maar al veel ervaring. Ook een moderne verdediger, vinden ze normaal gesproken in Italië en England wel interessant, zulke spelers. Steijn kan je houden, maar denk dat ieder bod richting de 10 miljoen je wel moet accepteren. Ook prima als hij nog blijft, maar moet je dan net als Rots en Sadilek wel langer aan je verbinden.
Maar ook jongens als Vlap & Sampsted, die verwacht ik buiten de basis gaan vallen, had ik meer activiteit verwacht. Beide lijken mij geen jongens die vrede met de bank hebben, daarvoor hebben ze te veel al bereikt, vooral Sampsted als international. Kan allemaal nog wel los lopen en dan kan het snel gaan natuurlijk, maar denk dat je ook wel wat kan snijden in het aantal van de huidige selectie, en door kunt selecteren op bepaalde posities. Andere type spelers er voor terug halen, bijvoorbeeld.