Pleem1 Haakmat was ook tegen Cambuur nog niet goed, maar dat gaat echt nog wel komen. Verder was het hele team matig, met als uitzondering Yegoian. Sybrandy was naast zijn (geweldige) goal en assist niet heel goed, maar toch een prima rendement. Toch zonde dat je tegen Cambuur 2 punten laat liggen, al was de winst zeer onterecht geweest. Tegen Feyenoord kun je verliezen, maar met deze 2e keer puntverlies op rij verlies je toch wat momentum. Maar goed, zaterdag weer tegen het te kloppen Volendam en morgen (dinsdag) 14:30 een oefenwedstrijd tegen Emmen...
Jeugd
Pleem1
Ja het was niet best. Ze speelden met een aantal wisselspelers en spelers van de o18, met name in de 2e helft, maar alsnog was het spel niet best. Emmen kwam niet tot veel grote kansen, maar was effectief. 2e helft stond het hele elftal uit balans. Alleen Slagveer vond ik goed, met ook een goede goal. Maar goed, ze moeten wel snel de ploeg bij elkaar gaan krijgen want anders ga je echt problemen krijgen dit seizoen. De 1e plek is binnen handbereik door uitslagen van andere ploegen, maar degradatie ook...
Nagel afgelopen week 3 oefenpotjes gespeeld met Oranje O17, voor de UEFA pre-tournament. In de 3-0 winst tegen Cyprus stond Nagel in de basis, en speelde hij 82 minuten. 2de wedstrijd speelde Nederland met een B-team, kwam hij niet in actie en verloor Nederland met 2-1. Laatste pot tegen de sterkere leeftijdsgenoten uit Portugal begon Nagel wel in de basis en speelde 70 minuten, helaas verloren ze met 3-1.
Deze week zijn er 5 jonge talentjes uit Canada op stage bij de academie. Zij zitten bij de voetbalschool Ottawa St Anthony Futuro. Lijkt er op dat dit een nieuwe samenwerking zal worden, aangezien de talentjes zullen aansluiten bij de O12 & O13.
Tot slot zijn er ook weer de nodige spelers uitgenodigd voor (oefen)wedstrijden voor hun land.
O18: M. Rots & Mesbahi
017: Nagel
O16: nog niet bekend, hoogstwaarschijnlijk Nijstad
O16 futures: nog niet bekend, waarschijnlijk Blokhuis & Taouil
O15: trainingsdag voor Weijdijk
O15 futures: trainingsdag voor van Langen & Claudio
Kosovo O17: Bekolli
Yegoian verwacht ik wederom bij Jong Georgië, maar is nog niet bekend
Regeer verwacht ik wederom bij Jong Oranje, maar is nog niet bekend
Wellicht zullen er nog wat meer namen bij kwamen, altijd leuk om jeugd internationals te hebben en te volgen.
Prima weekend voor de bovenbouw. O21 heeft 1-0 gewonnen van Volendam, de O18 won 1-4 van Heerenveen en de O16 verliest nipt met 1-0 van Feyenoord, met prima veldspel. De O15 verliest wel weer, dit keer met 1-2 van Zwolle. Dat team heeft het wel echt moeilijk, ze moeten wel echt punten gaan pakken...
Plasperke Vennegoor is wel echt prima bezig dit seizoen, staat nu op 10 goals als ik het goed heb, uitstekend. Knap en erg leerzaam hoe die gasten zich aan het terug knokken zijn voor die slechte start, worden ze alleen maar harder van en dit is prima voor hun ontwikkeling. 021 ook met goede overwinning, wel een heel gelijkwaardige competitie. 2 punten verwijdert van de nummer 1, 5 punten van de laatste plek. Benieuwd of ze volgend weekend in Deventer kunnen aanhaken, of toch een pas op de plaats gaan maken dan. Enig idee wat voor team de O15 is en hoe het kan dat het zo moeizaam gaat dit seizoen? Ken dat team niet zo.
Icethee de O15 heeft het wat mij betreft vooral fysiek lastig. Daarnaast heb je niet echt veel leiders in het team, zoals onder andere Ruud Nijstad bij de O16, Jeppe Wijnreder bij de O18 en Irakli Yegoian bij de O21. Allemaal leiders op hun eigen manier, maar wel echt op hun manier voorbeelden voor de andere spelers. Daarnaast zijn er een paar posities matig bezet, zowel kwalitatief als kwantitatief. Al met al zitten er wel een paar jongens in die wel potentie hebben, maar zullen er veel spelers afvloeien voordat ze de O21 bereiken.
Zeer FC Twente gekleurde opstelling van de O21 uit tegen Eagles zeg. Karssies - Driezen - Mesbahi - Bruns (minuten maken) - Rots - Kuster - Ilya - Yegoian - Martina - Marhoum - Sybrandy. 6 contract spelers van Twente, 2 gasten die meer dan geregeld mee trainen en 3 jongens die ook wel met interesse gevolgd worden door Twente. Veredeld Jong Twente vandaag dus, waar denk ik Haakmat in de rust nog in het veld zal komen voor Bruns. Mooie test om te zien hoe de Twente jeugd het doet tegen een team waar ze eigenlijk wel van moeten winnen.
Mooie 0-2 overwinning voor de O21, hierdoor blijven ze mee doen in de top en staan ze voorlopig zelfs 1ste. Morgen kan de Graafschap of Feyenoord in een onderling duel ze wel van de troon stoten, maar is toch mooi meegenomen. Sterke opstelling vandaag, geloof dat ze behoorlijk gedomineerd hebben. Doelpunten van spits Marhoum en linksbuiten Sybrandy, die weer lekker bezig is dit seizoen.
Icethee Mooie berichten. Misschien Sybrandy maar eens bij het eerste halen, want de linksbuitens van dienst maken er niet veel van.
Thai Tukker sysbrandy had een lastig seizoen vorig jaar. Maar dit seizoen laat hij wel zien dat hij een kans krijgt bij het 1e elftal.
Dominante wedstrijd van de O21. Mats Rots erg sterk, net zoals Manuel Ilya. De goal van Sybrandy was echt geweldig, die staat ook wel op de story van de Academie op Instagram. Verder vooral een goede teamprestatie, Eagles kwam er totaal niet aan te pas.
Uitslagen dit weekend:
O21 won vrijdag dus met 0-2 in Deventer van de Eagles. Vrij dominante overwinning met een heus Jong Twente, als je kijkt naar de namen. Door de overwinning van de Graafschap gister op Feyenoord staat de O21 nu 2de, op 2 punten achterstand van koploper de Graafschap, al staat alles vrij dicht bij elkaar.
O18 verloor met 2-1 van Cambuur, zo komt een einde aan een prima reeks van punten pakken. Staan hierdoor nog steeds in de onderste regionen van Divisie 2, hopelijk redden zij het.
O16 vrij kansloos verloren van PSV met 3-0, en zakken ook wat verder weg. Goede flow van het begin lijkt wat weggezakt, zakken ook wat verder op de ranglijst al is de O16 competitie doorgaans een vrij sterke competitie.
O15 won in en tegen Volendam met 1-2, eindelijk winst voor die jongens. Hopelijk is dit een boost en sprokkelen ze wat meer punten bij elkaar.
Icethee Bedankt voor de update @icethee. Altijd leuk om te lezen. Het eerste kan ik prima volgen, maar van de jeugd heb ik echt geen idee vanaf deze locatie. Overigens ook dank aan anderen als Plasperke, Pleem en FCT voor hun input.
Fct89 Sybrandy mag langzamerhand wel gaan ruiken aan het 1ste wat mij betreft, zou een mooie beloning zijn voor zijn harde werk (traint veel individueel) en zijn vooralsnog prima vorm. Lijkt me ook wel eens interessant om van Oosting te horen hoe hij naar de ontwikkeling van Yegoian, Sybrandy, Rots, Mesbahi en Karssies kijkt en waar zij nu volgens hem staan. Zou leuk zijn als Tubantia en/of RTV Oost zulke interviews eens in het jaar inplant, bij een interland break of iets dergelijk. Wel opvallend dat voor de komende interlands Nagel niet is opgeroepen voor Oranje O17 en Mesbahi niet voor Oranje O18.
Goede overwinning van O21! Erg dominant team aan het worden. Eens over Sybrandy, vorig jaar een lastig jaar gehad, veel bij O18. Erg leuk om te zien dat hij dit jaar zo goed bezig op het hoogste niveau van O21. Ben wel benieuwd waarom O18 geen punten heeft gepakt. Cambuur moet te verslaan zijn namelijk, iemand meer informatie hierover? Mesbahi en Nagel hebben genoeg kwaliteit om in oranje te zitten, zal het dus echt om kwaliteit gaan? Misschien is er iets anders aan de hand, ondanks dat ik wel vind dat Nagel dit jaar nog niet sterk speelt.
- Bijgewerkt
Pleem1 bij de O18 zijn veel wisselingen geweest, en net zoals elk team van de Academie is het erg jong vergeleken met andere teams in de competitie. Veel van de nieuwe aanwinsten zijn 15/16 jaar oud zoals Leart Bekolli, Björn Titulaer (beiden 15), Battal Duldar, Giandro Sambo, Owen Panneflek, Kaan Talay, Jesse Conteh, Sage Acheampong (allen 16) en zo nog wel meer.
De kern van het team van vorig jaar, dat vorig seizoen op de laatste speeldag degradeerde, is vertrokken. Veel van deze spelers zitten nu bij de selecties van Twente of Heracles, of bij de O21. Denk aan Mesbahi, Bultman, Rots, Kuster, Jort Ribbers en Diego van Oorschot (al vond ik die niet goed in de O18 vorig jaar).
Wat er dan overblijft zijn vooral wissels van vorig jaar, en een heleboel spelers van 15/16 jaar met een paar spelers van 17. De enige speler in de selectie die 18 is, Jop Tijink, zat ook nog eens vaak bij de O21 ivm blessures daar. Je vergeet ook al snel dat Nagel ook pas 3 dagen 16 is. Van hem mag je ook niet verwachten dat hij de boel wel even regelt. Zeker omdat een team als PEC of Cambuur gewoon een jaar ouder is gemiddeld dan het team van onze O18.
Vanavond speelt de O18 overigens om 18:00 een oefenwedstrijd tegen SV Meppen O17.