Zou het FC Twente lukken om Manfred Ugalde definitief vast te leggen? Zo ja: hoeveel vinden jullie hem dan waard en welke constructie gaan de Tukkers bedenken? Zo nee: welke spits(en) moeten we dan halen?
Manfred Ugalde
- Bijgewerkt
niekh89 Het feit is hoe ver wil FC Twente gaan voor Ugalde? Prima speler met een bak energie en een neus voor de goal. Alleen is het wel van belang dat FC Twente zich niet de vingers gaat branden door een flink bedrag hier neer te gaan leggen wat weer kan betekenen dat je op andere posities consessies moet gaan doen.
Conclusie: "Het kan lukken, maar ga niet te ver."
Ik lees elders dat Twente 12-14 miljoen danwel 13 miljoen te besteden heeft op het moment. Van dat geld moet je op dit moment vooral een nieuwe voorhoede aanschaffen. Ik denk dat 5 miljoen betalen voor Ugalde daarin prima te verantwoorden is.
Mochten de achtergestelde leningen geherstructureerd worden op zo'n manier dat je de volledige inkomsten van de Zerrouki/Cerny transfers kunt besteden en aflossing+rente uit de reguliere begroting komt kun je zelfs meer doen.
Rik304 Heb je ook een bron. Want dit lijkt me nogal onwaarschijnlijk.
Thai Tukker Voor de eerste bedragen(12-13 en 13) moet je op twente.net even naar de posts van jimmy en dirty harry zoeken.
Over het herstructureren van de leningen gaat het op pagina 1202 van het financiën topic daar.
Dat bedrag van 5 miljoen komt van mij. Voor Zerrouki zou er 7 miljoen naar Twente gaan waarvan 3 miljoen richting aflossen achtergestelde lening. Als dezelfde regeling geldt voor de 6 miljoen die we zelf aan Cerny schijnen over te houden dan heb je het over 3,5 miljoen voor Twente en 2,5 miljoen richting achtergestelde lening. Dat is bij elkaar 5,5 miljoen. Heb het naar beneden afgerond omdat er nog wat onzekerheid hangt rond het bedrag dat we voor Cerny krijgen.
Gaat deze week gepresenteerd worden. Hij krijgt wel een clausule in zijn contract van meer dan 10 miljoen. Wat ik wel vreemd vind.