Fct89 zou mij heel erg verbazen als er geen rechtsback bij komt. Mesbahi maakte een goede indruk, maar voelde voor mij dat het ondanks hij rechtsback stond, in plaats van dankzij. Defensief en fysiek kan hij het prima aan, maar technisch, aan de bal en gevoel voor aanvallend overlappen ontbreekt er helemaal aan. Dat is geen schande, maar voor mij wel een duidelijk teken dat hij beter centraal kan staan, daar ligt voor hem de beste kans om door te breken en door te groeien als speler.
Regeer haal je ook heel erg uit zijn kracht op rechtsback, speelt daar ook niet voldoende naar mijn mening. Hoger op het middenveld, van uit de as, komt hij beter tot zijn recht. Moet het toch hebben van snelheid, combinatie spel en veel de 16 induiken, als back word hij daar heel erg in beperkt, en is hij defensief in de 1 op 1 én de dekking te matig. Kom je op het middenveld wel mee weg omdat je dan meestal in een fysiek duel komt, daar in is hij wel sterk.
Sampsted is een óke rechtsback, maar veel verder als back-up zie ik hem niet komen. Valt me al met al flink tegen, erg houterig aan de bal, geen weinig goed gevoel voor wanneer hij wel, en wanneer niet moet overlappen en is ook niet sterk in de passing.
Zou het wel een miskleun vinden als er geen nieuwe rechtsback bij komt, zeker door de manier waarop Twente speelt heb je wel een rechtsback nodig die wat soepeler aan de bal is, fysiek is, veel opstoomt en zorgt voor aanvallend gevaar, maar ook defensief voldoende is. Brenet is natuurlijk een perfecte rechtsback voor het systeem dat Twente speelt, maar die zal wel niet terug komen. Verder uit mijn hoofd zullen Ebuehi en Ehizibue dat ook kunnen, beetje dat type spelers.