Na het vertrek van Pleguezuelo moet er nog wel een centrale verdediger bij, maar wie? Beelen (PEC Zwolle), Amofa (Go Ahead Eagles) of toch liever iemand anders... Of gaat FC Twente misschien shoppen bij FC Groningen nu Balker en/of Blokzijl wellicht wat goedkoper op te pikken zijn vanwege de degradatie?

• Fct89 heeft hierop gereageerd.

niekh89 blokzijl is volgens mij big geblesseerd en mesbahi is dezelfde leeftijd dus blokzijl zou ik sowieso niet doen. Amofa is wel een hele goede.

Mijn voorkeur zou ook naar Beelen gaan, maar ik ben benieuwd of FC Twente bereid is om (zo) veel geld voor hem te betalen...

Fct89 Amofa heeft mij echt positief verrast. Ook voetballend erg goed. Weet alleen niet of hij tegen kleinere ploegen gefocust blijft. Maar ik hoor niets meer over deze speler dus ik denk niet dat hij komt.

@"Fct89" Alstublieft geen Blokzijl, die is echt enorm overtrokken. Snap echt niet wat iedereen in hem ziet.

JENS97 dat niet eens alleen als je een speler als mesbahi hebt wat moet je dan met blokzijl. Sorry vind mesbahi minimaal gelijkwaardig. Blokzijl is z'n noodgreep van Groningen sie goed uit pakte. Niets meer niets minder.

Fct89 De vraag is, hoe ver is Sampsted (aan inzet geen gebrek, alleen oogt allemaal nog wat onwennig) inmiddels met z'n ontwikkeling? Mocht dit niet vlotten kun je beter een routinier halen die er meteen staat. (Ter Avest) Bijvoorbeeld. Zet je daar Sampsted achter en Mesbahi zo nu en dan vlieguren laten maken.

Redhell a blokzijl is een centrale verdediger. B sampsted is voor de basis gehaald maar doordat hij moet wennen en nog geen vakantie heeft gehad aangezien ze in Noorwegen een zomer competitie hebben door de strengs winters daar. Daarom lopen de meeste contracten daar af in december. En C sampsted heeft veel meer ervaring dan ter avest. Ook Europees gezien. Dus ter avest geroutineerde noemen en sampsted is niet waar andersom juist. En de 3e rechtsback van Utrecht halen heeft ons de vorige keer ook geen succes opgeleverd. Dus sowieso geen ter avest halen. Is niet goed genoeg.

Fct89 Met ter Avest haal je een back naar de Grolsch Veste die het reilen en zeilen al kent binnen de club. Dat was meer mijn insteek. Ik gebruikte het verkeerde woord met "routinier".

Redhell hij mag de club dan wel. Maar heb liever een met meer kwaliteit daarbij is regeer de back up of concurrentie van sampsted.

We hebben in principe geen extra rechtsback nodig. Centraal hebben we met Pröpper, Hilgers en Bruns twee basisspelers en 1 beoogde back-up. Daar kan er eventueel nog 1 bij en anders moet Mesbahi zijn kans grijpen. Met de begroting die wij hebben en de kwaliteit die we na moeten streven in de basis hebben we geen 3 of 4 rechtsbacks nodig. Dan eindigen we onder Utrecht.

En een Jay Idzes van Go Ahead? Transfervrij en heeft volgens mij nog geen nieuwe club. Lijkt mij geen verkeerder back-up voor centraal achterin.

Als Smal vertrekt misschien Jean-Kévin Duverne ophalen? 1,84m lange Franse linksback van Stade Brest die alles gespeeld heeft in de Ligue 1 dit seizoen. 25 jaar en al 112 Ligue 1 + 87 Ligue 2 wedstrijden gespeeld. Is vanaf morgen transfervrij.

Kike Salas van Sevilla proberen te halen. Sevilla moet verkopen ivm schulden. Is een 21-jarige linksbenige verdediger. Perfecte vervanger van Julio. Heeft al aardig wat minuten voor Sevilla gemaakt. Marktwaarde van 1M dus moet voor 1M wel op te pikken zijn (misschien nog wel goedkoper) omdat Sevilla moet verkopen en omdat hij nog maar 1 jaar contract heeft.

Onlyfctwente of Sinkgraven? Ook transfervrij, traint nu mee met Heerenveen, maar volgens mij nog niet getekend

Twente is afgehaakt voor beelen na het bijtekenen van hilgers volgens de telegraaf. Dan zou hilgers inmiddels zijn contract verlengd hebben.

Twentefanrsd prima beslissing. Hilgers verlengen is veel goedkoper en je hebt meer zekerheid, kent de club, weet er verwacht wordt en je weet dat hij het niveau aan kan. Pec hanteert een belachelijke hoge vraagprijs, wat hun goed recht is, maar je kan die miljoenen dan beter steken in een goede, kwalitatieve buitenspeler. Zou Twente nog bezig zijn met Amofa? Lijkt mij een uitstekende back up die ook nog flink kan door groeien. Geen idee wat hij zou moeten kosten, ga er in ieder geval van uit dat Mbuyamba wel te duur zal zijn.

Icethee moeten ze eerst gaan verlengen en verhuren van bruns. Die moet meer vlieguren gaan maken. Die heeft het niveau wel. Maar constant als back up dienen helpt hem niet vederm