Fct89 Mesbahi zou het wel aan kunnen denk ik, maar wel bij specifieke wedstrijden. Als je al weet dat je naar achter word gedrukt en je je wil beperken tot de counter, kan Mesbahi prima rechtsback. Defensief goed, fysiek sterk en behoorlijk snel. Moet je denk ik wel een type van Bergen voor hem hebben, die heeft niet veel aan een opstomende back, omdat hij dat zelf in zijn acties al doet. Rots met Mesbahi zie ik niet werken, die heeft juist veel aan een opstomende back, een type Brenet of Ebuehi omdat Rots veelal naar binnen trekt en weinig op pure snelheid doet.
Denk zelf dat er meer toekomst ligt voor Mesbahi centraal achterin, zeker omdat je in de Eredivisie 9/10 keer de bovenliggende partij zal zijn en extra creativiteit word gevraagd, dat laatste ontbreekt te veel bij Mesbahi vind ik. Zou het persoonlijk niet gauw aandurven met Sampsted en Mesbahi als je rechtsbacks, Mesbahi is wel een gok nog en Sampsted komt op veel cruciale vlakken te kort naar mijn mening, en je moet meer verschillende smaken hebben in je selectie.