Icethee Vandaar de vraag. Ik herinner me van de interviews met scouts vroeger, voor data-gebruik normaal werd, dat elke scout een regio besloeg en dan een hoop tipgevers probeerde te rekruteren. Die tipgevers gaven dan een belletje wanneer er wat interessants liep, waarna de scout van die regio eens keek. Bleek het wat dan kwamen de hoofdscout en uiteindelijk de TD er ook bij.
Andersom hielden de lokale mensen ook in de gaten of er wat met contracten e.d. speelde dat misschien interessant was voor Twente. Zo lijkt Ltaief ook geselecteerd te zijn.
Tegenwoordig gaan ze ook de machine in bij SciSports trouwens. Of ze rollen juist uit die machine waarna Twente eens gaat kijken.
Zo'n Pohlmann zal ook getipt zijn als iemand die bij Borussia weg wil. Vervolgens gaan er dan mensen van Twente kijken. Hetzelfde kan gebeurd zijn met een v.d. Berg, Namli etc. Zo zullen ze het hele jaar door spelers bekijken, dat heet dan vervolgens interesse in. Kun je een mooie schreeuwende kop van maken in je krant of op je website. Meeste gevallen word er gekeken en niks gedaan.
Of een speler komt ergens op een lijstje te staan als mogelijke vervanger van. Zo'n van Bergen stond waarschijnlijk helemaal onderaan het lijstje na v. Bommel, Pellistri, Driouch, Manhoef en een serie anderen die toen nog onhaalbaar bleken. Ik weet dat Twente Sahraoui ook graag had willen hebben bijv., maar dat er toen(winter 2023) geen geld voor was. Van die andere drie weet je dat ze wat anders gekozen hebben, er zullen er vast nog een aantal afgevallen zijn.