FrankB Als je echt kijkt naar wedstrijdresultaten zijn er denk ik goede redenen dat dit nog niet echt van de grond komt en de redenen blijven ook nog wel even aanwezig verwacht ik.
Het is voor de jongens goed dat ze opties hebben, maar als er 3 jeugdspelers bij ons op de bank zitten en 3 bij Heracles ben je gewoon een half team kwijt bij de jeugd. Dat wordt wekelijks een enorm geschuif en helpt de samenhang van de teams ook niet.
We hebben geen belofte-team in de pyramide, waardoor jongens als Driezen etc. vertrekken om op een wat hoger niveau te ontwikkelen.
Er lijkt ook bewust naar laatbloeiers gezocht te worden. Een idee waar ik achter sta, die hebben een langere gouden leerperiode. Dat ze tegen fysiek verdere spelers op moeten boksen is ook goed voor hun ontwikkeling. Het kost je alleen wel punten.
Dan is er nog wat euvel uit het verleden, bij het eerste zijn wat jongens versneld doorgestroomd omdat we tijden lang geen geld hadden. Er zijn jongens uit de academie vertrokken toen het hier een puinhoop was.
Ik denk dat we het qua talentontwikkeling wel goed doen, maar er zijn wel wat redenen aan te wijzen waarom de resultaten wat minder zijn.