Thai Tukker klopt dat klaassen geen verdedigende middenvelder is, maar die zou zeker niet misstaan op het middenveld dat we nu hebben. denk dat fosu mensah (mist hij te betalen is, wat ik ook niet waarschijnlijk acht) daar ook kan staan.
ik ben het met je eens dat de insteek niet goed is. aankoopbeleid is afgelopen 2 jaar gewoon ernstig tekort geschoten, mede omdat er geen goed scoutingsapparaat meer aanwezig was. Ik vind het vooral een ontzettend gemiste kans dat het jaar dat je europa league kunt pakken, en dus geld, dat juist er dat jaar wordt gekozen om voornamelijk te reageren in plaats van te ageren. Van Smal was vorig seizoen winterstop al duidelijk dat hij zou vertrekken, daarnaast wist je dat de rechtsback dun bezaaid was en ook het middenveld bestond al uit mensen die net de 1,50 aantikken. Ik begrijp dan niet dat je niet even een half jaar de tijd neemt om gewoon 2 á 3 schaduwelftallen te bouwen ( waarin je uiteraard ook de jeugdproducten in verwerkt) om te kijken wat er nodig is.
zo lastig hoeft het allemaal niet te zijn.
Buiten de aankopen, vind ik ook dat Oosting zeker ook wel het een en ander aan te rekenen valt in de paar wedstrijden van dit seizoen. Kjolo is uit vorm, blijft hem toch opstellen/invallen. SE en kuipers hebben ook genoeg fouten gemaakt. Mats Rots viel goed in tegen Salzburg, krijgt daarna geen minuten meer. Ltaief wordt ook maar wisselend gebruikt, terwijl het veruit de beste vleugel is.
ik wil gewoon spelers in de basis die in vorm zijn, en als ze werkelijk alles in een wedstrijd verkloten, dan moet het ook geen probleem zijn om ze na 25 minuten er af te halen.